Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbels argument vóór de evolutietheorie

• CU

LeSage Schreef:

——————————————————-

> De gebruikelijke vertaling is: 'In den beginne

> schiep God hemel en aarde'.

> Punt.

> De aarde nu was woest en ledig. Er gebeurde toen

> kennelijk een hele hoop minder prettige dingen met

> de aarde die ertoe leidden dat het een grote chaos

> werd op aarde.

De aarde was woest na de schepping. En dat nota bene men in het NT God een God van orde noemt. Klopt dus niets van.

• LeSage

Wie weet wat er toen allemaal gebeurd is CU – – – wie weet….

• Frans

Gen 9,4

Alleen vlees met zijn ziel, zijn bloed, zult gij niet eten.

Lev 17,11

Want de ziel van het vlees is in het bloed en Ik heb het u op het altaar gegeven om verzoening over uw zielen te doen, want het bloed bewerkt verzoening door middel van de ziel.

Deut 12,23

Houd er echter aan vast, dat gij geen bloed eet, want het bloed is de ziel en gij zult niet de ziel met het vlees eten.

Ps 22,30

Alle welgedanen der aarde eten en aanbidden; voor Hem knielen allen die in het stof nederdalen, en wie zijn ziel niet in leven kan houden.

Spr 13,4

De ziel van de luiaard is begerig, maar tevergeefs, doch de ziel van de vlijtigen wordt overvloedig verkwikt.

Jes 55,3

Neigt uw oor en komt tot Mij; hoort, opdat uw ziel leve; Ik zal met u een eeuwig verbond sluiten: de betrouwbare genadebewijzen van David.

Ez 18,4

Zie, alle zielen zijn van Mij, zowel de ziel van de vader als die van de zoon zijn van Mij; de ziel die zondigt, die zal sterven.

De ziel is wat staat voor bijvoorbeeld bewustzijn, het hele wezen, kan niet los van het lichaam of geest, vandaar ook de link met het bloed.

Er zijn ongetwijfeld meer voorbeelden van, maar ik zou zeggen, probeer het eens te bekijken zonder jouw/onze achtergronden op geloofsgebied.

• Claude Hommel

Lukt het een beetje om op geen enkele wijze bloed tot je te nemen ?

• CU

Je leest niet goed, straatveger.

In de citaten van Frans staat dat je het bloed niet mag eten. Er staat niet dat je het niet mag drinken. Het is zelfs aanbevolen in de bijbel om bloed te drinken tot dronkenschap toe.

• Frans

Bezem Schreef:

——————————————————-

> Lukt het een beetje om op geen enkele wijze bloed tot je te nemen ?

Je verward me met een andere prikker hier denk ik.

• Claude Hommel

Excuses voor het ongemak

• Frans

Kan gebeuren.

• LeSage

wat moet ik met al die teksten Frans?

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> wat moet ik met al die teksten Frans?

Van mij niets, ik wou je maar wat duidelijkheid geven hoe de ziel beschreven wordt in de bijbel. Dus niet echt geestelijk.