baldu Schreef:

——————————————————-

> Waarom haal je Jehovahs getuigen eigenlijk aan

> Bart?

> Wat doet het ertoe tot welke stroming men

> behoort?

>

> Baldu

>

>

> bart.klinton Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > mooi stukje Sietze

> >

> > "“Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom

> en

> > neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de

> > grondvesting van de wereld voor jullie bestemd

> is.

> > "

> > Beseffen we dat dit wat anders is dan

> bijvoorbeeld

> > de Jehova getuigen verkondigen?

Ik heb je opmerking serieus getoetst, enkele dagen.

Maar het is me geen zaak omwille van “het niet accepteren van een andere stroming”.

Ik heb de Jehova's een hele tijd bij mij thuis toegelaten twee maal in enkele jaren tijd.

Als mens heb ik respect voor hun gedrevenheid, maar er zit fundamenteel iets niet snor in die leer.

En het is juist dat, waar ik soms een balletje over opgegooid heb, om te kijken of er inhoudelijke discussie over los zou komen.

De enige reaktie daarop heb ik van jou gehad Baldu, maar het is niet wat jij denkt.

Bij dwaling ,is het zaak (e taak zelfs) om dat deze bespreekbaar te maken.

Zo waren de bezoeken die ik kreeg thuis tot twee maal toe in twee verschillende woningen niet “voor niets” geweest voor me.

Ze verliepen zeker de tweede keer niet meer geheel volgens hun scenario, ze kregen vragen… op een gegeven moment toen ik voelde waar het

schoentje wringt.

Ik kreeg huiswerk, en ik gaf hun huiswerk….en het was heel boeind om te zien waar dat tegenaan botste. Op fundamenten van de leer!!!! die in de bijbel staan. Maar er zit manipulatie in dat systeem Baldu, en daar zijn ze zich niet van bewust.

De vrije onderzoeker heeft hier geen last van, maar die ziet dat dan ook op een geven moment….

Na de eerst opgedane ervaring was het de tweede keer (twee jaar later) dat ik een ander team aan de deur kreeg nog leerzamer voor me.

Zelf was ik meer geworteld, en inderdaad hetzelfde scenario ontvouwde zich opnieuw……

Meer inzicht in wat er fundamenteel niet juist zit, voelde ik goed toen.

Toch praten ze ook over de bijbel.

En aangezien het hier een bijbel prikbord is, voelde het niet als ongepast om die prikjes te doen hier.

Je kunt jezelf terug vinden in anderen, maar dat is voor het moment eerder iets dat je zelf eens zou kunnen toetsen.

Zolang een reaktie voortkomt uit het denken, (en daar moeten we continue toetsen, en daarin is een misstap best snel te maken..) is er een reaktie vanuit het ego mogelijk.

Je opmerking heb ik dagen bij mij gedragen om het te toetsen in ieder geval, maar ik kan het loslaten.

Bart