Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De juiste intentie

• Frans

Math. 6

1 Ziet toe, dat gij uw gerechtigheid niet doet voor de mensen, om door hen opgemerkt te worden; want dan hebt gij geen loon bij uw Vader, die in de hemelen is.

2 Wanneer gij dan aalmoezen geeft, laat het niet voor u uitbazuinen, zoals de huichelaars doen in de synagogen en op de straten, om door de mensen geroemd te worden. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds.

3 Maar laat, als gij aalmoezen geeft, uw linkerhand niet weten wat uw rechter doet, 4 opdat uw aalmoes in het verborgene zij, en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden.

• Sietse 45

Dit is een hele mooie tekst en 3 helemaal,

die doet me denken aan thuis waar ook gegeven werd en zonder geluid.

Maar je hoorde ook van mensen wat ze wel niet gaven aan de kerk en pa die lachte er maar wat om op de verjaardagen want daar kwamen de gesprekken los.

Wij kwamen er achter wat hij jaarlijks gaf nadat we na zijn overlijden alles moesten opruimen en opzeggen en stonden perplex, hij deed zijn bijnaam eer aan stille Pieter.

• Frans

Het is mooi dat zulke mensen er zijn/waren. De ‘stillen’ verdienen veel meer dan al onze standbeelden van moordenaars. God zal het in elk geval zien zoals het is.

• Sietse 45

Zo is het en stel daar je vertrouwen maar op,

al was het voor pa toch nog een worsteling wat ik later hoorde van een oom waar ik goed mee overweg kon.

• Frederik D

Ontroerend.

• Sietse 45

Dat dacht ik al dit grijpt je echt aan hé zoiets had je niet verwacht,

nee joh Friezen zijn ondoorgrondelijk.