Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Ouderdom

• samuel

target="_blank">

Leve de ouderdom, en wat we wij van deze wijze oudjes kunnen leren.

Life at 83

(Written by an 83-year-old woman to her friend.)

I'm reading more and dusting less. I'm sitting in the yard and admiring the view without fussing about the weeds in the garden. I'm spending more time with my family and friends and less time working.

Whenever possible, life should be a pattern of experiences to savor, not to endure. I'm trying to recognize these moments now and cherish them.

I'm not “saving” anything; we use our good china and crystal for every special event…such as losing a pound, getting the sink unstopped, or the first Amaryllis blossom.

I wear my good blazer to the market. My theory is if I look prosperous, I can shell out $28.49 for one small bag of groceries.

I'm not saving my good perfume for special parties, but wearing it for clerks in the hardware store and tellers at the bank.

“Someday” and “one of these days” are losing their grip on my vocabulary.

If there is something that is worth seeing, or hearing, or doing, I want to see and hear and do it now.

I'm not sure what others would've done had they known that they wouldn't be here for the tomorrow that we all take for granted. I think they would have called family members and a few close friends. They might have called a few former friends to apologize and mend fences for past squabbles. I like to think they would have gone out for a Chinese dinner, or for whatever their favorite food was. I'm guessing; I'll never know.

It's those little things left undone that would make me angry if I knew my hours were limited. Angry because I hadn't written certain letters that I intended to write one of these days. Angry and sorry that I didn't tell my husband and parents often enough how much I truly love them.

I'm trying very hard not to put off, hold back, or save anything that would add laughter and luster to our lives. And every morning when I open my eyes, I tell myself that it is special. Every day, every minute, every breath…truly is a gift from God.

• Gonnie

Verwijderd.

• Sietse 45

Wat een lummel te beroerd om het te vertalen voor hij die troep plaatst.

• 'en passant'

*Sietse 45* Schreef:

——————————————————-

> Wat een lummel te beroerd om het te vertalen voor

> hij die troep plaatst.

Waarom troep?

• 'en passant'

Mooi verhaal!

Het oude vrouwtje had het begrepen.

Leef Nu, er is geen ander moment! Elke dag is een leermoment en een uitnodiging.

En verzamel u geen schatten op aarde.

Maar niet leve de ouderdom, niet alle oudjes zijn wijs.

Leve zij die door ervaring gelouterd werden en levenswijsheid verwierven.

25 Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten, en wat gij drinken zult; noch voor uw lichaam, waarmede gij u kleden zult; is het leven niet meer dan het voedsel, en het lichaam dan de kleding?

26 Aanziet de vogelen des hemels, dat zij niet zaaien, noch maaien, noch verzamelen in de schuren; en uw hemelse Vader voedt nochtans dezelve; gaat gij dezelve niet zeer veel te boven?

27 Wie toch van u kan, met bezorgd te zijn, een el tot zijn lengte toedoen?

28 En wat zijt gij bezorgd voor de kleding? Aanmerkt de leliën des velds, hoe zij wassen; zij arbeiden niet, en spinnen niet;

29 En Ik zeg u, dat ook Salomo, in al zijn heerlijkheid, niet is bekleed geweest, gelijk een van deze.

30 Indien nu God het gras des velds, dat heden is, en morgen in den oven geworpen wordt, alzo bekleedt, zal Hij u niet veel meer kleden, gij kleingelovigen?

31 Daarom zijt niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden?

32 Want al deze dingen zoeken de heidenen; want uw hemelse Vader weet, dat gij al deze dingen behoeft.

33 Maar zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.

34 Zijt dan niet bezorgd tegen den morgen; want de morgen zal voor het zijne zorgen; elke dag heeft genoeg aan zijn zelfs kwaad.

Mattheus 6

Marith

• samuel

Marith Schreef:

——————————————————-

> Mooi verhaal!

> Het oude vrouwtje had het begrepen.

> Leef Nu, er is geen ander moment! Elke dag is een

> leermoment en een uitnodiging.

> En verzamel u geen schatten op aarde.

>

> Maar niet leve de ouderdom, niet alle oudjes zijn wijs.;)

> Leve zij die door ervaring gelouterd werden en levenswijsheid verwierven. (tu) In Jezus Christus in God en door het geloof.

>

>

> 25 Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw

> leven, wat gij eten, en wat gij drinken zult; noch

> voor uw lichaam, waarmede gij u kleden zult; is

> het leven niet meer dan het voedsel, en het

> lichaam dan de kleding?

> 26 Aanziet de vogelen des hemels, dat zij niet

> zaaien, noch maaien, noch verzamelen in de

> schuren; en uw hemelse Vader voedt nochtans

> dezelve; gaat gij dezelve niet zeer veel te

> boven?

> 27 Wie toch van u kan, met bezorgd te zijn, een el

> tot zijn lengte toedoen?

> 28 En wat zijt gij bezorgd voor de kleding?

> Aanmerkt de leliën des velds, hoe zij wassen; zij

> arbeiden niet, en spinnen niet;

> 29 En Ik zeg u, dat ook Salomo, in al zijn

> heerlijkheid, niet is bekleed geweest, gelijk een

> van deze.

> 30 Indien nu God het gras des velds, dat heden is,

> en morgen in den oven geworpen wordt, alzo

> bekleedt, zal Hij u niet veel meer kleden, gij

> kleingelovigen?

> 31 Daarom zijt niet bezorgd, zeggende: Wat zullen

> wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede

> zullen wij ons kleden?

> 32 Want al deze dingen zoeken de heidenen; want uw

> hemelse Vader weet, dat gij al deze dingen

> behoeft.

> 33 Maar zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn

> gerechtigheid, en al deze dingen zullen u

> toegeworpen worden.

> 34 Zijt dan niet bezorgd tegen den morgen; want de

> morgen zal voor het zijne zorgen; elke dag heeft

> genoeg aan zijn zelfs kwaad.

>

> Mattheus 6

>

> Marith

• Stefan

In Jezus Christus in God en door het geloof.

Even snel een muurtje metselen? :D

Wat opvalt bij Boaz, geldt ook hier namelijk;

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14779339/14782392/re-de-heilige-schrift-en-haar-sluiers#msg-14782392

• samuel

Ik lees geen oude linken, opschepperij vind ik een nare eigenschap!

• Gonnie

Zo, dan heb ik eigenlijk mijn leven lang gezondigd want inderdaad heb ik altijd mij zorgen gemaakt om mij zelf te handhaven en gezorgd dat ik nooit werkeloos was,en zorgen gemaakt om ook mijn kind te kleden en te voeden en te wonen.

En wat heb ik moeite moeten doen om een woning te krijgen. Nee zo mooi het in de bijbel staat ,zo is het werkelijk leven niet.

• 'en passant'

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Zo, dan heb ik eigenlijk mijn leven lang gezondigd

> want inderdaad heb ik altijd mij zorgen gemaakt om

> mij zelf te handhaven en gezorgd dat ik nooit

> werkeloos was,en zorgen gemaakt om ook mijn kind

> te kleden en te voeden en te wonen.

> En wat heb ik moeite moeten doen om een woning te

> krijgen. Nee zo mooi het in de bijbel staat ,zo is

> het werkelijk leven niet.

Heb je altijd gedaan wat je voelde te moeten doen Gonnie, volgde je je hart in alles wat je deed?Ook al betekende dit strijden om te overleven,

dan handelde je zoals je moest.

De bijbeltekst wijst ernaar dat je soms blindelings in het diepe moet durven springen en geen angst hebben hiervoor,maar te vertrouwen dat alles goed komt. Dat je moet durven opkomen voor je Ideaal en daarvoor steeds tegen stroom moet durven ingaan. Niet alles willen slikken wat de maatschappij dicteert, niet willen voldoen aan wat zij verwacht. Maar durven de vinger op de wonde leggen en hier dan ook consequent in zijn.

De Voorzienigheid of hoe je het ook noemen wil komt dan in werking. Hier mag ik uit ervaring spreken.Meermaals werd ik op allerhande manieren geholpen als ik niet meer wist van welk hout pijlen te maken.

Maar beeld je niet in dat het uit de hemel komt gevallen, het zit zich vaak in kleine gewone dingen, ontmoetingen enz…want God werkt via mensen. Het komt er op aan het te willen zien.

Marith