veel christenen geloven dat ze sinds Golgota, anno 30 na christus onder een nieuw verbond leven. Is dat zo? Dit nieuwe verbond heeft maar 33 jaar geduurd, overigens de leeftijd van christus, tot 63 na chr.
In dat jaar heeft onze Vader in de hemel een nieuw geheim geopenbaard aan Paulus. We zijn vanaf dan geen verbondskinderen meer of verbondelingen zo je wilt maar leden van zijn gezin. Zie hiervoor Efeze 3:3-6.
“die naar openbaring aan mij is bekend gemaakt*, het geheim waarvan ik eerder in het kort schreef*, waartoe jullie, lezend, mijn °inzicht kunt begrijpen* in het geheim van de Christus, dat tijdens verschillende generaties niet bekend is gemaakt* aan de zonen van de mensen, zoals het nu werd geopenbaard* aan de heiligen, Zijn apostelen en profeten, in geest, dat de natiën gezamenlijk lotdeelgenieters zijn en een gezamenlijk lichaam en gezamenlijk deelnemers aan de beloften, in Christus Jezus, door het evangelie.”
Dit betekent dat gelovigen die anno 30 na christus werden gezien als deelnemers van een niew verbond van Jeremiah 31:31 vanaf 63 na chr. opeens leden zijn van Gods huisgezin.
3 voor chr. Jezus geboren
30 na chr. Golgota, nieuw verbond, de wereld met Hem verzoend
63 na chr. Mysterie van gezin van christus geopenbaard aan etterbakje Paulus, voorheen psychopaat van de NSB, thans genadeboodschapbrenger