Jes 54 is geen gemakkelijk hoofdstuk,maar spreekt wel over Gods hemelse-organisatie als
over een vrouw.
Johanan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Frederik D vindt Jesaja eigenlijk maar een
> raaskallende blaaskaak. Dat is niet vriendelijk
> gezegd. Maar die profetieën en visioenen lijken
> mij toch vormen van gektes.
Dat argument is makkelijk te weerleggen door het boek zelf, als we het onderzoeken en er één eenheid van gedachte in vinden, door één persoon geschreven, die de spreekbuis is van God Zelf.
Jesaja's tijd lijkt in menig opzicht op onzen tijd. De menschen vertrouwen op allerlei verbintenissen en bonden. (8 : 12.) De menschelijke hoogmoed, die kennelijk den val voorafgaat, is erger dan ooit. (2 : 10-22.) Gods gericht moet over allen komen. De wereld gaat den ondergang tegemoet. Ook de Christelijke wereld. Tegen het ònrecht nu mogen wij met moed en met getrouwheid getuigen. Maar zonder haat en met diep medegevoel. En dan met een rustig hart, zooals Jesaja telkens zegt: “O Heer, wij verwachten U!” “In stilheid en in vertrouwen zal onze sterkte zijn.” “Die den Heer verwachten, zullen de kracht vernieuwen.” Naar het woord van Hem, Die gezegd heeft: “Vreest niet, want Ik ben met u; weest niet verbaasd, want Ik ben uw God; ook sterk Ik u, ook help Ik u. ook ondersteun Ik u met de rechterhand Mijner gerechtigheid,” “Ik grijp uw rechterhand aan,” “Ik, uw Verlosser, de Heilige Israëls.” “Ik heb u geroepen,” “Ik zal u bij de hand grijpen en Ik zal u behoeden.” “Wanneer gij door het water zult gaan, zal Ik bij u zijn, wanneer gij door het vuur zult gaan, zult gij niet verbranden, want Ik ben de Heer, uw God, de Heilige Israëls, uw Heiland.”
http://www.bodedesheils.nl/jaargangen/j089/j089_076_Overzicht_Jesaja_1.htm
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?