Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Te talrijk

• Sfred+

Adam en Eva plukken een appel uit de boom van de kennis van goed en kwaad

Adam en Eva worden uit het paradijs verdreven

Adam en Eva waren volgens de Bijbel de eerste man en de eerste vrouw. Het Bijbelboek Genesis vertelt dat God Adam schiep door leven te blazen in het “stof der aarde” (Gen. 2:7). Later creëerde Hij Eva uit een rib van Adam. God had met de mens het volgende doel:

Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.

Wat nu als èèn soort, de mens te talrijk wordt?

Miranda

• ­­¥ Lotje ­­¥

Dat kan niet volgens mij . er worden tig baby,s geboren per minuut . meisjes en jongens . dus een soort is uitgesloten .

• Marjorie

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> Dat kan niet volgens mij . er worden tig baby,s

> geboren per minuut . meisjes en jongens . dus een

> soort is uitgesloten .

Wel eens van overbevolking gehoord?

• Frederik D

Zeven miljard mensen leven er nu op ons planeetje. Zes miljard te veel. Eén miljard is meer dan zat.

• samuel

Geef eens het voorbeeld maak plaats, voor jou maakt het toch niet uit, dood is dood! ;)

• Johanan

Die zes miljard die jij dan te veel vind kunnen gemakke;ijk worden onder gebracht in de staat Texas USA.

Volgens het tijdschrift Vitality kunnen die zes miljaard mensen in texas gehuisvest worden.

Texas heeft een landoppervlak van ongeveer 680,000 vierkante kilometer.

De hoeveelheid leefruimte zou per persoon 113 vierkante meter zijn.

Een gezin van 5 personen zou dan ruim 565 vierkante meter leefruimte innemen,zelfs voor Texaanse begrippen komt

dat neer op een flinke villa; volgens het tijdschrift Vitality.

Tegelijketijd zou de rest van de wereld helemaal leeg zijn beschikbaar voor alle landbouw fabrieken onderwijs en

ontspanningsactiviteiten van die zes miljard mensen.

Dat de aarde overbevolk is,is klinklare onzin want het land oppervlate van de aarde is 147,608,000 vierkante kilometer.

Als de aarde goed beheerd zou worden kunnen er wel tussen de 20 en 25 miljaard mensen op wonen.

Johanan.

• ­­¥ Lotje ­­¥

:)

• Frans

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Dat de aarde overbevolk is,is klinklare onzin want het land oppervlakte van de aarde is 147,608,000 vierkante kilometer.

> Als de aarde goed beheerd zou worden kunnen er wel tussen de 20 en 25 miljard mensen op wonen.

>

> Johanan.

Ik weet waar je dit vandaan hebt Johanan, maar denk objectief. Landoppervlakte is iets heel anders dan bewoonbaar(leefbaar) land.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Als de aarde goed beheerd zou worden

Het wordt niet goed beheert door de mensheid . plek zat nog . Woestijnen zat die ze nog bewoond kunnen maken . . Er zijn plekken waar nog nooit een mens geweest is . ……..

De mensheid gooit liever geld de lucht in . om reizen naar de maan te maken hoewel de aarde voor de mens gemaakt is .

• Frans

Buiten die ‘plek zat’ ben ik het helemaal met je eens, maar dat was niet het punt dat ik wilde stellen aan Johanan.