Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geloven zonder de Bijbel, kan dat?

• perihelium

Johannes 5:47

Maar als u niet gelooft wat hij geschreven heeft, hoe zou u dan geloven wat ik zeg?’

• Sfred+

Ja!

• perihelium

Miranda Schreef:

——————————————————-

> Ja!

Maar Jezus zei (Johannes 5:47): "als u niet gelooft wat hij geschreven heeft, hoe zou u dan geloven wat ik zeg?"

• Sfred+

Geloof jij alles steven?

• perihelium

Miranda Schreef:

——————————————————-

> Geloof jij alles steven?

Ik geloof niet in alles maar in de waarheid van de Bijbel.

• Frederik D

Er zijn zat mensen die geloven zonder de Bijbel. Of is bijvoorbeeld het mohammedanisme jou onbekend?

• LM

Er waren en zijn veel christenen die geloven zonder bijbel. Vandaag de dag geldt dit voor veel christenen in landen waar geen godsdienstvrijheid is. Bijv. Noord Korea. Vroeger gold dit ook voor westerse christenen. De bijbel was tot nog niet al te lang geleden (historisch gezien) slechts beschikbaar in een taal (Latijn) die voor de gewone man niet te lezen was. Nog los van het feit dat tot voor kort het gros analfabeet was. Dit was in de tijd van Jezus niet anders. De “bijbel” werd gelezen en uitgelegd door Schriftgeleerden.

• Sfred+

Dat is een gezonde basis. Goed zo.

• Sfred+

Wat heeft mohammedanisme hiermee te maken gek?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Er zijn zat mensen die geloven zonder de Bijbel.

> Of is bijvoorbeeld het mohammedanisme jou

> onbekend?

“En dit is zijn gebod: dat wij geloven in de naam van zijn Zoon Jezus Christus…” (1 Johannes 5:23)

“Ik, Ik ben de Here, en buiten Mij is er geen Verlosser…” (Jesaja 43:11)

“Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden van de aarde, want Ik ben God en niemand meer…” (Jesaja 45:22)

“Er is bij niemand anders redding te vinden; Jezus Christus is de Enige, door wie de mensen gered kunnen worden…” (Handelingen 4:12)