Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

verbond versus gezin

• David

toeter+ Schreef:

——————————————————-

> dat de heidenen in de erfenis delen is iets anders

> dan dat we een lichaam van christus zijn.

Natuurlijk hoort dit alles bij elkaar. Ze worden daarom ook in een rij genoemd. De geheimis kan daarom ook niet anders slaan dan op alle drie onderdelen.

Erfenis delen betekent ook deel hebben aan de belofte en een lichaam van Christus zijn.

Het is onzinnig om één onderdeel eruit lichten uit dezelfde zin waar alle drie genoemd worden.

Ef 2::6 de heidenen delen door Christus Jezus ook in de erfenis, maken deel uit van hetzelfde lichaam en hebben ook deel aan de belofte, op grond van het evangelie

• toeter

alsjeblieft david, iemand die al zolang naar de kerk gaat als jij ga ik niet dingen uitleggen. Natuurlijk betrof het hier een nieuwe openbaring aan paulus.

einde discussie, gr.

• Sfred+

Mijn rookmelder begon spontaan te piepen zojuist, serieus !

Ik kan jou niet volgen toetertje, ik vind je zomaar een rare snoeshaan.

Miranda:)

• toeter

ik zou mijn neus ook dichtknijpen als je in de buurt was

• Johanan

Goed gezien David !

Johanan.

• Johanan

Het heilig geheim waar Paulus over spreekt heeft niets te maken met een ander

nieuw verbond.

Paulus noemde zichzelf een beheerder van „heilige geheimen Gods” 1Kor 4:1. Hij sprak over het inzicht dat hij „in het heilige geheim van de Christus” had Ef 3:1-4. Hij verklaarde dat dit heilige geheim de verborgen wijsheid was, die God vóór de samenstelsels van dingen had voorbestemd 1Kor 2:7.

De verkondiging van het mysterie of „het heilige geheim van God” begon met Jehovah’s profetie in Genesis 3:15. Eeuwenlang zagen mannen des geloofs uit naar het „zaad” der belofte, dat de mensheid van zonde en dood zou bevrijden, maar het was hun niet volledig duidelijk wie het „zaad” zou zijn en hoe dit „zaad” zou komen en bevrijding zou bewerkstelligen.

Het werd pas duidelijk toen Christus kwam en ’licht op leven en onverderfelijkheid wierp door middel van het goede nieuws’ 2Ti 1:10. Toen begon het mysterie inzake het ’zaad van de vrouw’ begrepen te worden.

Johanan.

• Sfred+

toeter+ Schreef:

——————————————————-

> ik zou mijn neus ook dichtknijpen als je in de

> buurt was

Ik denk dat wat jij schrijft heel dicht bij je in de buurt komt toetertje;)

• toeter

gen. 3:15 heeft er niets mee te maken

• Boris

Waar staat die + voor?

• David

Even nog een vraag.

Dat lichaam van Paulus die jij gezin noemt daar bedoel je toch hetzelfde mee als wat Paulus ermee bedoelt namelijk de kerk?

Danid ;)