Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

homo-emancipatie?

• Eliyahu

Boris Schreef:

——————————————————-

> In de bijbel staat dat homosexualiteit een zonde

> is. Maar het wordt niet beschreven als een grotere

> zonde dan andere zonden.

Bs'd

" Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – BEIDEN HEBBEN EEN GRUWEL GEDAAN, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen." Lev 20:13

• Frederik D

Dan moet jouw Bijbel maar verboden worden.

Kun je in Israël Mein Kampf kopen?

• Allen

Kereltje,

Of ik wel of geen antwoord op een vraag geef, van wie die vraag ook afkomstig is,

dat is geheel aan mijzelf daarover te beslissen.

Daar heb ik dat kleinzielige geleuter van jou niet voor nodig, is dat duidelijk?

Allen.

• Otis

(tu)

• LM

De term “weigerambtenaar” is suggestief. Het veronderstelt dat deze ambtenaren aan de lopende band weigeren homo's te trouwen. De werkelijkheid is dat nog nooit een ambtenaar geweigerd heeft een homo te trouwen. Het gaat om een hele kleine groep ambtenaren waarbij in elke plaats meer dan voldoende ambtenaren aanwezig zijn die wel homo's willen trouwen.

Het weigeren is hypothetisch. Ik vraag mij af of een ontslag juridisch gezien wel toelaatbaar op grond van een situatie die mogelijk zou kunnen ontstaan maar nog nooit is voorgevallen houdbaar is. Ik kan mij meer voorstellen met moeite bij een kerkelijk huwelijk van homo's dan bij een burgerlijk huwelijk. De vergelijking die ik gisteren mevr. van Gent bij P&W ook hoorde maken dat er straks ook ambtenaren kunnen opstaan die weigeren een huwelijk te sluiten tussen mensen die een verschillend geloof aanhangen of een kind van een lesbisch stel weigeren in te schrijven is echt uit de lucht gegrepen. Er is geen enkele concrete aanleiding te veronderstellen dat zoiets gebeurd. Kennelijk heeft ze nog iets meer nodig om dit standpunt te legitimeren.

• Sfred+

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Al zou dat zo zijn, wat dan nog? Het dragen van

> kleren is ook onnatuurlijk.

Bodemloze domme put ben jij

• Sfred+

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dan moet jouw Bijbel maar verboden worden.

>

> Kun je in Israël Mein Kampf kopen?

bah bah:(

• Sfred+

God heeft geen homoseksuelen geschapen.

• Sfred+

God heeft mensen geschapen.

En dieren PS.

• Frederik D

Ja, bah. Het doden van homoseksuelen is even erg als het doden van Joden. Inderdaad bah.

Eigenlijk wou ik niet op je reageren. Want je bent zo dom en zo verdorven. Maar omdat de bescherming van minderheden een belangrijke zaak is, wil ik toch proberen jou tot enig fatsoen en tolerantie te bewegen.

Voorlopig reageer ik verder niet op jou en sla je wartaal over.