Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

mensen van vlees en bloed kunnen Jahweh zien zonder te sterven - voor Eliyahu, Daan, Johanan en David

• Florin

Jongens, er staat in Genesis 12:7 :

'וירא יהוה אל־אברם ויאמר לזרעך אתן את־הארץ הזאת ויבן שם מזבח ליהוה הנראה אליו'

oftewel : ‘En Jahweh liet Zich aan Avram zien en Hij zeide : Aan jouw zaad zal ik dit land geven. En hij bouwde daar een altaar voor Jahweh die Zich aan hem heeft/had laten zien’

Duidelijkere taal kun je niet hebben. Jahweh laat Zich aan Avram zien, doet hem een belofte en vervolgens bouwt Avram aan altaar voor Jahweh die Zich aan hem had laten zien.

Er staan 3 zaken in de tekst waaruit blijkt dat het letterlijk Jahweh zelf was die zich aan Avram had zien en geen bodes of wat dan ook .

1] De tekst begint met ‘En Jahweh liet zich aan Avram ZIEN..’

2] De belofte dat Hij het land Kenaán aan Avraham's nakomelingen zal geven.

3] Het feit dat Avram een altaar had gebouwd voor Jahweh die zich aan hem had laten zien. Bijbelse altaren worden in de Bijbel niet gebouwd voor bodes maar alleen voor de Schepper, blijkt ook uit het feit dat er aan het eind van het vers staat ‘En hij bouwde daar een altaar voor Jahweh die Zich aan hem heeft/had laten zien’ .

Ik heb de sterke vermoede dat jullie het niet met me eens zullen zijn dat Avraham, Jahweh heeft gezien, want immers de doctrines van het jodendom en j.g's staan boven hetgeen er geschreven staat in de Bijbel, dus ben ik benieuwd waar ik volgens jullie de fout in ga met mijn uitleg.

Florin

• Florin

Trouwens Johanan, als je van plan bent om er op te reageren, ga dan aub geen half km lange lappe teksten van de j.g's knippen en plakken maar probeer in het kort je punt samen te vatten.

Florin

• toeter

Deze YHWH is de here Jezus die boven de aionen staat.

GOD = Jehova en in combinatie met Adonai, Heer.

God = elohim

GOD = El.

GOD = Eloach

HEER = jehova

De Heer = Jah.

Heer = Adonai

HEER = Adonim

ALMACHTIGE = Shaddai

De Allerhoogste = Elyon

10. de combinaties

Adonai Jehova = Heer GOD

Jehova Elohim = HEER God

Elyon El = de allerhoogste god

El Shaddai = God almachtig

• Allen

En ik weet met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat, gezien jou verachtelijke en misplaatste arrogantie die je in het topic tentoonspreid

er hier weinigen zullen zijn die jou een antwoord gunnen,

volkomen terecht overigens.

Allen.

• Stefan

7 Maar de HEER verscheen aan Abram en zei: ‘Ik zal dit land aan jouw nakomelingen geven.’ Toen bouwde Abram op die plaats een altaar voor de HEER, die aan hem verschenen was.

7 Toen verscheen de HERE aan Abram en zeide: Aan uw nageslacht zal Ik dit land geven. En hij bouwde daar een altaar voor de HERE, die hem verschenen was.

7 Zo verscheen de HEERE aan Abram, en zeide:

Aan uw zaad zal Ik dit land geven. Toen bouwde hij aldaar een altaar voor de HEERE, Die hem verschenen was.

7 And the LORD appeared unto Abram, and said, Unto thy seed will I give this land: and there builded he an altar unto the LORD, who appeared unto him.

verschijnen

aan het licht komen, opduiken, opkomen, optreden, zich openbaren opdagen, komen, opdraven uitkomen compareren, paraisseren,

verschijnen

1) Aankomen 2) Komen 3) Naderen 4) Opdagen 5) Opdoemen 6) Opdraven 7) Opduiken 8) Opkomen 9) Opstaan 10) Paraisseren 11) Publiceren 12) Uitkomen 13) Vertonen 14) Vervallen 15) Voordoen 16)…

• Johanan

Knippen doe ik zelden,en als ik iets uitleg doe ik het goed.

Kun je daar niet mee leven oké dat is dan jouw probleem.

Dit is dan de kortste uitleg;..Jehovah's eigen woorden"Niemand kan mij zien en nog thans leven.

God is een geest,en geesten kun je niet zien.

Johanan.

• Richard II

Jahweh is gewoon pannenkoeken wezen eten bij Abraham, dus zal Abraham hem wel gezien hebben, toch?

Wel heel kwalijk is die zogenaamde belofte om land dat van anderen is, aan Abraham te geven.

Het is ronduit schandalig dat God dat doet.

Bovendien had Abraham moeten zeggen: sorry God, maar ik wil slechts op een eerlijke manier aan land komen. Maar dat deed hij niet. Hij liet zich paaien door beloften van God over sterren aan de hemel en zandkorrels op het strand.

En Florin, wat is jouw houding tegenover deze god? Vind jij het niet ook schandalig?

• Florin

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Knippen doe ik zelden,en als ik iets uitleg doe ik

> het goed.

Jij vind dat je het goed uitlegt, dus gebruikt de ‘vind ik’ vorm.

> Kun je daar niet mee leven oké dat is dan jouw

> probleem.

Nee, tuurlijk kan ik daar niet mee leven maar daarom kunnen we een discussie over voeren..

>

> Dit is dan de kortste uitleg;..Jehovah's eigen

> woorden"Niemand kan mij zien en nog thans leven.

> God is een geest,en geesten kun je niet zien.

Leuk Johanan, maar ben je nog van plan om in te gaan op wat ik geschreven heb ?

> Johanan.

Florin

• Florin

Allen Schreef:

——————————————————-

> En ik weet met een aan zekerheid grenzende

> waarschijnlijkheid dat, gezien jou verachtelijke

> en misplaatste arrogantie die je in het topic

> tentoonspreid

> er hier weinigen zullen zijn die jou een antwoord

> gunnen,

> volkomen terecht overigens.

Zeuren, klagen en janken maar met 1 Bijbelse argument kom jij nooit… Is de klagers prikbord niet wat voor jou ?

> Allen.

Florin.

• Florin

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Knippen doe ik zelden,en als ik iets uitleg doe ik

> het goed.

> Kun je daar niet mee leven oké dat is dan jouw

> probleem.

>

> Dit is dan de kortste uitleg;..Jehovah's eigen

> woorden"Niemand kan mij zien en nog thans leven.

> God is een geest,en geesten kun je niet zien.

Trouwens als de discussies in dit topic achter de rug zijn zal ik uitleggen waar jij en consorten de fout in gaan met jullie uitleg.

> Johanan.

Florin