Jongens, er staat in Genesis 12:7 :
'וירא יהוה אל־אברם ויאמר לזרעך אתן את־הארץ הזאת ויבן שם מזבח ליהוה הנראה אליו'
oftewel : ‘En Jahweh liet Zich aan Avram zien en Hij zeide : Aan jouw zaad zal ik dit land geven. En hij bouwde daar een altaar voor Jahweh die Zich aan hem heeft/had laten zien’
Duidelijkere taal kun je niet hebben. Jahweh laat Zich aan Avram zien, doet hem een belofte en vervolgens bouwt Avram aan altaar voor Jahweh die Zich aan hem had laten zien.
Er staan 3 zaken in de tekst waaruit blijkt dat het letterlijk Jahweh zelf was die zich aan Avram had zien en geen bodes of wat dan ook .
1] De tekst begint met ‘En Jahweh liet zich aan Avram ZIEN..’
2] De belofte dat Hij het land Kenaán aan Avraham's nakomelingen zal geven.
3] Het feit dat Avram een altaar had gebouwd voor Jahweh die zich aan hem had laten zien. Bijbelse altaren worden in de Bijbel niet gebouwd voor bodes maar alleen voor de Schepper, blijkt ook uit het feit dat er aan het eind van het vers staat ‘En hij bouwde daar een altaar voor Jahweh die Zich aan hem heeft/had laten zien’ .
Ik heb de sterke vermoede dat jullie het niet met me eens zullen zijn dat Avraham, Jahweh heeft gezien, want immers de doctrines van het jodendom en j.g's staan boven hetgeen er geschreven staat in de Bijbel, dus ben ik benieuwd waar ik volgens jullie de fout in ga met mijn uitleg.
Florin