al voor de zondeval besloten om een beperkt aantal mensen te verkiezen voor zijn heil en eer, en de rest te verwerpen.
En niet dus dat verwerping is gekomen door ongehoorzaamheid.?
.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlGonnie Schreef:
——————————————————-
> al voor de zondeval besloten om een beperkt aantal
> mensen te verkiezen voor zijn heil en eer, en de
> rest te verwerpen.
> En niet dus dat verwerping is gekomen door
> ongehoorzaamheid.?
> .
Hoe zou Liefde of God of Perfectie verdeeldheid kunnen aanbrengen?
Er zijn mutaties gebeurd waardoor wat eens geschapen was naar Zijn Beeld en Gelijkenis, niet meer is.
Met andere woorden, de mens zoals hij is heeft geen goddelijke eigenschappen meer in zich.
Waarom zou Christus spreken over de Zaadkorrel of de Erfenis?
Elk mens bezit nog de blauwdruk van de Zoon, de Ware Zoon in Christus.
De mens is een mensdier geworden en eigenlijk vaak nog lager gevallen dan het dier.
Vandaar de handelingen die hij stelt en de schade die hij aanricht.
Marith
voorbijganger Schreef:
——————————————————-
> En nu heeft dat ‘mensdier’ in zijn eigen wijsheid
> bedacht dat hij zichzelf zal kunnen redden,
> Marith?
Dat schrijft Marith toch niet Voorbijganger?
Marith schrijft; Waarom zou Christus spreken over de Zaadkorrel of de Erfenis?
Elk mens bezit nog de blauwdruk van de Zoon, de Ware Zoon in Christus.
> "En de zaligheid is in geen ander; want er is ook
> onder de hemel geen andere Naam, Die onder de
> mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig
> worden." Handelingen 4:12
> Zijn naam is Jezus Christus.
voorbijganger Schreef:
——————————————————-
> En nu heeft dat ‘mensdier’ in zijn eigen wijsheid
> bedacht dat hij zichzelf zal kunnen redden,
> Marith?
Dat zijn jouw woorden , geen mens kan zichzelf redden….
> "En de zaligheid is in geen ander; want er is ook
> onder de hemel geen andere Naam, Die onder de
> mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig
> worden." Handelingen 4:12
> Zijn naam is Jezus Christus.
Zegt ook dit jou iets?
13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;
14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
15 Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.
16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?
17 Alzo een ieder goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.
18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.
19 Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
20 Zo zult gij dan dezelve aan hun vruchten kennen.
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
24 Een iegelijk dan, die deze Mijn woorden hoort en dezelve doet, dien zal Ik vergelijken bij een voorzichtig man, die zijn huis op een steenrots gebouwd heeft;
25 En er is slagregen nedergevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangevallen, en het is niet gevallen, want het was op de steenrots gegrond.
26 En een iegelijk, die deze Mijn woorden hoort en dezelve niet doet, die zal bij een dwazen man vergeleken worden, die zijn huis op het zand gebouwd heeft;
27 En de slagregen is nedergevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangeslagen, en het is gevallen, en zijn val was groot.
28 En het is geschied, als Jezus deze woorden geëindigd had, dat de scharen zich ontzetten over Zijn leer;
29 Want Hij leerde hen, als macht hebbende, en niet als de Schriftgeleerden.
Waarom doe je zoveel moeite om een ander te bekeren voorbijganger?
Dit lukt niet en zal nooit lukken. Elkeen zal de Poort moeten ontdekken en vinden.
Elkeen zal het Licht zien dagen op een welbepaald moment.Geen mens kan een ander ertoe dwingen .
Weet je dat je heel erg klinkt als een zelfverzekerde ‘gnosticus’ ? Allen, gelovigen of niet gelovigen, mysticus of gnosticus of welke titels je ook aan mensen geeft,allen zijn gelijk en evenwaardig, er is geen verschil want allen zijn onderweg en zoekende. In die verdeeldheid wordt aan de Essentie voorbijgelopen.
Want als je de de Waarheid claimt als je bezit en als de enige Waarheid gaat zien dan scheid je je af van je medemens.De ander is fout en ik ben goed?
Je doet me aan iemand denken, maar dan ligt dit aan dezelfde bron waaruit geput wordt…..
Ben je echt zo begaan met je medemensen ?
En studie voorbijganger is tijdelijk, eens zal je inzien dat al die studie je kop tot op de rand vulde waardoor geen druppel meer bij kon.
Mooi om te horen dat je de gemeenschappelijke noemer ontdekt hebt in de wereldgodsdiensten. Daar gaat het om, in de Waarheid die achter alle religie en leer schuilt.
Want….
Alle kennis of studie is vergeleken
met de diepte van het ervaren,
als een druppel water die in zee valt.
Fokusan Sengan
Marith Schreef:
> Er zijn mutaties gebeurd waardoor wat eens
> geschapen was naar Zijn Beeld en Gelijkenis, niet
> meer is.
> Met andere woorden, de mens zoals hij is heeft
> geen goddelijke eigenschappen meer in zich.
>
> Marith
Je schetst hier een totaal verkeerd beeld. Dat de mens geschapen is naar Gods beeld en gelijkemis klopt maar ten dele.
De mens had niet wat God had, namenlijk kennis van goed en kwaad. Toen de mens dat verwierf kwam God in aktie met de doodstraf. Met andere woorden, het eeuwige leven had de mens wel.
Daardoor waren de vruchten van de boom des levens niet interessant voor Eva en Adam.
CU Schreef:
——————————————————-
> Marith Schreef:
> > Er zijn mutaties gebeurd waardoor wat eens
> > geschapen was naar Zijn Beeld en Gelijkenis,
> niet
> > meer is.
> > Met andere woorden, de mens zoals hij is heeft
> > geen goddelijke eigenschappen meer in zich.
> >
> > Marith
>
> Je schetst hier een totaal verkeerd beeld. Dat de
> mens geschapen is naar Gods beeld en gelijkemis
> klopt maar ten dele.
> De mens had niet wat God had, namenlijk kennis van
> goed en kwaad. Toen de mens dat verwierf kwam God
> in aktie met de doodstraf. Met andere woorden, het
> eeuwige leven had de mens wel.
> Daardoor waren de vruchten van de boom des levens
> niet interessant voor Eva en Adam.
De Mens naar Zijn ‘beeld en gelijkenis’ is Androgyn.
Hij was de uitdrukking van de Goddelijke Gedachte, een Eenheid.
Hij was God in Expressie. Had dus niets gemeen met de mens zoals wij die kennen.
Nadien kwam Adam en Eva ….en de verleiding .
Dit zijn slechts begrippen, al te veel wordt dit letterlijk genomen.
Mutaties zijn veranderingen aangebracht in het erfelijk materiaal, DNA maw.
Niet door de ENE of het AL
Marith Schreef:
——————————————————-
> Mooi om te horen dat je de gemeenschappelijke
> noemer ontdekt hebt in de wereldgodsdiensten.
> Daar gaat het om, in de Waarheid die achter alle
> religie en leer schuilt.
De gemeenschappelijke noemer. Dat doet me denken aan wat in het evangelie van Fillipus staat.
19 ‘Jezus’ is een verborgen naam.
'Christus' is een openbare naam.
Daarom komt Jezus in geen enkel taal voor.
'Jezus' is zijn eigen naam, zoals hij genoemd wordt.
Wat Christus betreft:
zijn naam is in het Syrisch ‘Messias’
en in het grieks ‘Christos’
en ze komt bij anderen
ook in hun taal voor
'De Nazarener' is de openbare naam
van de verborgen naam.
20 Christus heeft alles in zich:
mens,
engel,
mysterie en
Vader.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?