Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Stel dat...

• Tjoppy

… alle ‘heilige’ boeken ineens verdwenen zouden zijn. En dat iedereen zou vergeten wat we daar ooit in hebben gelezen of uit menen te hebben begrepen. Zou er dan meer of minder verwarring zijn in de wereld?

• Douce.

Totaal irrelevante vraag. De boeken verdwijnen niet en al zouden ze verdwijnen, ik vergeet echt de inhoud niet. Wat “we” lezen of onthouden weet ik niet, ik spreek altijd voor mezelf.

En verwarring heeft niets met de heilige boeken te maken, maar met het innerlijk. Er is ook geen verwarring in de wereld, slechts een hardnekkig vasthouden aan de eigen vierkante tegel. M.a.w. : angst.

Douce

• toeter

tsjoppy de woppy

• ­­¥ Lotje ­­¥

Gelukkig is er zo’n Schepper voor ons en heeft Hij niet alleen Zichzelf aan ons geopenbaard, maar ook Zijn waarheid, door middel van Zijn Woord de Bijbel. Als we de absolute waarheid / universele waarheid willen kennen, dan is de enige manier om dit te bewerkstelligen via een persoonlijke relatie met die Ene die beweert de “Waarheid” te zijn: Jezus Christus. “Jezus antwoordde: ‘Ik ben de weg, en de waarheid en het leven. Alleen door Mij heeft men toegang tot de Vader’” (Johannes 14:6). Het feit dat de absolute waarheid bestaat wijst ons op de waarheid dat er een soevereine God is die de hemel en de aarde heeft geschapen en die Zichzelf aan ons heeft geopenbaard, zodat we Hem door middel van Zijn Zoon Jezus Christus persoonlijk zouden kunnen kennen.

bron: GotQuestions.org

• Douce.

Wat heeft dit met de topic te maken?

Douce

• Frederik D

Men verzint onmiddellijk nieuwe onzin om aan zinloze levens onzinnige zin te geven.

• toeter

inderdaad, de Frederikjes staan te popelen

• ­­¥ Lotje ­­¥

veel want de bijbel kan je niet wegdenken die is er nu eenmaal .

• Frederik D

De Frederikjes staan niet te popelen om geloofjes te verzinnen, al kun je er zeer rijk mee worden als je een eigen geloof verzint en een eigen geloofsgemeenschap sticht. Dus wat let je, Toetertje? Steek je in het pak en maak discipelen. Begin wel eerst met vrouwelijke discipelen.

• toeter

Begin wel eerst met vrouwelijke discipelen

de eerste zinnige opmerking in jaren