Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

stilte voor de storm

• bart.klinton

Hier in het Nu aanwezig, is het tijd om naar binnen te keren, en te Zien wat er nog gezien moet worden.

In ieder van ons is werk aan de winkel, laten we die handschoen opnemen.

De mensheid heeft zich in slaap gesoesd, heeft roofbouw gepleegd op alles en iedereen.

Is voorbijgelopen aan de essentie van het leven.

Heeft gelogen en omwille van het onware zelf anderen bedrogen, om er zelf beter van te worden.

Maar al wat op die manier is binnengehaald, aan status, macht en in materieel opzicht, zal U verliezen.

De tempel die neergehaald wordt, is de innerlijke tempel, de tempel der illusie.

Hoe groter de illusie waarin men nog verkeerd straks, des te zwaarder zal het zwaard der gerechtigheid U treffen.

Mijn Liefde kent geen grenzen, mijn dorsvloer is er niet om U te kwellen maar om U te genezen.

Treed binnen in uw hart, en Zie wat U nooit eerder kon vinden, gericht op Mij uw Vader.

• perihelium

bart.klinton Schreef:

——————————————————-

> Hier in het Nu aanwezig, is het tijd om naar

> binnen te keren, en te Zien wat er nog gezien moet

> worden.

> In ieder van ons is werk aan de winkel, laten we

> die handschoen opnemen.

> De mensheid heeft zich in slaap gesoesd, heeft

> roofbouw gepleegd op alles en iedereen.

> Is voorbijgelopen aan de essentie van het leven.

> Heeft gelogen en omwille van het onware zelf

> anderen bedrogen, om er zelf beter van te worden.

> Maar al wat op die manier is binnengehaald, aan

> status, macht en in materieel opzicht, zal U

> verliezen.

> De tempel die neergehaald wordt, is de innerlijke

> tempel, de tempel der illusie.

> Hoe groter de illusie waarin men nog verkeerd

> straks, des te zwaarder zal het zwaard der

> gerechtigheid U treffen.

> Mijn Liefde kent geen grenzen, mijn dorsvloer is

> er niet om U te kwellen maar om U te genezen.

> Treed binnen in uw hart, en Zie wat U nooit eerder

> kon vinden, gericht op Mij uw Vader.

In de gnostiek is Jezus een boodschapper die de mens komt oproepen ‘zichzelf te herinneren’ en heeft hij dus een andere rol dan in het traditonele, bijbelse en kerkelijke christendom.

• Frederik D

Goed opgemerkt. Zie je wel dat je best op zakelijke wijze kunt reageren?

• Stefan

Jezus heeft dezelfde boodschap uiteraard, maar deze moet alleen gezien en gehoord worden, en niet verdoezelt.

In Joh.17 staat prachtig beschreven wie we ons herinneren moeten wie we zijn.

• Stefan

Helder stuk.

Ik herken in de laatste zinnen de diepgang van een ander stuk dat je plaatste. En nu nog maar een keertje dan.

Mijn Liefde kent geen grenzen, mijn dorsvloer is er niet om U te kwellen maar om U te genezen.

Treed binnen in uw hart, en Zie wat U nooit eerder kon vinden, gericht op Mij uw Vader.

Als mens echter is uw denken begrensd en nooit zult u zodanige wijsheden kunnen begrijpen. Maar in uw onvolmaaktheid zult u ook al de verbinding met Mij tot stand kunnen brengen en u gelukkig laten maken: u zult kunnen bidden, u zult samen met Mij kunnen spreken en de straal van mijn liefde kan in u binnenstromen, ofschoon als slechts een geringe stroom van kracht, omdat u nog onvolmaakt bent. Maar ook dit beetje stroom van kracht zal u gelukkig maken en u zelf zult hem kunnen doen toenemen, zodra de liefde tot Mij in u ontgloeit en steeds helderder opvlamt. Dan is er al een stil verlangen in u dat Ik vervul, en dit zal tot gevolg hebben dat uw verlangen naar de aanstraling van mijn liefde steeds sterker wordt en u ook voelt dat dit beantwoord wordt, al naar de graad van uw liefde. U zult Mij gewaarworden, u zult u van mijn aanwezigheid bewust worden en toch zult u Mij met uw verstand niet kunnen vatten, omdat mijn Wezen voor u een geheim is en blijven zal. En toch openbaar Ik Mij aan u.

U zult Mij kunnen herkennen als een Wezen dat in zich liefde, wijsheid en macht is. En u zult Mij dan ook steeds meer liefhebben en het u gelukkig maken heeft steeds en steeds weer plaats, want nooit zult u - als u eens door Mij gelukkig gemaakt bent - deze gelukzaligheid willen missen. De vonk die uit Mij werd uitgestraald als zelfstandig wezen, zal voortdurend aansturen op de vuurzee van mijn liefde.

En dit streven om bij Mij te zijn zal eeuwig niet eindigen, eeuwig zal de liefde zich wegschenken, eeuwig zullen de zielen zich openen en eeuwig de straal van mijn liefde in zich opnemen. En steeds zal het verlangen naar Mij en het voortdurend vervullen ervan, gelukzaligheid bereiden die nooit meer zal eindigen

• theo

Er is niks nieuws onder de zon zo schreef prediker al.

Dit soort gedachten zoals jij nu zo mooi hebt kunnen verwoorden heeft talloze mensen inspiratie gegeven om het over een andere boeg te gooien, het net aan de andere kant ven het schip te gooien, kloosterorden te stichten, nieuwe kerkgenootschappen op te richten.

We moeten telkens opnieuw beginnen, eventueel of desnoods met behulp van begeisterde mensen om ons heen.

• BOAZ

1 Thimotheus 4:1 Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van boze geesten volgen.

Geloof deze geest niet het is channeling!

Boaz.

• bart.klinton

perihelium Schreef:

>

> In de gnostiek is Jezus een boodschapper die de

> mens komt oproepen ‘zichzelf te herinneren’ en

> heeft hij dus een andere rol dan in het

> traditonele, bijbelse en kerkelijke christendom.

De uitdaging ligt er mijns inziens om op zelfstandige wijze ( dat wil zeggen…bewust zijnde van hoe de mind van ons gevoed wordt… steeds de juiste beslissing te nemen op basis van wat er bij ons als gedachte binnenkomt. De enige rol van betekenis die we hebben, is met welke gedachte(n) gaan we mee, en met welke niet.

Iedere beslissing bepaald onze volgende ervaring.

Dit kan maar met vallen en opstaan natuurlijk.

De rol die Jezus heeft uitgespeeld verhuld meer dan zo aanvankelijk de letters doen vermoeden.

Die diepte kan inspireren, maar ook andere bronnen kunnen zeer inspirerend zijn natuurlijk.

Uiteindelijk is er geen uniforme weg die slechts via een boek…of een visie..kan gevonden worden.

Alles wat tunnel visie creëert is tegen Hem, maar alles wat wegen opent, en helderheid verschaft is in en met Hem.

In het algemeen is er geen enkele pre of noodzaak om rituelen en doctrines te volgen.

Ze brengen de mens eerder verderweg dan dichterbij waar het feitelijk om gaat, maar dat is mijn aanvoelen, voor iemand anders kan dat

misschien heel anders aanvoelen, dus ga uw eigen weg daarin.

• bart.klinton

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> 1 Thimotheus 4:1 Maar de Geest zegt nadrukkelijk,

> dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van

> het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen

> van boze geesten volgen.

>

> Geloof deze geest niet het is channeling!

>

> Boaz.

Het zou goed zijn, eens bewust te worden van de zogezegd “eigen” gedachten Boaz..

De schrijft dit omdat je een gedachte krijgt dit te moeten schrijven.

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat slechts je hart hier wijsheid over heeft?

Laat je hart spreken als je mind in angst is, omdat je je veiliger voelt met bijbelse pasages.

Maar besef dat ook die bijbelse passages met het hart gelezen moeten worden, wil er iets meer

inhoud binnen rollen dan de letterlijke.

En dan komen we weer op hetzelfde…het hart.

Ja dat kan maar openen door je tot Hem te richten.

Niemand kan het voor je doen, al geef je er veel geld voor.

Er zijn mensen die er graag hun auto voor aan de kant doen, om die steen van binnen te doen ontvlammen. (niet de auto…..)

Lees mystieke teksten, ze bevatten de waarheid. En steeds opnieuw zie je hetzelfde er doorheen sijpelen.

Denk je nu echt dat deze lieden het bij het verkeerde eind hadden?

• ­­¥ Lotje ­­¥

moeilijke omstandigheden, probleemsituaties, een crisis, een gevoel van uitzichtloosheid, kunnen aanleidingen zijn om zich open te stellen voor God. Soms laat God dergelijke omstandigheden toe om een mens een gelegenheid te geven om te beseffen dat hij niet zonder God verder kan leven.