Het is waar, Frederik heeft gelijk. Geen gelovige of ongelovige kan er omheen. De aarde is plat. Het is zelfs vast te stellen zonder bijbel. Theo heeft het bewijs geleverd. Gisteren heb ik hem opgezocht in het hoge noorden en hij heeft mij een deel van de binnenlanden van Friesland laten zien en er heel veel over verteld. Ongelooflijk zo plat als het daar is! Afgezien van wat dijken en terpen, die door mensen zijn gemaakt, is het er compleet Platland. Theo is er dan ook in geslaagd mij volledig te bekeren. De bijbel heeft toch gelijk. De aarde is plat. Het westen van Nederland is ook plat, maar daar valt het minder op, omdat het veel dichter is bebouwd en er meer wegen, hoogspanningskabels etc. doorheen lopen. Verder is het ook verbijsterend hoeveel kerken er zijn in Friesland. Boven ieder plukje huizen steekt wel minstens één kerktoren uit. Van zoveel geloof moet je wel onder de indruk raken. Zoveel mensen kunnen het toch niet mis hebben? Theo heeft mij zelfs een kansel laten beklimmen. Wat kun je vanaf een kansel anders spreken dan het woord van God, nietwaar? Het ligt dan immers voor je neus. Dus, terwijl Theo zich door mij de laatste restjes geloof uit zijn hoofd liet praten, heeft hij mij bekeerd. Afgezien van wat probleempjes bij NS was het een prachtige dag met mooi weer en schitterende vergezichten.