Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waarom bidden vroeg iemand aan mij?

• ­­¥ Lotje ­­¥

Miranda Schreef:

——————————————————-

> De vraag die bij mij steeds meer rijst is : Waarom

> de mens de kerkdeur op slot doet, het is het van

> onze Vader, God..Voor het jatten uit de kerken . Maria kapel aan de zijkanten zijn op sommige plaatsen wel open .

> Het is een stuk prettiger kontakt Met God te

> hebben in zijn huis.ja ……. dan zou je iemand van de kerk eens moeten vragen ,

>

> Hoe doen die moskeen dat?

> Mooie splinter nieuwe gebouwen in Nederland, die

> zijn wel open:)hier staat zo,n gebed ruimte voor de moslims , maar die gaan ook dicht

>

> De Rooms Katholieken maken er naar mijn een idee

> een zooitje van, serieus.De RK niet alleen meerdere geloven.maar bedenk u wel dat

> dit mensen zijn die God straks onder ogen moeten

> komen. ja zeker , boete zullen we , Ik geloof wel, maar geloof niet zozeer meer

> in de paus en zijn gevolg.

> Nee, die komen niet geloofwaardig meer over,De paus is de baas van de pastoors Bisdommen ect . zeg maar . Ik zie het ook als baas . meer ook niet. Men kan NIET als God spelen op aarde . Er is EEN God en die kan niemand vervangen. Ik geloof in God niet in een mens( Paus) op aarde. .

> terwijl God sereen is.

• Tjoppy

Hallo Miranda,

Ik ben nieuw hier en heb eigenlijk dezelfde vraag: waarom bidden? Je antwoord was

“God is tenslotte je Vader, een Vader heeft graag kontakt met zijn kinderen. God is er altijd voor iedereen. Je hoeft niet op je knieen, je kunt overal op elk tijdstip bij Hem terecht.”

Stel je dan vragen aan God? En zo ja; krijg je ook antwoorden? Of is bidden puur danken voor iets?

Vriendelijke groet,

Tjoppy

• perihelium

Miranda Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Miranda Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Kun jij alleen maar URL s / kopies plaatsen?

> > > Ben je je tong verloren?

> >

> >

> > Ik kom uit de nachtdienst dus ben een beetje

> gaar

> > en kortaf. Mijn excuses!

>

>

> Ok Steven, ik begrijp het, ga lekker naar je bed,

> en droom je opgedane ervaringen erweer uit. Het

> zal je goed doen. Ik realiseer me dat dat jij iets

> jeugd/werk, ik weet het niet precies wat je doet.

> Lijkt me heel zwaar met al die egotrippertjes;)

>

> Gr.

Ik werk voor een Christelijke organisatie die in 1855 in Amsterdam is opgericht en verschillende bedieningen heeft. Samen met een internationaal team van jongeren (die ik niet als egotrippers ervaar) en Nederlandse managers runnen we in onze bediening twee hostels en verkondigen het evangelie aan zo'n 30.000 backpackers per jaar.

• Sfred+

Ja, ik stel God vragen inderdaad, ook dank ik Hem voor de antwoorden die na verloop van tijd komen. Maar ik dank God voor van alles, voor de mooie natuur, de zon, dit leven, je kunt het zo gek niet bedenken, maar ik dank Hem voornamelijk voor de liefde, rust en kracht die Hij me schenkt.

God is rechtvaardig, soms kruist iets je pad wat op dat moment niet begrijpt, later wel. God maakt geen enkele fout.

Miranda

• Frederik D

En nu in fatsoenlijk Nederlands.

• ­­¥ Lotje ­­¥

http://www.youtube.com/watch?v=wLI6OXZ9bh8

• perihelium

Dat filmpje dat je plaatste gaat over het stopzetten van subsidies aan projecten om zwakkeren als bv prostituees en drugsverslaafden te helpen. Het project waar ik werk (hostelministry) krijgt geen subsidie en levert zelfs geld (en veel meer) op.

http://www.youtube.com/watch?v=COvYZbHqS2M&feature=player_embedded

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> En nu in fatsoenlijk Nederlands.

Backpackers zijn rugzaktoeristen. Is er verder iets dat je niet begrijpt?

• ­­¥ Lotje ­­¥

Sta jij daar ook op???

• perihelium

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> Sta jij daar ook op???

Ik zat in de nachtdienst toen ze dat filmde, maar dat zijn (een aantal van) mijn collega's en onze gasten die je ziet.