Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe het christendom in het Midden Oosten om zeep geholpen wordt

• Eliyahu

Bs'd

Waren er nou nog mensen die dachten dat de “arabische lente” zou leiden tot democratische regeringen die de mensenrechten hoog in het vaandel zouden hebben?

De arabische winter maakt schoon schip met de christenen in het Midden Oosten:

http://www.nu.nl/algemeen/2636888/doden-bij-protest-kopten-in-cairo.html

Doden bij protest kopten in Caïro

CAÏRO - Bij een protest van enkele honderden kopten in de Egyptische hoofdstad Caïro zijn zondag zeker 17 doden gevallen. Dat meldde de staatstelevisie.

AFP

Doden bij protest kopten in Caïro Fotoserie Video

Volgens het persbureau AFP zijn 14 demonstranten onder de doden. Ook 3 militairen kwamen om. Volgens de staatstelevisie raakten ook tientallen agenten en militairen gewond.

De christenen protesteren tegen een aanval vorige week op een kerk in het zuidelijke provincie Aswan. Dat zou het werk zijn van radicale moslims. Ongeveer 10 procent van de 80 miljoen Egyptenaren is kopt. De kopten eisen het ontslag van de gouverneur van Aswan.

Het protest begon vreedzaam, maar tijdens de mars werden de kopten bekogeld vanaf daken en balkons door buurtbewoners, meldde de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

Bij het gebouw van de staatstelevisie blokkeerden de kopten een doorgangsweg waarna de militaire politie ingreep.

Vlammen

Bij het geweld dat daarop volgde ging een aantal voertuigen van het leger in vlammen op. Demonstranten gooiden met brandbommen. Ook waren er schoten te horen.

De woede van de kopten is sinds de val van president Hosni Mubarak in februari gegroeid. Volgens de christenen treedt de regerende militaire raad onvoldoende op tegen moslims die kopten en hun kerken aanvallen.

• BOAZ

Een gewraakte uitspraak van de Moslims is, eerst de Zondag mensen en dan de Shabbat mensen.

Dat is in volle gang, maar wat maak jij je druk om christenen dat zijn toch afgodendienaars net zoals jouw ouders!

Boaz.

• Eliyahu

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Een gewraakte uitspraak van de Moslims is, eerst

> de Zondag mensen en dan de Shabbat mensen.

>

> Dat is in volle gang, maar wat maak jij je druk om

> christenen dat zijn toch afgodendienaars net zoals

> jouw ouders!

Bs'd

Ik maak me de d'r helemaal niet druk om. En ja, het christendom is afgodendienst, en de islam niet. Dus het is een mooie opruiming.

Maar aangezien feiten zoals de zuivering van christenen in islamitische landen doodgezwegen wordt in de media, dacht ik dat het voor de christenen hier wel een interessant nieuwsfeit zou zijn.

Dan weten jullie alvast wat jullie te wachten staat als de moslims de baas zijn in Europa. En dat duurt niet lang meer, zie hier:

http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Jij krijgt er al een voorproefje van.

En overigens, in tegenstelling tot jou, zijn mijn ouders geen afgodendienaren meer. Toen ik het licht zag heb ik hun uitgelegd hoe en wat, en zijn ze uit het christendom gestapt.

• Frederik D

De islam is een vreedzame godsdienst.

Knuffeltje voor Eliyahu.

• toeter

dit prikbord wordt om zeep geholpen door wereldvreemde sufferds als hallelujah. ik heb nog liever dat jij oprot met je slappe gezemel dan miranda.

• toeter

opdonderen