Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Be happy

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik vermaak me met de kromme argumentaties van de

> gelovigen, ook in hun onderling gekissebis.

>

> Hoe lang is de baard van kabouter Plop? Een meter?

> Een centimeter? Beste jongens en meisjes, die

> baard bestaat niet. Want kabouter Plop bestaat

> niet.

Dan is dat zo in jouw beleving maar besef je wel hoe je de levensvreugde van een kind kan doden door het zijn fantasie te ontnemen.

Je maakt iets stuk in zijn/haar ontwikkeling. Dit is de grootste misdaad die je je kan indenken.

Dat is precies wat je doet of probeert te doen bij mensen die je opzoekt, je berooft of probeert hen van hun lichtkracht te beroven door jouw eigen domme visie door te willen drukken.Je doodt het kind in hen omdat het kind in jou al lang gedood is.Het is triest ,maar het is niet anders.

Marith

• Frederik D

Wetenschap is niet dom.

En men kan ook blij zijn zonder in kaboutertjes te geloven.

De waarheid, wat is daar nou mis mee? Nou, volgens jou heel veel.

Je valt me niet met argumenten aan maar met sentimenten. Komt zeer zwak over. Zelfs Boaz in zijn radeloze aanvallen op de gnosis komt sterker over. Sorry.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wetenschap is niet dom.

>

> En men kan ook blij zijn zonder in kaboutertjes te

> geloven.

>

> De waarheid, wat is daar nou mis mee? Nou, volgens

> jou heel veel.

>

> Je valt me niet met argumenten aan maar met

> sentimenten. Komt zeer zwak over. Zelfs Boaz in

> zijn radeloze aanvallen op de gnosis komt sterker

> over. Sorry.

De wetenschap is niet dom,nee, integendeel, ze is er broodnodig.Door haar leren we dit universum en haar werking kennen, van het kleinste atoom en verder. Maar als ze in handen komt van immoraliteit wordt ze destructief voor het leven.. Dit is de keerzijde van de wetenschap.

Grote wetenschappers zijn echte genieën met een open blik, die vaak raakten aan het ‘wonder’ wanneer ze de grens bereikt hadden.Doch hun ‘uitvindingen’ werden en worden misbruikt.De mens vernietigt zichzelf hierdoor,dit zie je op alle vlak gebeuren en zeker ook in de geneeskunde.

Het draait niet meer om wetenschap , het draait om geld, economie.

Zelfingenomen verschuil je je achter het label ‘wetenschap’, dat noem ik dom.

Wees dus gelukkig met jezelf Frederik !

• Frederik D

Waarom zou ik zelfingenomen en dom zijn? Omdat ik zeer kritisch ben op elke metafysica? Dat is niet dom en ook niet zelfingenomen. Integendeel.

Metafysica is duimzuigerij. Wellicht lekkere duimzuigerij maar hoe lekker ook, het blijft duimzuigerij. Pure subjectieve projecties. Vandaar dat metafysicagelovigen het onderling nooit eens zijn. Dat moet toch te denken geven.

Metafysica is subjectief, al te subjectief, en aldus zijn de metafysici zeer zelfingenomen. Ze varen blind op hun subjectieve zelf.

Probeer eens je subjectiviteit te overwinnen. Natuurlijk, je blijft een eigen binnenwereld behouden. Maar je subjectieve wensen en sentimenten mogen geen basis zijn voor een beschrijving van de buitenwereld.

Dom is als je geen of onvoldoende onderscheidingsvermogen hebt. Wie slim is, onderscheidt binnen- en buitenwereld.

De kosmos draait niet om ons.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Waarom zou ik zelfingenomen en dom zijn? Omdat ik

> zeer kritisch ben op elke metafysica? Dat is niet

> dom en ook niet zelfingenomen. Integendeel.

>

> Metafysica is duimzuigerij. Wellicht lekkere

> duimzuigerij maar hoe lekker ook, het blijft

> duimzuigerij. Pure subjectieve projecties. Vandaar

> dat metafysicagelovigen het onderling nooit eens

> zijn. Dat moet toch te denken geven.

>

> Metafysica is subjectief, al te subjectief, en

> aldus zijn de metafysici zeer zelfingenomen. Ze

> varen blind op hun subjectieve zelf.

>

> Probeer eens je subjectiviteit te overwinnen.

> Natuurlijk, je blijft een eigen binnenwereld

> behouden. Maar je subjectieve wensen en

> sentimenten mogen geen basis zijn voor een

> beschrijving van de buitenwereld.

>

> Dom is als je geen of onvoldoende

> onderscheidingsvermogen hebt. Wie slim is,

> onderscheidt binnen- en buitenwereld.

>

> De kosmos draait niet om ons.

Inderdaad!!!

Onwijs is hij die alleen gelooft in wat zijn 5 zintuigen hem vertellen en dit onderscheidingsvermogen noemt.

Onwijs is hij die denkt de binnenwereld van een ander te kennen als hij er zelf nog niet binnengetreden is.

Onwijs is hij die vol is van zijn eigen denken en kunnen

Onwijs is hij die nog weinig ervaren heeft,want door te ervaren leert hij begrijpen, zichzelf en de ander.

Onwijs is hij die kinderen hun fantasie ontneemt.

Onwijs is hij die slechts de Matrix kent en liefheeft.

Onwijs is hij die denkt slim te zijn….

Wil je Wijs worden, begin met Stil te worden

Wil je leren onderscheiden,leer dan eerst jezelf kennen.

Wil je de buitenwereld leren kennen, leer dan de binnenwereld kennen

En dan zal je Zien dat niets was/is wat het lijkt en zullen de schellen van je ogen vallen.

Marith

• Frederik D

We hebben onze zintuigen uitgebreid met allerlei apparaten.

Maar hoe weet jij dat er een bovennatuurlijke bovenwereld is? Dat is de hamvraag. Omdat je het zo voelt? Tja.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> We hebben onze zintuigen uitgebreid met allerlei

> apparaten.

>

> Maar hoe weet jij dat er een bovennatuurlijke

> bovenwereld is? Dat is de hamvraag. Omdat je het

> zo voelt? Tja.

Bovennatuurlijke binnenwereld is een beter woord.

Om de smaak van een perzik te kennen zal je haar zelf moeten proeven.

Hierdoor leer je haar zoetheid, haar textuur, haar sappigheid kennen en wordt de vrucht in haar volheid ervaren en is niet enkel een object waarvan je slechts de uiterlijke kenmerken waarneemt.

Maw, eerst komt de kennis, het weten, het observeren, nadien de ervaring….

Of ….om de Binnenwereld of het Koninkrijk te kunnen aanvaarden zal je Hem eerst moeten leren Kennen door te Ervaren…

Denk hier eens over na! ;)

Marith

• Frederik D

Kortom, je weet het zelf ook niet.

Er is geen God in je binnenste, zelf geen kaboutergodje. Noem je binnenste je eigen binnenste en plaats er geen misplaatste vlaggetjes zoals God op.

Je hebt er een binnenwereld. Net als iedereen. En die binnenwereld is jouw existentiële binnenwereld. Dat is alles.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Kortom, je weet het zelf ook niet.

>

> Er is geen God in je binnenste, zelf geen

> kaboutergodje. Noem je binnenste je eigen

> binnenste en plaats er geen misplaatste vlaggetjes

> zoals God op.

>

> Je hebt er een binnenwereld. Net als iedereen. En

> die binnenwereld is jouw existentiële

> binnenwereld. Dat is alles.

Je wil het gewoon niet horen of je ben in de onmogelijkheid. Het laatste is me eerder waarschijnlijker.

Dit was het dan!

gegroet,Marith

• Frederik D

Je verlaat het strijdtoneel.

Mensen doen allerlei wilde beweringen. En ik vraag ze om die beweringen te onderbouwen. Dat schiet geregeld in het verkeerde keelgat. Alsof ik een oneerbaar voorstel doe. Maar wat ik vraag, is zeer eerbaar, zeer ethisch, zeer vriendelijk en zeer waarheidslievend.

Die god in je binnenste, bestaat die wel? Is het geen egoïstische inbeelding? Is het geen zelfoverschatting? Is het geen (laffe) loochening van de eigen breekbare menselijke existentie?

Ik heb het gevoel dat jij knollen voor citroenen probeert te verknopen en dat je nu kwaad bent omdat ik jouw knollen gewoon knollen noem.

Ken je dat sprookje van de kleren van de keizer?