Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gedenk je schepper in je jeugd

• Sietse 45

Verbittering zou ook niet goed zijn, bij mij heerst enigzins teleurstelling dat er nooit tijd was om een goed gesprek aan te gaan.

Op 16 jarige leeftijd verloor ik een dierbare dat was heftig, maar daarover spreken nee hoe en wat nee ongelooflijk stom gebeurde in die tijd niet.

Emoties mocht je eigenlijk niet tonen zoals huilen dat deed je in stilte op je eigen slaap kamer, is het dan niet verwonderlijk dat je op jonge leeftijd door het lint gaat.

Eigenlijk deed je alles wat voorheen verboden was en dat gaf een zekere voldoening maar aan de andere kant wist je dit gaat nog een keer goed fout.

Wat dat aangaat heb ik geluk gehad dat ik Hennie op mijn weg tegen kwam, van de 10 maten zijn er 2 over de anderen zijn kapot gegaan door de drank.

Klein stukje terug in de tijd.

• theo

Zo ging dat in die tijd en bij velen nu nog: Heb je een probleem dan praat je niet over dat probleem en ga maar hard aan het werk en als je er niet over praat en maar hard genoeg werkt dan heb ook geen probleem meer.

Maar dit soort gedachtenspinsels breekt een mens op, is het niet vroeg dan in ieder geval wel laat. Als het laat opbreekt dan komt de klap dubbel zo hard.

Overigens over jouw Hennie: Verging en vergaat het niet veel mannen op dezelfde manier? Wanneer we onze echtgenote niet hadden ontmoet en er mee waren getrouwd ( want samenwonen was er natuurlijk niet bij) was het slecht of in ieder geval slechter met ons gegaan.

Vrouwen zijn doorgaans wijzer dan mannen.

• Sietse 45

Dat moet ik eerlijk toegeven dat vrouwen toch ietsie pietsie wijzer zijn,

en een beetje beter nadenken dan wij mannen:D

En kunnen ook wat meer fleur geven aan het interieur>:D<

• Frans

Praten was er inderdaad niet bij. Het was vooral slikken of stikken, thuis kon ik niet terecht met pijn en verdriet, want daar kwam de meeste pijn juist vandaan.

Vrienden had ik wel, maar die gingen zover dat ik wel moest afhaken, het gevolg was dat zij dat ook deden op een enkele na.

Met vrouwen… tja, ik heb geluk gehad, het had erger kunnen zijn, maar dat is weer een heel verhaal van fijn en dan pijn. Ze zijn vaak een zegen om ons recht te houden, maar ook degene die je het meest pijn kunnen doen. Hoort bij elkaar. Zalig zij die de juiste getroffen hebben zoals jij neem ik aan.

• theo

Vrouwen zijn doorgaans een beetje erg zeer veel wijzer dan wij mannen.

Ons haantjes gedrag, onze geldingsdrang staat onszelf ozo vaak in de weg.

Hieperdepiep voor de vrouwen die ons door God aan onze zijde zijn gegeven. ( Tenslotte is dit een bijbelpikbord)

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Vrouwen zijn doorgaans een beetje erg zeer veel

> wijzer dan wij mannen.

>

> Ons haantjes gedrag, onze geldingsdrang staat

> onszelf ozo vaak in de weg.

>

> Hieperdepiep voor de vrouwen die ons door God aan

> onze zijde zijn gegeven. ( Tenslotte is dit een

> bijbelpikbord)