Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vrienden op weg naar God

• baldu

Niet de mensen die met ons meepraten, die het ons gemakkelijk maken en ons gelijk geven zijn mijn vrienden

Nee, zij die mijn vrienden zijn, leren mij door tegenstand te ervaren, welke zaken innerlijk gezien moeten worden

Zij stribbelen tegen, weerleggen wat ik zeg, maken het me lastig geduld uit te oefenen, belasteren en bekritiseren mij en vallen

mij aan op grond van wat ik zeg.

Dit, zijn de vrienden die God op mijn pad gezet heeft, opdat Hij naast mij mag staan, daar ik Hem juist in moeilijke

tijden voortdurend raadpleeg.

Zou het mij gemakkelijk gemaakt worden, en ik me comfortabel voelen, dan zou ik Hem makkelijk kunnen vergeten

Paulus had een zg ‘doorn’ in het vlees, waarvan hij God vroeg deze te verwijderen

Mijn Genade moet jou genoeg zijn, gaf God hem te kennen

Paulus begreep, dat als het hem makkelijker gemaakt zou worden, Hij zich zou kunnen verheffen

Laat dit een bemoediging zijn voor eenieder die iets dergelijks ervaart, daar in het lijden en de smarten

en moeilijkheden, is God je het meest nabij.

Hij zend mensen op je pad, je te toetsen

Baldu

• BOAZ

Vrome praatjes Baldu, jij bent een slaaf geworden van een geleidegeest.

Jij hebt vele leraren en geschriften uitgezocht of hebben zij jou uitgezocht nadat jij ongehoorzaan en afvallig bent geworden van de rechte weg 2 Petrus 2

De geschriften en valse leugen evangelie's die jij en anderen plaatsen verkondigen de leugen van de slang, Genesis 3.

De leugen is gij zult als God zijn, de leugen van nu is contact zoeken met de godsvonk in de mens zelf en werken aan zelfverlossing wellicht door vele levens heen.

Iets wat in alle toonaarden ontkend word door Marith en Thomas maar dit weekend is wel duidelijk gebleken waar hun voorkeur naar uitgaat.

De leugen evangelie's, het evangelie der waarheid en de geheime leer van Jacobus propageren de gnostische leer der zelfverlossing.

Vooral Thomas krijgt er niet genoeg van om er telkens naar te verwijzen!

Vele malen heb ik tegen jullie allemaal gezegd - en ook tegen jou alleen, Jacobus - : verlos je!

Laat je door mij terechtwijzen;

zo zullen jullie jezelf verlossen.

Uit jouw eigen topic van gisteren,

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14767506/kom-uit-de-leunstoel-gij-die-zich-christen-noemt#msg-14767506

Boaz.

• Stefan

.

Over de zogenaamde zelfverlossing schrijf ik niets Boaz, dan alleen door Christus.

Dat ik met jou daarover niet kan spreken moet je niet bij mij leggen.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> .

>

> Over de zogenaamde zelfverlossing schrijf ik niets

> Boaz, dan alleen door Christus.

Welke christus? die uit het evangelie van Thomas of het evangelie van waarheid, de christus van de Rijckenborgh en de Rozenkruisers!

>

> Dat ik met jou daarover niet kan spreken moet je

> niet bij mij leggen.

Natuurlijk kan jij daar met mij niet over praten omdat jij een onzuivere bron uit de duisternis gebruikt.

Boaz.

• Stefan

Als ik die zou gebruiken, wat niet zo is, zou je dat weerleggen met de Waarheid Boaz.

En niet met verwensingen, dogma's of overtuigingen van jezelf, wat versluiert wat Waarheid is.

• theo

Bestrijden moet je ze Boaz, bestrijden.

Zo hebben jij en ik allebei iets te bestrijden.

Jij bestrijdt de mensen die goede woorden schrijven ( hoewel ik ze vaak wel wat zweverig vind) maar volgens jou fout, hoe goed de woorden ook zijn, ze komen uit de verkeerde bron volgens jou en alleen daarom zijn ze al fout.ongeacht wat ze schrijven .

Ik bestrijd de hoogmoedige christenen die alleen hun eigen visie en hun eigen geloof juist achten en vanaf hun zelfgebouwde tronen neerkijken op en sneren en beledigen naar andersdenkenden.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> Als ik die zou gebruiken, wat niet zo is, zou je

> dat weerleggen met de Waarheid Boaz.

Jij gebruikt ze en verwijst er naar.

>

> En niet met verwensingen, dogma's of overtuigingen

> van jezelf, wat versluiert wat Waarheid is.

Zie dat is een credo van de Gnostiek en de Rozenkruisers!

Boaz.

• Stefan

Wat is jouw doel op dit prikbord?

Hokjes timmeren? Of de Ruimte scheppen waar je wel eens over geschreven hebt.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> Wat is jouw doel op dit prikbord?

De geesten beproeven, Thomas!

>

> Hokjes timmeren? Of de Ruimte scheppen waar je wel

> eens over geschreven hebt.

Het heeft schijnbaar wel indruk gemaakt, maar jij hebt het niet begrepen.

Maar weer even on-topic, waar komt die zweverige niets zeggende taal vandaan?

Gepost door: thomas ()

Datum: 06 november 2011 11:39

Bedoel je daarmee dat Marith zweverig schrijft en vage woorden gebruikt?

In tegendeel Lesage. Altijd de kern rakende antwoorden, maar vaak niet herkent, omdat de kern niet geraadpleegd wordt.

Boaz.

• Stefan

Die taal komt uit het hart wat Hem Liefheeft.

En schrijft wat Hem aangaat.

En raakt wat van Hem is.

En Hem is wat uit God is.