Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat ontbreekt in de bijbel

• Richard II

Er komt nu een nieuwe zondvloed aan. Door menselijk ingrijpen sterven overal dier- en plantensoorten uit.

Zoals je twee draadjes hieronder kunt lezen, is wat wij mensen doen allemaal de schuld van God.

Hij is dus druk bezig met het uitmoorden van dieren.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Er komt nu een nieuwe zondvloed aan. Door

> menselijk ingrijpen sterven overal dier- en

> plantensoorten uit.ja hier heb je gelijk in , door menselijk ingrijpen,,,

>

> Zoals je twee draadjes hieronder kunt lezen, is

> wat wij mensen doen allemaal de schuld van God.nee hoor God laat je vrij dus jij bent er verantwoordelijk voor .

>

> Hij is dus druk bezig met het uitmoorden van

> dieren.nee God niet de mensen doen dat . .

• Gonnie

In de natuur is geen enkel dier veilig, op elk dier wordt gejaagd, niet door mensen maar door roofdieren. Die roofdieren moeten wel anders sterven zij van honger.

Kijk maar naar natuurfilms, kan je zien hoe wreed de natuur is, De natuur die door God geschapen is.?

• Frederik D

3 - Oproep tot democratie en vrijheid van meningsuiting.

Op het hebben van een andere mening dan het Joodse geloof staat trouwens de doodstraf. Vandaar dat Jezus ter dood werd gebracht. Maar wellicht dat daarom God in het OT op het hebben van een andere mening de doodstraf instelde. Want anders had Jezus nooit voor onze zondes kunnen sterven.

• ­­¥ Lotje ­­¥

ja God heb dat zo geschapen ja .DE NATUUR God heb ook vis gegeven dat wij dat kunnen eten . Wormpjes voor de vogels . ik heb daar geen probleem mee zolang ,, de mensen,, de dieren maar niet afmaken , En wij zijn daar verantwoordelijk voor niet God . kom op zeg we mogen wel een beetje zelfstandig zijn . en daarom omdat wij, (de mensheid )veel dingen verkeerd doen heb God een engelen geduld met ons . ….

• Richard II

­­> > Zoals je twee draadjes hieronder kunt lezen, is

> > wat wij mensen doen allemaal de schuld van

> God.nee hoor God laat je vrij dus jij bent er

> verantwoordelijk voor

.

Lees het draadje van Frederik over Jesaja 45 gedeeld door 7

• toeter

3. een mooie foto van moeder maria in bikini

• Frans

3. Objectieve lezers. ;)

• perihelium

Wat ontbreekt in de bijbel

Frans Schreef:

——————————————————-

> 3. Objectieve lezers. ;)

Jezus verklaarde wat er in al de Schriften over hem geschreven stond (Lucas 24:27) en brandde ons hart niet toen Jezus onderrweg met ons sprak en de Schriften voor ons ontsloot? (Lucas 24:32)

Jezus zei: ‘Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.’ Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften (Lucas 24:44-45).

De Joden in Berea waren welwillender dan die in Tessalonica, want ze luisterden vol belangstelling naar de verkondiging van het evangelie en bestudeerden dagelijks de Schriften om te zien of het inderdaad waar was wat er werd gezegd (Handelingen 17:11).

Intussen arriveerde er in Efeze een uit Alexandrië afkomstige Jood, die Apollos heette. Hij was een ontwikkeld man, die goed onderlegd was in de Schriften. Hij had onderricht gekregen in de Weg van de Heer en verkondigde geestdriftig de leer over Jezus, die hij zorgvuldig uiteenzette … want hij slaagde erin de Joden in het openbaar in het ongelijk te stellen door op grond van de Schriften aan te tonen dat Jezus de messias is.(Handelingen 18:24-25 +28).

Alles wat vroeger is geschreven, is geschreven om ons te onderwijzen, opdat wij door te volharden en door troost te putten uit de Schriften zouden blijven hopen (Romeinen 15:4). Het belangrijkste dat ik u heb doorgegeven, heb ik op mijn beurt ook weer ontvangen: dat Christus voor onze zonden is gestorven, zoals in de Schriften staat, dat hij is begraven en op de derde dag is opgewekt, zoals in de Schriften staat. En dat Hij is gezien (1 Korintiërs 15,3-5),

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Wat ontbreekt in de bijbel

>

>

Frans Schreef:

————————————————–

3. Objectieve lezers. ;)

Niets, maar dat zei ik ook niet. Dus ook ook jou, objectieve lezers daar ontbreekt het aan.