1. Humor
2. Liefde voor dieren
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlTjoppy Schreef:
——————————————————-
> 1. Humor
Spreuken 1:25-26
Al mijn goede raad heb je in de wind geslagen, elke berisping heb je genegeerd. Daarom lach ik om je ongeluk, schater ik het uit om je ellende
> 2. Liefde voor dieren
Psalmen 36:7
uw gerechtigheid is als de machtige bergen, uw rechtvaardigheid als de wijde oceaan: u, HEER, bent de redder van mens en dier.
> > 1. Humor
>
> Spreuken 1:25-26
> Al mijn goede raad heb je in de wind geslagen,
> elke berisping heb je genegeerd. Daarom lach ik om
> je ongeluk, schater ik het uit om je ellende
Humor is niet hetzelfde als leedvermaak, hoor.
> > 2. Liefde voor dieren
> uw gerechtigheid is als de machtige bergen, uw
> rechtvaardigheid als de wijde oceaan: u, HEER,
> bent de redder van mens en dier.
Deze tekst wordt - geheel in de stijl van Johanan - weerlegd door het verhaal over de Zondvloed, de plagen in Egypte, de slachtpartijen in tabernakel en tempel.
En dan krijgen we nog de Apocalyps, waarbij onder andere drie Beesten in de poel van zwavel en vuur worden gegooid.
Dat klopt.
Lachen is heel gezond, maar …tja, dat is toch wel onbijbels, diep triest moet je natuurlijk zijn vanwege je zonden.
Dieren worden aan de lopende band geofferd etc., tja, wat moet ik daarover zeggen, het is een welriekend gebeuren voor God.
Uiteraard chargeer ik hier, maar ik kan me voorstellen dat mensen hier niet goed van worden.
Douce
liefde voor dieren??? God schiep dieren dus zou Hij liefde voor hebben, zoals hij de mensen schiep
En God schiep de grote walvissen, en alle levende wremelende ziel, welke de wateren overvloediglijk voortbrachten, naar haar aard; en alle gevleugeld gevogelte naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.
22 En God zegende ze, zeggende: Zijt vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de wateren in de zeeën; en het gevogelte vermenigvuldige op de aarde!
En in die tijd zou heus weleens gelachen zijn .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?