Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

homo-emancipatie?

• toeter

hoewel ik SP stem (met tegenzin) ben ik het niet met alles van hen eens. Ik ben tegen discriminatie van homo's, van mij mogen ze best voor de klas staan of bij de EO werken. Maar homo-emancipatie is een term die me niet goed ligt. De bijbel is hier erg duidelijk over. Denk ik…

Ach ik maak me er niet zo druk over maar homo-emancipatie is een fout begrip volgens mij.

http://www.sp.nl/integratie/nieuwsberichten/10706/111116-succesvolle_week_voor_homo_emancipatie.html

• Frederik D

En wat vind je van de zogeheten weigerambtenaren en de commotie erover?

• Boris

In de bijbel staat dat homosexualiteit een zonde is. Maar het wordt niet beschreven als een grotere zonde dan andere zonden.

1 Korintiërs 6

9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders, 10 dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God.

11 Sommigen van u zijn dat ooit geweest, maar u bent gereinigd, u bent geheiligd, u bent rechtvaardig verklaard in de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God.

• toeter

ik heb er geen duidelijke mening over al zijn die weigerambtenaren ook een beetje selectief bezig. Als ze nu eens weigeren bij een gemeente te werken waar werklozen als slaven worden behandeld, dan zou dat ook eens mooi zijn.

weigeren om homo's te trouwen doet het goed bij de achterban en is dus weer politiek ipv. genade.

• toeter

in het sodom en gomoraah verhaal worden de verhoudingen duidelijk. De armen worden als slaven behandeld net als nu. Daarom straft God de stad. Het gaat hier om engelen van de here dus niet om mannen en dus niet om homoseks.

uitbuiting is veel erger. Daar hoor ik die weigerambtenaren niet over.

• Boris

Zoals je zelf al aangaf is het goedkoop populisme.

• Sfred+

Boris Schreef:

——————————————————-

> In de bijbel staat dat homosexualiteit een zonde

> is.

Maar het wordt niet beschreven als een grotere

> zonde dan andere zonden.

>

> 1 Korintiërs 6

>

> 9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal

> hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet.

> Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen,

> schandknapen noch knapenschenders, 10 dieven noch

> geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters

> zullen deel hebben aan het koninkrijk van God.

> 11 Sommigen van u zijn dat ooit geweest, maar u

> bent gereinigd, u bent geheiligd, u bent

> rechtvaardig verklaard in de naam van de Heer

> Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Dat weet jij goed borisMiranda;)

• Sfred+

Boris Schreef:

——————————————————-

> Zoals je zelf al aangaf is het goedkoop populisme.

Dan wil het nog niet zeggen dat het zo is bolis;)

Miranda;)

• Sfred+

toeter Schreef:

——————————————————-

> ik heb er geen duidelijke mening over al zijn die

> weigerambtenaren ook een beetje selectief bezig.

> Als ze nu eens weigeren bij een gemeente te werken

> waar werklozen als slaven worden behandeld, dan

> zou dat ook eens mooi zijn.

>

> weigeren om homo's te trouwen doet het goed bij de

> achterban en is dus weer politiek ipv. genade.

Het is tegen het Katholiek geloof om 2 mensen van hetzelfde geslacht te trouwen. Het ziet er ook niet uit, 2 van die verwijfde (mislukkelingen van de natuur) met elkaar hand in hand te zien. Het is vies.

He boris:S

• toeter

wat is katholiek geloof nou weer? Iets met een paus?