Je plaatst een topic met titel “de Meester” en je besluit met “no teachers”? Heb je verder nog een punt te maken en heeft het iets met de Bijbel te maken?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWat jullie zien in mij is Zijn liefde, Zijn kracht, Zijn geduld.
Staar je dus niet blind op mij.
Maar ga op zoek naar de vader,
open Hem je hart.
Dan zullen jullie worden als ik: waarlijk Zijn kind.
En dat zei Jezus ook over zichzelf; Niet ik, maar de Vader is het, wiens Woord ik spreek en daden die ik doe.
Op die manier heb je geen meesters nodig, maar is de Meester de Vader.
thomas Schreef:
——————————————————-
> Wat jullie zien in mij is Zijn liefde, Zijn
> kracht, Zijn geduld.
> Staar je dus niet blind op mij.
> Maar ga op zoek naar de vader,
> open Hem je hart.
> Dan zullen jullie worden als ik: waarlijk Zijn
> kind.
>
>
> En dat zei Jezus ook over zichzelf; Niet ik, maar
> de Vader is het, wiens Woord ik spreek en daden
> die ik doe.
>
> Op die manier heb je geen meesters nodig, maar is
> de Meester de Vader.
Als je vertrouwd op God dan word je Gods vriend genoemd.
perihelium Schreef:
——————————————————-
> Je plaatst een topic met titel “de Meester” en je
> besluit met “no teachers”? Heb je verder nog een
> punt te maken en heeft het iets met de Bijbel te
> maken?
Dat begrijp je niet?
Meester of Leraar is iets helemaal anders dan leraar toch?
Dat zou je toch moeten weten?
In the Garden heeft met de bijbel te maken, het gaat om de Hof van Eden.
Heb ik nu gescoord? B)
Marith
Een beetje van God, en de rest van jezelf?
Joh.16
13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, zal Hij u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.
14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.
15 Al wat de Vader heeft, is Mijne; daarom heb Ik gezegd, dat Hij het uit het Mijne zal nemen, en u verkondigen.
16 Een kleine tijd, en gij zult Mij niet zien; en weer een kleine tijd, en gij zult Mij zien, want Ik ga heen tot de Vader.
17 Sommigen dan uit Zijn discipelen zeiden tot elkander: Wat is dit, dat Hij tot ons zegt: Een kleine tijd, en gij zult Mij niet zien; en weer een kleine tijd, en gij zult Mij zien; en: Want Ik ga heen tot de Vader?
18 Zij zeiden dan: Wat is dit, dat Hij zegt: Een kleine tijd? Wij weten niet, wat Hij zegt.
19 Jezus dan bekende, dat zij Hem wilden vragen, en zeide tot hen: Vraagt gij daarover onder elkander, dat Ik gezegd heb: Een kleine tijd, en gij zult Mij niet zien, en weer een kleine tijd, en gij zult Mij zien?
20 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, dat gij zult schreien, en klagelijk wenen, maar de wereld zal zich verblijden; en gij zult bedroefd zijn, maar uw droefheid zal tot blijdschap worden.
21 Een vrouw, wanneer zij baart, heeft droefheid, omdat haar ure gekomen is; maar wanneer zij het kindeke gebaard heeft, zo gedenkt zij de benauwdheid niet meer, om de blijdschap, dat een mens ter wereld geboren is.
22 En gij dan hebt nu wel droefheid; maar Ik zal u weer zien, en uw hart zal zich verblijden, en niemand zal uw blijdschap van u wegnemen.
23 En in die dag zult gij Mij niets vragen. Voorwaar, voorwaar Ik zeg u: Al wat gij de Vader zult bidden in Mijn Naam, dat zal Hij u geven.
24 Tot nog toe hebt gij niet gebeden in Mijn Naam; bidt, en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.
25 Deze dingen heb Ik door gelijkenissen tot u gesproken; maar de ure komt, dat Ik niet meer door gelijkenissen tot u spreken zal, maar u vrijuit van de Vader zal verkondigen.
26 In die dag zult gij in Mijn Naam bidden; en Ik zeg u niet, dat Ik de Vader voor u bidden zal;
27 Want de Vader Zelf heeft u lief, omdat gij Mij liefgehad hebt, en hebt geloofd, dat Ik van God ben uitgegaan.
28 Ik ben van de Vader uitgegaan, en ben in de wereld gekomen; weer verlaat Ik de wereld, en ga heen tot de Vader.
Joh.14
5 Thomas zeide tot Hem: Heere, wij weten niet, waar Gij heengaat; en hoe kunnen wij de weg weten?
6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij.
7 Indien gij Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu aan kent gij Hem, en hebt Hem gezien.
8 Filippus zeide tot Hem: Heere, toon ons de Vader, en het is ons genoeg.
9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo lange tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons de Vader?
10 Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben, en de Vader in Mij is? De woorden die Ik tot u spreek, spreek Ik van Mijzelf niet, maar de Vader, Die in Mij blijft, Die doet de werken.
11 Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben, en de Vader in Mij is; en indien niet, zo gelooft Mij om de werken zelf.
12 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader.
13 En zo wat gij begeren zult in Mijn Naam, dat zal Ik doen; opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde.
14 Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.
15 Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden.
16 En Ik zal de Vader bidden, en Hij zal u een andere Trooster geven, opdat Hij bij u blijve in eeuwigheid;
17 Namelijk de Geest der waarheid, Die de wereld niet kan ontvangen; want zij ziet Hem niet, en kent Hem niet; maar gij kent Hem; want Hij blijft bij u, en zal in u zijn.
18 Ik zal u geen wezen laten; Ik kom weer tot u.
19 Nog een kleine tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.
20 In die dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.
21 Die Mijn geboden heeft, en ze bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelf aan hem openbaren.
Marith Schreef:
——————————————————-
> perihelium Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Je plaatst een topic met titel “de Meester” en
> je
> > besluit met “no teachers”? Heb je verder nog
> een
> > punt te maken en heeft het iets met de Bijbel
> te
> > maken?
>
>
> Dat begrijp je niet?
> Meester of Leraar is iets helemaal anders dan
> leraar toch?
> Dat zou je toch moeten weten?
> In the Garden heeft met de bijbel te maken, het
> gaat om de Hof van Eden.
> Heb ik nu gescoord? B)
>
> Marith
Scoren kan door voor nu eigen gelijk te halen maar met Jezus als Heer scoor je voor altijd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?