Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wet van mozes zorgt voor MEER zonde

• toeter

ik had ooit een intellectuele schooljuf die zei dat de wet van mozes door ervaring, schade en schande tot stand was gekomen. Men was wijs geworden, had regels opgesteld om moord en doodslag in de gemeenschap te temperen.

Nu zeggen intellectuelen en theologen wel meer gekke dingen, bijvoorbeeld dat sinterklaas echt bestaat, of ze rijden een egeltje dood of ze verslikken zich in kauwgom of ze laten per ongeluk de wind gaan als ze een intellectueel boek lezen.

De waarheid is natuurlijk net andersom. De wet van mozes was er juist voor dat mensen MEER gingen zondigen. Zie Romeinen 5:20.

http://www.youtube.com/watch?v=kAj9Gcez_sg

• Richard II

> De waarheid is natuurlijk net andersom. De wet van

> mozes was er juist voor dat mensen MEER gingen

> zondigen. Zie Romeinen 5:20.

Zo begrijp ik Paulus ook.

Maar wel raar dat een God die beweert tegen zonde te zijn, de mens een wet geeft waardoor wij meer gaan zondigen.

• ­­¥ Lotje ­­¥

de mens een wet geeft waardoor wij meer gaan zondigen.

Hoezo leg eens uit

• Tjoppy

http://www.youtube.com/watch?v=x5aO7sswvJo

• toeter

een andere manier van denken is niet per sé raar

• Johanan

Door het Wetsverbond werden de joden als zondaars aan de kaak gesteld en als zodanig veroordeeld, en als verbondsverbrekers kwamen zij onder een vloek te staan.

Waar de zonde echter overvloedig was, omdat ze door de Mozaïsche wet openbaar gemaakt of aan het licht gebracht werd, waren Gods barmhartigheid en gunst door bemiddeling van zijn Messias nog veel overvloediger Ro 5:20.

Door het slachtoffer van de Messias kunnen de overtredingen en zonden van berouwvolle zondaars worden tenietgedaan en kan de straf daarvoor opgeheven worden.

Johanan.

• toeter

tjoppie snap je wel waar het over gaat? tjoppie de woppy

• Richard II

Jij bent toch van de club van Paulus?

Dan moet jij het uitleggen!

• Richard II

Maar deze manier van denken toch wel?

• toeter

ik kan er geen touw aan vastknopen wat je schrijft en jezelf ook niet