Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wie zoekt die vind

• 'en passant'

Frans Schreef:

——————————————————-

Vergeving krijgen lost niet de gevolgen op.

Waarom denk je dat dit niet gebeurd Frans?

Diep doorvoeld berouw, het inzien van het aangedane leed aan anderen en de vergeving (door liefde) die er op volgt maakt dat alle ‘schuld’ oplost.

Maar dat gebeurt niet door de absolutie te krijgen in de kerk, het is een innerlijk gebeuren.

Want Inzicht krijgen in jezelf zorgt ervoor dat je de medemens begrijpt en leidt naar Liefde.

• 'en passant'

Eliyahu Schreef:

Dat zijn geen initialen, dat zijn de letters van de naam van God.

Ja, dat klopt en die is onuitsprekelijk nietwaar,alhoewel er vele namen aan gegeven werden.

Doch niet te begrijpen ,niet te kennen door de mens.

• Ellen-Josee

Frans Schreef:

——————————————————-

> Psalm 34

>

> 12 Komt, kinderen, luistert naar mij, ik zal u de

> vreze des HEREN leren.

> 13 Wie is de man die het leven begeert, vele dagen

> wenst om het goede te genieten?

> 14 Bewaar uw tong voor het kwade en uw lippen voor

> het spreken van bedrog;

> 15 wijk van het kwade en doe het goede, zoek de

> vrede en jaag die na.

>

> Voor alle duidelijkheid, luister niet naar mij

> hè, dit is van Koning David ;)

> Hij had veel op zijn kerfstok maar zag het wel in

> uiteindelijk.

> Goed maken kon niet meer en hij moest wel leven

> met de gevolgen van het leed dat hij anderen had

> aangedaan.

>

> Voor ons is het niet anders.

Er is natuurlijk altijd een poging en altijd een weg om in ieder geval te proberen het wel goed te maken.

mvg, Ellen

• Frans

Marith Schreef:

——————————————————-

> Frans Schreef:

> ————————————————–

Vergeving krijgen lost niet de gevolgen op.

> Waarom denk je dat dit niet gebeurd Frans?

Omdat het niet kan. Stel dat ik iemand in woede verlamt sla, dan kan ik oprecht spijt krijgen en vergeving vragen, maar daar is die verlamming bij die persoon niet mee over.

> Diep doorvoeld berouw, het inzien van het aangedane leed aan anderen en de vergeving (door liefde) die er op volgt maakt dat alle ‘schuld’ oplost.

Het lost dan wel de schuld op maar niet de gevolgen, snap je ?

> Maar dat gebeurt niet door de absolutie te krijgen in de kerk, het is een innerlijk gebeuren.

Maak je daar maar geen zorgen over, zo denk ik niet.

> Want Inzicht krijgen in jezelf zorgt ervoor dat je de medemens begrijpt en leidt naar Liefde.

Dat is helemaal waar.

• Frans

Elia Schreef:

——————————————————-

> Er is natuurlijk altijd een poging en altijd een weg om in ieder geval te proberen het wel goed te maken.

>

> mvg, Ellen

Dat is zeker zo. Ik denk dat we ons als ‘dader’ eigenlijk verplicht moeten achten. Oprecht spijt zal ook wel dat gevolg hebben.

• CU

Als je niets kwijt bent, hoef je niet te zoeken.

Zelfs als anderen zeggen dat je iets kwijt bent, wil dat niet zeggen dat je zomaar moet gaan zoeken.

• Florin

Frans Schreef:

——————————————————-

> Mee eens.

Kijk ermee uit Frans want Eliyahu heeft geen gelijk, de Here Jezus Christus is wel degelijk JHWH, staat door de hele Tenach en het Nieuwe Verbond heen.

'k zal daar binnenkort een nieuwe topic over plaatsen.

Florin

• Frans

Florin Schreef:

——————————————————-

> Frans Schreef:

> ————————————————–

Mee eens.

> Kijk ermee uit Frans want Eliyahu heeft geen gelijk, de Here Jezus Christus is wel degelijk JHWH, staat door de hele Tenach en het Nieuwe Verbond heen.

>

> 'k zal daar binnenkort een nieuwe topic over plaatsen.

>

> Florin

Ik zal het topic zeker lezen Florin als je die geplaatst hebt. Zelf zie ik Jezus niet als God en Jezus heeft dat volgens mij ook nooit beweerd.

Maar ik zal objectief proberen lezen.

• theo

Maar je moet wel uitkijken van Florin.

Doe je dat wel ?

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Als je niets kwijt bent, hoef je niet te zoeken.

>

> Zelfs als anderen zeggen dat je iets kwijt bent,

> wil dat niet zeggen dat je zomaar moet gaan

> zoeken.

Ben je de hoop niet verloren?

Alle hoop kan je soms ontnomen worden als je te maken krijgt met die krachten die ons ongelukkig kunnen maken. Je zult maar een echtscheiding meemaken, een ernstige ziekte krijgen of iemand waarvan je zielsveel houdt door de dood verliezen. En dan loop je tegen zo'n sticker aan waar op staat: “Er is hoop”. Wat moet je daar dan mee als er geen hoop meer lijkt te zijn?

Christenen lopen met die stickers te koop omdat ze je willen laten weten dat er altijd hoop is, ookal zit je onder in de diepste put. Die hoop is niet de hoop die mensen koesteren bij de loterij. Die hoop is een misschientje, een klein kansje waar je niet al te veel op moet rekenen. De hoop van christenen is die van de notaris, die alles zwart op wit zet zodat je er van opaan kunt.

Christenen stellen hun hoop op God die zijn beloften zwart op wit gezet heeft in de Bijbel. God belooft een eeuwig leven, waarin geen plaats meer is voor ziekte, onzekerheid, angst, lijden en de dood. God zal een nieuwe aarde scheppen, waarop Hij zelf komt wonen, temidden van de mensen. In de Bijbel wordt deze toekomst verbeeld in Openbaring hoofdstuk 21, vers 3 tot en met 5 met de volgende woorden.

Ik hoorde een luide stem uit de troon zeggen: “Gods huis staat nu bij de mensen; Hij zal bij hen wonen. Zij zullen Zijn volk zijn en Hij zal zelf bij hen zijn. Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen en er zal geen dood meer zijn. Van verdriet, rouw en pijn zal geen sprake meer zijn. Dat hoorde allemaal bij de oude wereld en die is voorgoed voorbij”.

God geeft ons hoop, vaste hoop! Als je dan midden in een echtscheiding zit, ongeneeslijk ziek bent of iemand verliest waarvan je zielsveel houdt, mag je de blik richten op die toekomst die God in het verschiet heeft, want gelukkig, er is hoop! http://www.holyhome.nl/bijbelstudie-901.html