Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Overtuigd atheïst vindt nieuw leven door Christus; "Ik geef nu Gods Woord door"

• perihelium

“Ik was een overtuigd atheïst,” vertelt Solomia, een gepensioneerde onderwijzeres in Moldavië.

“Ik onderwees alle kinderen vanuit een atheïstische geest en probeerde hen ervan te overtuigen dat God niet bestond. In die tijd was dat erg belangrijk,” voegt Solomia toe, verwijzend naar de periode waarin Moldavië een communistisch regime kende. Moldavië was ooit onderdeel van Roemenië maar werd tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog een Sovjetrepubliek.

Als onderwijzeres was Solomia nieuwsgierig, altijd gedreven om nieuwe dingen te leren. Juist die gedrevenheid gebruikte de Heere om Solomia te veranderen. Want ze had gehoord van de Bijbel - en daar wist ze niets van af. Dit bracht haar ertoe deel te gaan nemen aan een Bijbelstudie. Ze kreeg haar eigen Bijbel, toen ze de studie afgerond had. “God had zijn eigen plan met mij, en ik ben dankbaar dat Hij mij uit de afgrond van de zonde gehaald heeft,” vertelt ze.

Evangelie doorgeven

De onderwijzeres werd leerling van Gods Woord, en Solomia leerde Jezus Christus kennen als haar persoonlijke Redder. Ze kon haar liefde voor de Heere niet langer voor zich houden. Solomia gaf haar leven aan Christus. “De Bijbel is ontzettend belangrijk geworden in mijn leven,” zegt ze. “Ik geef nu het Woord van God door aan mensen in de dorpen waar ik vroeger als onderwijzeres heb gewerkt. Ik wil zo graag al mijn vroegere leerlingen en hun ouders ontmoeten en hen vertellen over onze Redder, Jezus Christus!”

Moldavië

In heel Moldavië staan mensen open voor het evangelie, en het evangelische christendom is gegroeid. Er is echter nog veel werk te verrichten. De evangelische gemeenschap in Moldavië telt naar schatting zo’n 129.000 mensen, ongeveer 3 procent van de bevolking van 4,3 miljoen mensen. Meer dan 1.000 dorpen, verspreid over het hele land, hebben nog geen evangelisch getuigenis. http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=10831

meer getuigenissen: http://www.bibleleague.nl/ons-werk/getuigenissen/

• Frederik D

Ze was een atheïste van lik mijn vestje. Ze kende de Bijbel niet eens. En ze begreep ook niets van de kernpunten van het atheïsme. Ze was wel ongelovig maar op een onberedeneerde, irrationele, wijze. Ja, zulke ongelovigen bekeren zich soms. Nietwaar, Peri? Maar atheïsten die weten waarom het godsidee op drijfzand is gebouwd, blijven liever op de rots van het ongeloof.

• perihelium

Als christenen houden wij alles wat God ons in de bijbel meedeelt voor waar. Wat de bijbel beweert is waar, dat wil zeggen het komt overeen met de werkelijkheid. Als de bijbel zegt dat Jezus is opgestaan dan is dat zo, als Jezus in het Nieuwe Testament bevestigt dat de eerste vijf boeken van de bijbel door Mozes zijn geschreven dan geloven wij dat, dan houden wij dat voor waar. Als de bijbel zegt dat er bij de wonderbare visvangst 153 vissen werden geteld dan is dat ook zo gebeurd, als de bijbel zegt dat wie in Jezus gelooft vergeving van zonden ontvangt dan is dat ook zo. Een bewering is waar als deze overeenkomt met de werkelijkheid.

Een propositie is een bewering die waar of niet waar kan zijn. De bijbel bevat allerlei ware beweringen, allerlei ware proposities, die overeenkomen met de werkelijkheid. Jezus is opgewekt, wie gelooft heeft eeuwig leven, in den beginne schiep God de hemel en de aarde, Jezus liep over water, enzovoorts. De bijbel bevat dus propositional truth. Waarheid in de bijbel betekent echt (tegenover onecht), het betekent daarnaast ook vast en betrouwbaar, maar het betekent ook overeenkomst met de werkelijkheid. Het bijbelse waarheidsbegrip omvat de correspondentiegedachte. Dit is eenvoudig aan de hand van vele bijbelteksten te bewijzen. Een uitspraak is waar als deze overeenkomt, correspondeert, met de werkelijkheid. http://www.debijbeliswaar.nl/Apostasie/gevaarlijke_hedendaagse_aanval_2.html

• theo

Het is bedroevend te merken hoe weinig christenen de ‘rede over de laatste dingen’ van de Heer Jezus (Mattheüs 24 en 25) goed begrijpen.

————————–

Dan neem ik een kijkje op die site en zie bovenstaande zin staan en ja hoor.

De schrijver hoort natuurlijk bij een zeer klein select groepje die het WEL ontzettend goed begrijpt.

Als die andere mensen zijn gewoon dom, die begrijpen er gewoon niks van, het is bedroevend met al die domme mensen.

• Frederik D

Heb je zelf goed gelezen wat je plaatste?

De termen correspondentie en coherentie binnen de waarheidsfilosofie zijn me zeer bekend.

De uitspraken van de Bijbel over de werkelijkheid zijn dikwijls onderling incoherent (is de aarde nu rond op vierkant?) en vaak corresponderen zij niet met de werkelijkheid (het bijbelse uitspansel bestaat niet).

Jouw artikeltje bewijst nergens dat de Bijbel gelijk heeft. Het is één en al blind geloof.

• Richard II

> Meer dan 1.000 dorpen,

> verspreid over het hele land, hebben nog geen

> evangelisch getuigenis.

En daar missen ze wat aan!

• perihelium

Richard II Schreef:

——————————————————-

> > Meer dan 1.000 dorpen,

> > verspreid over het hele land, hebben nog geen

> > evangelisch getuigenis.

>

> En daar missen ze wat aan!

De Bijbel wordt gezien als het belangrijkste boek ter wereld. Eenvoudig omdat de Bijbel het Woord van God is. Als je de Bijbel leest, lees je een boodschap van God zelf. Als de Bijbel spreekt, spreekt God.

Omdat de Bijbel Gods Woord is, doet de Bijbel veel meer dan ons alleen maar informatie doorgeven. De Bijbel geeft ons een belofte. Een belofte van leven.

Ieder die de boodschap van de Bijbel in geloof ontvangt, wordt beloofd de rijke gave van eeuwig leven in de Here Jezus Christus, de Zoon van God. http://www.1stap.com/html/het_belang_van_de_bijbel.html