Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Indische neushoorn heeft één hoorn

• theo

En wat beoog je met deze bijdrage(n) ?

• CU

Dat is toch simpel , Theo.

Gewoon een melding dat de Indische neushoorn één hoorn heeft.

• Frederik D

Ja, en?

• ­­¥ Lotje ­­¥

Maar bestaan er ook ECHTE EENHOORNEN? Nu de Bijbel beschrijft vurige paarden (2 Kon. 2 : 11; 6 : 17). Die hebben wij ook nog nooit in letterlijke zin gezien, bestaan die soms ook niet? Of moeten wij soms de vraag stellen: ‘Geloven wij Gods Woord nu wel of niet?’ Als de Bijbel spreekt over de woonplaats van God, dan spreekt de Bijbel over de zijden van het Noorden (Psalm 48 : 3; 139 : 8a). Zo lezen we in Psalm 22: ‘verhoor mij van de hoornen van de eenhoornen’. En niet: ‘Verlos mij van de hoorns van…’, wat de nieuwe vertalingen ervan gemaakt hebben. Eenhoornen staan bekend als witte paarden. Waarom zouden eenhoornen wit zijn? Bij de tweede komst van Christus op aarde, komt hij met de hemelse legers, op witte paarden (Openb. 19 : 14). De Heere zegt: ‘verhoor mij van de hoornen der eenhoornen’, zoals hij in het Oude Testament van tussen de twee cherubs vanaf de ark met Mozes sprak (Ex. 25 : 22). Zullen die witte paarden eenhoornen zijn? Schrift met Schrift vergelijkend sluit ik dat niet uit. Echter de profetieën spreken van een geitenbok met een grote hoorn (Dan. 8 : 5), daarom zeg ik hier niet: HET IS ZO. Echter, wat we wel gezien hebben, is dat we Gods Woord niet zo maar moeten gaan aanpassen, omdat WIJ (de menselijke wetenschap, ook al noemt die wetenschap zich ‘Christelijk’) denken dat er geen eenhoornen bestaan! Helaas zien we dat de Stichting HSV, geheel tegen het geopenbaarde Woord van God in, de moderne vertalingen van na 1880 na Chr. klakkeloos volgt.

• theo

Dat las ik inderdaad ook op de gegeven site.

EN….??

• Sietse 45

Kijk eens naar de neushoorn misschien is dat iets.

• ­­¥ Lotje ­­¥

niks En ,Ik weet ook niet wat Steven er mee bedoeld misschien dit stukje of zoiets . maar Hij zou het wel vermoed ik uit komen leggen.

• Sietse 45

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> niks En ,Ik weet ook niet wat Steven er mee

> bedoeld misschien dit stukje of zoiets . maar Hij

> zou het wel vermoed ik uit komen leggen.

In sommige landen van Europa, bijvoorbeeld Polen, ging het systeem zo ver dat er uiteindelijk een wet werd aangenomen dat iemand ofwel een heer over horigen moest zijn of een horige die een heer had. Het werd daarmee onmogelijk om vrije boer te zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Feodalisme

• Frederik D

Wat bedoel je met Indisch? Indonesisch of Indiaas? Maar al bedoel je Indiaas, India ligt te veraf van het toenmalige Palestina om bekend te zijn bij de bijbelschrijvers.