Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Helaas,

• Ellen-Josee

theo Schreef:

——————————————————-

> Elia Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Volgens mij hoorde Jezus Christus zelf tot een

> ook

> > nogal nauwgezette orde die de wetten zoals in

> de

> > Torá hielden.

> > Jezus laat meermaals blijken heel goed op de

> > hoogte te zijn en daarnaast wist hij ook heel

> goed

> > hoe de Farizeën handelden, ook als er geen

> > anderen bij waren. Het was echt uitzondering

> als

> > Jezus tegen de wet inging.

> >

> >

> > Ellen

>

>

> Nou nee hoor…. Genezing op de sabbath is je toch

> wel bekend?

> Jezus hiled de wet maar de mens ging bij Jezus

> echt wel voor de wet.

Bij mij ook.

Ellen

• theo

Ondenkbaar.

• Richard II

Zie je wel, precies wat ik dacht.

Gelovigen zijn ook niet een klein beetje voorspelbaar….

• Frans

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> heb ik hier op dit bord God niet kunnen vinden. Wat ik hier tegenkwam van bepaalde ‘'christenen’' is enkel borstklopperij en minachting voor hun mede prikkers.

> Eerlijkheid was ver te zoeken en was het hier tegen elkaar opbieden wie het meest op juiste wijze de bijbel letterlijk lezen.

> Ook wordt hier prikkers beoordeeld op hun waarde en er werden juist de oprechten op waardelozen beoordeeld.

> Treurige zaak dat juist die bepaalde ‘'christenen ’' dit bord zo beinvloeden.

Even objectief, waarom je concentreren op wat je tegenstaat aan ‘christenen’, het zijn er volgens mij een stuk of drie, zijn er geen drie die eerlijk anders overkomen ?

Denk daar eens over, het glas dat halfvol is , is ook halfleeg hè ;)

• Angel

lieve gonnie, op een discussiepagina zul je God ook niet kunnen vinden, God vindt je als je je hart voor Hem openstelt en Hem de kans geeft bij je binnen te kunnen komen, wil jij echt God leren kennen laat dit dan los en erger je nergens aan maar vraag inzicht en wijsheid aan Hem en de Heilige Geest zal in je komen en er zal een nieuwe wereld voor je open gaan, een wereld van Liefde en geen mens op de hele aarde kan jou die liefde geven behalve Hij, ik weet niet of je ooit de Bijbel hebt gelezen, zo niet begin er eens in en vraag de Heilige Geest om leiding en inzicht

• Gonnie

Frans schreef:

Even objectief, waarom je concentreren op wat je tegenstaat aan ‘christenen’, het zijn er volgens mij een stuk of drie, zijn er geen drie die eerlijk anders overkomen ?

Dat weet ik wel Frans, maar juist die enkele zijn zo indringend en aanvallend aanwezig, en staan totaal niet open voor meningen van een ander.

En ik heb geen zin om alles wat mij van hun tegen staat, daarover te zwijgen.

• Gonnie

Angel ik weet niet wie jij bent, maar jouw reactie komt bij mij hartverwarmend over.

Dank je.:)

• Frans

Ik weet het wel, ken het gevoel. Gevoelens echter lopen vaak voor op onze vergevingsgezindheid, doorzicht en vergeving. Let wel, vergevingsgezind zijn heeft niks te maken met goedvinden wat fout is.

Dat wou ik even meegeven.

Als voorbeeld:

soms krijg ik een verschrikkelijk gemeen antwoord van een gefrustreerd iemand, iets dat me tot op mijn ziel raakt, als ik meteen reageer dan sla ik er op, dat bedoel ik letterlijk (tenminste naar mijn natuur), nu ga ik wandelen, denken, verwerken en dan praten. Zonder enige toegeving weliswaar.

• Gonnie

Ja Theo ik heb vaker die grieven die ik voel hier geplaatst en jij bent altijd trouw om mij weer even duidelijk te maken dat ik oog moet hebben voor hen die wel gelukkig een gezond geloofsleven hebben.

Dank! :)

• Angel

lieve gonnie, ik hoop van ganser harte dat je er iets mee kunt en wens je de liefde van Jezus Christus toe die ook Mijn hart vervuld van Zijn liefde en warmte en bedankt niet mij maar God want want ik je vertelde is niet van mij maar me ingegeven door de Heilige Geest