Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoed u voor mensen die u een nieuwe God proberen aan te smeren!

• Eliyahu

Bs'd

De God van Abraham, Izak, en Jacob, dat is J-H-W-H, en buiten Hem is er geen God.

En Hij is ÉÉN:

שמע ישראל י-ה-ו-ה אלהנו י-ה-ו-ה אחד

"Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!!!"

En gij zult J-H-W-H, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht. Wat ik u heden gebied, zal in uw hart zijn, 7 gij zult het uw kinderen inprenten en daarover spreken, wanneer gij in uw huis zit, wanneer gij onderweg zijt, wanneer gij nederligt en wanneer gij opstaat. Gij zult het ook tot een teken op uw hand binden en het zal u een voorhoofdsband tussen uw ogen zijn, en gij zult ze schrijven op de deurposten van uw huis en aan uw poorten.

Deut 6:4-9

Dus als iemand u een andere God probeert aan te praten dan J-H-W-H, dan weet u dat die persoon u probeert te verleiden tot afgodendienst.

En daarbij maakt het niet uit of die andere god nou Budha, Lou de palingboer, JC, of David Koresh is.

En hier is wat u moet doen met zoiemand die u tot afgodendienst wil verleiden:

"Wanneer uw broeder, de zoon van uw moeder, of uw zoon, uw dochter, uw eigen vrouw of uw boezemvriend u in het geheim wil verleiden en zegt: laten wij andere goden gaan dienen, goden die noch gij noch uw vaderen gekend hebben, behorende tot de goden der volken rondom u, dichtbij of veraf, van het ene einde der aarde tot het andere – dan zult gij hem niet ter wille zijn noch naar hem luisteren; gij zult hem niet ontzien, noch hem sparen en zijn schuld bedekken, maar hem zeker doden; het eerst zal uw hand zich tegen hem keren om hem ter dood te brengen en daarna de hand van het gehele volk. Gij zult hem stenigen, zodat hij sterft, omdat hij getracht heeft u af te trekken vanJ-H-W-H, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heeft. Dan zal geheel Israël het horen en vrezen en men zal niet opnieuw zulk een wandaad in uw midden doen.

Wanneer gij in een van de steden, die J-H-W-H, uw God, u geven zal om daar te wonen, hoort zeggen: Er zijn snode mannen uit uw midden voortgekomen, die de inwoners van hun stad tot afval gebracht hebben door te zeggen: laten wij andere goden gaan dienen, die gij niet gekend hebt – dan zult gij terdege onderzoek doen en grondig navragen; en als het waar blijkt, als het vast staat, als deze gruwel in uw midden bedreven is, dan zult gij de inwoners van die stad zeker slaan met de scherpte des zwaards, door haar zelf met al wat daarin is en met haar vee door de scherpte des zwaards met de ban te treffen. De gehele buit zult gij midden op het plein bijeenbrengen en gij zult de stad met de gehele buit met vuur verbranden als een volledig brandoffer voor J-H-W-H, uw God: zij zal altoos een puinhoop blijven en niet herbouwd worden; ook zal niets van het gebannene aan uw hand kleven; opdat J-H-W-H zijn brandende toorn late varen, u barmhartigheid betone, Zich over u erbarme en u talrijk make, zoals Hij uw vaderen gezworen heeft; want dan luistert gij naar de stem van J-H-W-H, uw God, om al zijn geboden te onderhouden, die ik u heden opleg – door te doen wat recht is in de ogen van J-H-W-H, uw God." Deut 13:6-18

• perihelium

Jesaja 53:6

Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden ons een iegelijk naar zijn weg; doch de HEERE heeft onzer aller ongerechtigheid op Hem doen aanlopen.

2 Korinthe 5:21

Want Dien, Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.

• Eliyahu

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Jesaja 53:6

> Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden ons

> een iegelijk naar zijn weg; doch de HEERE heeft

> onzer aller ongerechtigheid op Hem doen aanlopen.

Bs'd

Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden ons ieder naar zijn eigen weg. Maar J-H-W-H heeft de ongerechtigheid van ons allen op hem doen neerkomen.

De “hem” verwijst naar de knecht van God.

De knecht van God is Israel.

Dus Israel werd gestraft voor de zonden van Israel.

Voor de fijnere details kijk hier: http://Jesaja53.notlong.com

• perihelium

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Jesaja 53:6

> > Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden ons

> > een iegelijk naar zijn weg; doch de HEERE heeft

> > onzer aller ongerechtigheid op Hem doen

> aanlopen.

>

> Bs'd

>

> Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden ons

> ieder naar zijn eigen weg. Maar J-H-W-H heeft de

> ongerechtigheid van ons allen op hem doen

> neerkomen.

>

> De “hem” verwijst naar de knecht van God.

>

> De knecht van God is Israel.

>

> Dus Israel werd gestraft voor de zonden van

> Israel.

>

> Voor de fijnere details kijk hier:

> http://Jesaja53.notlong.com

Dat het gelovige overblijfsel van Israël zou moeten lijden vanwege de zonden van het volk of dat Israël ‘de schuld van velen droeg’ en het ‘voor zondaars opnam’, is ondenkbaar. In 2 Koningen 17:7-23 en Jesaja 42:23-25, staat uitdrukkelijk dat Israël en Juda moesten boeten voor hun eigen zonden. Er werd dus niet plaatsvervangend geleden, zoals tot uitdrukking komt bij de figuur van de lijdende dienaar in Jesaja 53.

• Eliyahu

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Eliyahu Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > perihelium Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Jesaja 53:6

> > > Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden

> ons

> > > een iegelijk naar zijn weg; doch de HEERE

> heeft

> > > onzer aller ongerechtigheid op Hem doen

> > aanlopen.

> >

> > Bs'd

> >

> > Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden ons

> > ieder naar zijn eigen weg. Maar J-H-W-H heeft

> de

> > ongerechtigheid van ons allen op hem doen

> > neerkomen.

> >

> > De “hem” verwijst naar de knecht van God.

> >

> > De knecht van God is Israel.

> >

> > Dus Israel werd gestraft voor de zonden van

> > Israel.

> >

> > Voor de fijnere details kijk hier:

> > http://Jesaja53.notlong.com

>

>

> Dat het gelovige overblijfsel van Israël zou

> moeten lijden vanwege de zonden van het volk of

> dat Israël ‘de schuld van velen droeg’ en het

> ‘voor zondaars opnam’, is ondenkbaar. In 2

> Koningen 17:7-23 en Jesaja 42:23-25, staat

> uitdrukkelijk dat Israël en Juda moesten boeten

> voor hun eigen zonden. Er werd dus niet

> plaatsvervangend geleden, zoals tot uitdrukking

> komt bij de figuur van de lijdende dienaar in

> Jesaja 53.

Bs'd

Er is geen plaatvervangend lijden in Jesaja 53. “De knecht” lijdt voor de zonden van Israel.

De knecht is Israel.

Dus Israel lijdt voor de zonden van Israel.

GEEN ENKELE christen kan ook maar de geringste indicatie, laat staat een bewijs, uit de Tenach brengen, dat Jesaja 53 over de messias spreekt.

• perihelium

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Eliyahu Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > perihelium Schreef:

> > >

> >

> ————————————————–

>

> >

> > > —–

> > > > Jesaja 53:6

> > > > Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden

> > ons

> > > > een iegelijk naar zijn weg; doch de HEERE

> > heeft

> > > > onzer aller ongerechtigheid op Hem doen

> > > aanlopen.

> > >

> > > Bs'd

> > >

> > > Wij dwaalden allen als schapen, wij keerden

> ons

> > > ieder naar zijn eigen weg. Maar J-H-W-H

> heeft

> > de

> > > ongerechtigheid van ons allen op hem doen

> > > neerkomen.

> > >

> > > De “hem” verwijst naar de knecht van God.

> > >

> > > De knecht van God is Israel.

> > >

> > > Dus Israel werd gestraft voor de zonden van

> > > Israel.

> > >

> > > Voor de fijnere details kijk hier:

> > > http://Jesaja53.notlong.com

> >

> >

> > Dat het gelovige overblijfsel van Israël zou

> > moeten lijden vanwege de zonden van het volk of

> > dat Israël ‘de schuld van velen droeg’ en het

> > ‘voor zondaars opnam’, is ondenkbaar. In 2

> > Koningen 17:7-23 en Jesaja 42:23-25, staat

> > uitdrukkelijk dat Israël en Juda moesten

> boeten

> > voor hun eigen zonden. Er werd dus niet

> > plaatsvervangend geleden, zoals tot uitdrukking

> > komt bij de figuur van de lijdende dienaar in

> > Jesaja 53.

>

> Bs'd

>

> Er is geen plaatvervangend lijden in Jesaja 53.

> “De knecht” lijdt voor de zonden van Israel.

>

> De knecht is Israel.

>

> Dus Israel lijdt voor de zonden van Israel.

>

> GEEN ENKELE christen kan ook maar de geringste

> indicatie, laat staat een bewijs, uit de Tenach

> brengen, dat Jesaja 53 over de messias spreekt.

Op zeven plaatsen is er in het Schriftgedeelte Jesaja 52:13 - 53:12 evident sprake van plaatsvervangend lijden. De lijdende knecht of dienaar in Jesaja 52:13 - 53:12 kan met de beste wil van de wereld, niet slaan op Israel. Dat zou in strijd zijn met andere Schriftgedeelten.

• Eliyahu

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Op zeven plaatsen is er in het Schriftgedeelte

> Jesaja 52:13 - 53:12 evident sprake van

> plaatsvervangend lijden.

Bs'd

Er is NOOIT sprake van plaatsvervangend lijden. Het gaat altijd om de knecht van God die lijdt voor de zonden van Israel.

En de knecht wordt vele malen in Jesaja geîdentificeerd als Israel.

> De lijdende knecht of

> dienaar in Jesaja 52:13 - 53:12 kan met de beste

> wil van de wereld, niet slaan op Israel. Dat zou

> in strijd zijn met andere Schriftgedeelten.

In strijd met welke schriftgedeelten?

Deze misschien?:

Jesaja 41:8; “Maar gij Israel, mijn knecht, Jakob, die Ik verkoren heb, nakroost van mijn vriend Abraham,”

Jesaja 44:1-2; “Zo zegt de Here, uw Maker en van de moederschoot aan uw Formeerder, die u helpt: Vrees niet, mijn knecht Jakob, en Jesurun, die Ik verkoren heb.” (Jesurun is ook een synoniem voor Israel)

Jesaja 44:21; “Denk hieraan, Jakob; Israel, want gij zijt mijn knecht; Ik heb u geformeerd, gij zijt mijn knecht, Israel; gij wordt door Mij niet vergeten.”

Jesaja 45:4; “Ter wille van mijn knecht Jakob en van Israel, mijn uitverkorene, riep Ik u bij uw naam, gaf u een erenaam, hoewel gij Mij niet kendet.”

Jesaja 48:20; “De Here heeft zijn knecht Jakob verlost.”

Jesaja 49:3; “En Hij zeide tot mij: Gij zijt mijn knecht, Israel, in wie Ik Mij zal verheerlijken.”

En daarbovenop:

GEEN ENKELE christen kan ook maar de geringste indicatie, laat staat een bewijs, uit de Tenach brengen, dat Jesaja 53 over de messias spreekt.

En de BIJBELSE bewijzen uit Jesaja dat Jes 53 over Israel spreekt zijn overvloedig, zie hier: http://Jesaja53.notlong.com

• Richard II

Ik krijg wel eens de indruk dat jij ons probeert een oude god aan te smeren.

• perihelium

Orthodoxe Joden wachten (al eeuwen) op de komst van de Messias.

• bart.klinton

Eliyahu Schreef: (of beter gezegd ..copieerde uit een onbegrepen tekst)

——————————————————-

> De God van Abraham, Izak, en Jacob, dat is

> J-H-W-H, en buiten Hem is er geen God.

Bart; Er is maar een bewustzijn waaruit alles IS, zowel het materiele als het geestelijke, en dat is die ene bron die alles Weet, alle Liefde vandaan komt, en alles in gang zet om kosmische balans te waarborgen. Alles dat uit onbalans raakt zal dus weer in balans gebracht worden.

Daarmee zal de mensheid stevig af te rekenen krijgen. Niet om te straffen, maar omdat het niet anders kan. De mens in in onbalans, is totaal verdwaald, en is gevaarlijker dan de dieren als hij los van zijn hartgevoel, gaat handelen vanuit het denken dat hij niet kan thuisbrengen maar waar hij zich wel mee identificeert.

>

> En Hij is ÉÉN:

Bart; inderdaad. er is dus geen enkele reden om te verdwalen in de illusie dat de God waar jij aan blijft hangen in de mind, anders zou zijn dan de God van de Christenen of die van de Soefies, of die van de de Islam, of die van de Rozenkruizers of die van de Khrisna's etc etc.

>

> שמע ישראל י-ה-ו-ה אלהנו

> י-ה-ו-ה אחד

>

> "Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is

> ÉÉN!!!"

>

Bart; so that's clear….das ist einfag nicht, helder niet?

> En gij zult J-H-W-H, uw God, liefhebben met

> geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel

> uw kracht.

Wat ik u heden gebied, zal in uw hart

> zijn,

7 gij zult het uw kinderen inprenten en

> daarover spreken, wanneer gij in uw huis zit,

> wanneer gij onderweg zijt, wanneer gij nederligt

> en wanneer gij opstaat.

Bart; dus ook hier in deze tekst is de verwijzing naar het hart is overduidelijk. Is het begrepen?

> 7 gij zult het uw kinderen inprenten en

> daarover spreken, wanneer gij in uw huis zit,

> wanneer gij onderweg zijt, wanneer gij nederligt

> en wanneer gij opstaat.

Bart; Eens in het hart die kern gevonden is tot uw JWHW, zal ten gevolge daarvan dat hart devotie gaan aanvuren op een gegeven moment

precies dat waar daar staat is dan het gevolg. Alle denken en handelen zal in dienst komen van uw JWHW om Hem te dienen.

De Liefdevolle God, is Hij die U alles schenkt Wijsheid, devotie, en Liefde…..

De “god” van het oude testament houdt U in het denken, en de bekrompenheid, raakt uw essentie niet aan.

Eens we die simpele feiten kunnen blootleggen en constateren, is de keus aan ieder voor zich.

> Gij zult het ook tot een

> teken op uw hand binden

Bart; dat wat er uit uw hand zal stromen…is Licht, het licht dat niet gezien kan worden met fysieke ogen, het staat er in verdekte woorden

> en het zal u een

> voorhoofdsband tussen uw ogen zijn,

Bart; De Hindoestanen met dat kleine ronde plakkertje tussen de ogen symboliseren het derde oog… voor hen die begrijpen dat er meer is dan de beperkte zintuigen. Alles hebben we aan boord…. het moet zich ontvouwen in het spirituele proces. Niet als doel op zich, want dat is de bedoeling niet. Het komt vanzelf.

Overigens wil ik hierbij geen illusie wekken dit laatste gevonden te hebben, maar dat kan zich van de ene dag op de andere dag openbaren en ervaren worden is mijn aanvoelen daarin. Het is geen doel op zich, maar het gevolg van het wegvallen van meer “sluiers”

en gij zult ze

> schrijven op de deurposten van uw huis en aan uw

> poorten.

> Deut 6:4-9

Bart; dat is het openlijk erkennen van God, onverbloemd ook al is de hele wereld tegen U

Bart;

Heel treffend stuk. "Wat ik u heden gebied, zal in uw hart

zijn,

7 gij zult het uw kinderen inprenten en daarover spreken,

denk hierbij ook eens aan de spreuk op de tempel in Delphi: “ken uzelf opdat gij God herkent”

Jezus had het over het zelfde, behalve de god uit het oude testament. Die wees op alles, behalve op de kern van de mens, waardoor de mens zich netjes zou gedragen in slavernij….

Daar in het hart ligt de bevrijdingsleerdaarleer je vanuit de beleving. Daar bevindt zich de poort naar de enige spiritualiteit die U kan en zal verlossen.

Dat is de leer die Jezus ons o.a. bracht.

Psalm 63 geeft ook prachtige aanduiding daarover (over het ontmoeten van God dat mogelijk is vanuit het hart)

1 Een psalm van David, als hij was in de woestijn van Juda.

2 O God! Gij zijt mijn God! ik zoek U in den dageraad; mijn ziel dorst naar U; mijn vlees verlangt naar U, in een land, dor en mat, zonder water.

3 Voorwaar, ik heb U in het heiligdom aanschouwd, ziende Uw sterkheid en Uw eer;

4 Want Uw goedertierenheid is beter dan het leven;

Bart; indien heel uw hart, ziel en verstand Hem wil vinden…..dan zal “de deur worden opengedaan”

In Mattheüs 6 vers 32 is het ook duidelijk aan gegeven wat onze prioriteit is in het leven, om “te vinden” wat het allerbelangrijkste is, en het meest de moeite waard. Dat wat daar staat is precies wat de meeste mensen nog niet hebben gedaan. Ze handelen vanuit hun ego denken, vanuit angst, vanuit het oude programma ,de oude inzettingen. (zie uitleg)

Er is maar een ware God hebben we een idee wat God eigenlijk is?

Een fragment van die Ene Geest is in ieder mens verborgen. Zoek die kern door je met Hem te Willen verbinden, en je zal vinden. Logisch dat er dan geen verdeeldheid kan zijn, omdat we allen in Die Kern de Waarheid aangereikt krijgen in het Leven, dat op dat moment een andere wending neemt. Die 180 graden omwenteling weet je wel?………

In

De mens die nog niet gevonden heeft strijd om woorden, om dogmatiek te verdedigen, want hij is nog ziende blind, en horende doof.

In dat bewustzijn heeft de mensheid vele oorlogen gevoerd.

Eliyahu;

> En daarbij maakt het niet uit of die andere god

> nou Budha, Lou de palingboer, JC, of David Koresh

> is.

>

Bart;

enkel het woordje “andere” er tussen uit halen Eliyahu, en je komt tot het Ware inzicht, en niet langer verdeeldheid aanhangen of verkondigen vanuit een niets weten.

Johannes 4: 20-23

20 Onze vaders hebben op deze berg aangebeden;16) en gijlieden zegt, dat te Jeruzalem de plaats is, waar men moet aanbidden.17)

21 Jezus zeide tot haar: Vrouw, geloof Mij, de ure komt, wanneer gijlieden, noch op dezen berg, noch te Jeruzalem, den Vader zult aanbidden.18)

22 Gijlieden aanbidt, wat gij niet weet;19) wij aanbidden, wat wij weten; want de zaligheid20) is uit de Joden.

23 Maar de ure komt, en is nu, wanneer de ware aanbidders den Vader aanbidden zullen in geest en21) waarheid; want de Vader zoekt ook dezulken, die Hem alzo aanbidden.

Eliyahu;

> En hier is wat u moet doen met zo iemand die u tot

> afgodendienst wil verleiden:

>

> "Wanneer uw broeder, de zoon van uw moeder, of uw

> zoon, uw dochter, uw eigen vrouw of uw

> boezemvriend u in het geheim wil verleiden en

> zegt: laten wij andere goden gaan dienen, goden

> die noch gij noch uw vaderen gekend hebben,

> behorende tot de goden der volken rondom u,

> dichtbij of veraf, van het ene einde der aarde tot

> het andere – dan zult gij hem niet ter wille

> zijn noch naar hem luisteren; gij zult hem niet

> ontzien, noch hem sparen en zijn schuld bedekken,

> maar hem zeker doden; het eerst zal uw hand zich

> tegen hem keren om hem ter dood te brengen en

> daarna de hand van het gehele volk. Gij zult hem

> stenigen

, zodat hij sterft, omdat hij getracht

> heeft u af te trekken van J-H-W-H, uw God, die u

> uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid

> heeft.

> Deut 13:6-18

Bart; dat is nu het hele probleem. Besef dat dat wat hier spreekt Niet UW GOD HOEFT te zijn,

het is de misleiding die toch niet zo moeilijk is om in te zien?

Brrrrr. dat is mijn God niet hoor(!), en die van U ook niet, het is een hopeloze niet liefhebbende god die de mensheid voor de val eens is nagelopen, een gruwel. De reden dat U hier al zolang vertoeft! Uw Ware Vader wil al zijn kinderen terug, als ze Zijn Liefde nu eens willen aanvaarden en aannemen…..

Vanuit onbewust zijn gaan stenigen..?.. , in Deut 13:6-18…. ( het zal je god maar zijn…met die wijsheid.., dwaling wordt eens wakker.)

Jezus zei toen ze de overspelige vrouw door steniging om het leven wilde helpen.. Zij die zonder zonde zijn, werpe de eerste steen. En de vrouw kon bekeerd als ze was, zo vertrekken, net als de omstanders.