Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

citaat

• ­­¥ Lotje ­­¥

De HEERE is mijn Deel, zegt mijn ziel, daarom zal ik op Hem hopen.

Bron: statenvertaling, bijbel

• Marjorie

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> De HEERE is mijn Deel, zegt mijn ziel, daarom zal

> ik op Hem hopen.

>

> Bron: statenvertaling, bijbel

Wat betekent dat? Deel?

• Gonnie

Waar precies staat het in de bijbel, want ik kan het niet vinden.

In geen enkele vertaling niet. Ik wil het geheel lezen ,misschien begrijp ik het dan beter als ik de hele context lees.

• Sfred+

De HEERE is mijn Deel, zegt mijn ziel, daarom zal ik op Hem hopen.

Bron: statenvertaling, bijbel

Een stukje van God zit in je ziel gonnie, je ziel sterft niet, je lichaam keert terug tot stof.

Miranda

• Sietse 45

Hoe weet jij dat?

• Sfred+

*Sietse 45* Schreef:

——————————————————-

> Hoe weet jij dat?

Ik kan het niet direkt bewijzen cees, maar het is wel zo. Bovendien cees, als ik schrijf hoe ik dit weet, gaat bijna iedereen mij daar op aanvallen en zal voor jou en je andere ongelovige vrindjes dit een reden zijn om mij als gek neer te zetten.

Ik bedank vriendelijk.

Miranda B

• ­­¥ Lotje ­­¥

pak de bijbel . of pak je taalboek . dat zeg je tegen mij ook altijd . en ga het opzoeken . dus geen sneer geven dus zoeken .

succes

• voorbijganger

Miranda Schreef:

——————————————————-

> De HEERE is mijn Deel, zegt mijn ziel, daarom zal

> ik op Hem hopen.

>

> Bron: statenvertaling, bijbel

> kunnen

>

> Een stukje van God zit in je ziel gonnie, je ziel

> sterft niet, je lichaam keert terug tot stof.

>

> Miranda

Vergeet je nu niet iets heel essentieels, Miranda? Want voor de oude Hebreeërs was het klip en klaar: De ziel van de gevallen mens, de natuurziel is, was en zal altijd zijn… sterfelijk! Denk bijvoorbeeld eens aan de uitspraak: “de ziel die zondigt moet sterven”. Daarom spreekt Jezus tegen zijn volgelingen ook over wedergeboorte. Pas wanneer een mens is wederomgeboren is, uit water en Geest, dan pas zal hij het Koninkrijk kunnen zien/binnengaan/beërven etc. Wanneer je zegt: een stukje van God zit in onze ziel, suggereer je eigenlijk dat we op basis van dit ineigen ‘stukje God’ zelf weer terug kunnen keren tot God. Dit is iets dat de Bijbel pertinent ontkent. Er is werkelijk niets in de gevallen mens op basis waarvan hij terug zou kunnen kerken tot de Vader. Al zijn zogenaamde ‘spiritualiteit’ ten spijt. Daarom nam de Vader nu het initiatief door ons Zijn Zoon Jezus Christus te schenken. Opdat eenieder die in Hem gelooft, niet VERLOREN (sterfelijke ziel!) gaat, maar het eeuwige Leven (Wederomgeboren Geest-Ziel) heeft. Stellen dat er zomaar zo een stukje van God in ieder mens zou zitten is gewoon erg misleidend. In veel gevallen leidt het tot hoogmoed en het afwijzen van de ene weg die God ons heeft gegeven door Jezus Christus. We zijn in zonde gevallen mensen, Miranda. De Bijbel noemt ons ‘doden’. Maar deze ‘doden’ kunnen weer Leven door het Geloof in diegene die God ons stuurde tot behoudt van allen. Geloof jij in de Zoon, Jezus Christus en wat Hij voor ons deed op het kruis? En vertrouw jij daar onvoorwaardelijk op? Is er zo'n geloof in je? Ja, dan is er reden om aan te nemen dat er iets van de wedergeboorte in jouw ziel heeft plaatsgevonden. Maar zo niet, dan moet toch gezegd worden: Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.

• Sfred+

Nee voorbijganger. God vergeeft iedereen zijn zonden uiteindelijk.

Hij maakt geen onderscheidt tussen goed en kwaad, dat doe jezelf. Dat mag nu, dat mag later. Maar sowieso komen wij terug bij Onze Vader en zijn Zoon, Jezus Christus die voor ongelovigen zoals jij schijnbaar voor niets aan het kruis gespijkerd werd.

• Stefan

Wanneer je zegt: een stukje van God zit in onze ziel, suggereer je eigenlijk dat we op basis van dit ineigen ‘stukje God’ zelf weer terug kunnen keren tot God. Dit is iets dat de Bijbel pertinent ontkent. Er is werkelijk niets in de gevallen mens op basis waarvan hij terug zou kunnen kerken tot de Vader.

Is er zo'n geloof in je? Ja, dan is er reden om aan te nemen dat er iets van de wedergeboorte in jouw ziel heeft plaatsgevonden.

Tja..

Wat is het nu, Voorbijganger, niets van God in ons, of iets, wat in potentie de ‘'blauwdruk Gods’' in Zich draagt.