Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

letterlijke lezing; figuurlijk gesproken

• perihelium

Marcus 9:46-47

En als je oog je op de verkeerde weg brengt, ruk het dan uit: je kunt beter met één oog het koninkrijk van God binnengaan dan in het bezit van twee ogen in de Gehenna geworpen worden

Matteüs 18:9

Brengt je oog je op de verkeerde weg, ruk het dan uit en werp het weg: je kunt beter met één oog het leven binnengaan dan in het bezit van twee ogen in het vuur van de Gehenna geworpen worden.

http://www.nu.nl/buitenland/2630756/man-rukt-tijdens-italiaanse-mis-ogen.html

• Douce.

Jij schijnt het normaal te vinden? Welnu ik niet en zeker niet iets om te larderen met Bijbelteksten.

Die kerel is niet goed snik en er is zeker niets Bijbels aan.

Douce

• Sietse 45

Slaat helemaal nergens op peri om deze vergelijking te trekken,

staat duidelijk dat hij stemmen hoorde dus schizofreen.

• theo

Ik denk dat het te maken heeft met de gele kleur van de zwarte kraai die een wit voetje wilde halen bij slager mar bij de bakker moest zijn.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Psychische problemen

De man is opgenomen in de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. Hij stond al bekend als een man met psychische problemen. De man zegt dat ‘'een stem’' hem tot zijn daad heeft aangezet.

Staat er in dat stuk. Wie Stief wie heb hem er toe aangezet ????

• Frederik D

Ik citeer van de site:

———————————

Man rukt tijdens Italiaanse mis zijn ogen uit

Laatste update: 2 oktober 2011 15:22

ROME - Een man heeft zondag tijdens een mis in een kerk in de Italiaanse stad Viareggio zijn eigen ogen uitgerukt.

Dat heeft het Italiaanse persbureau ANSA gemeld. De man van 46 jaar is in Groot-Brittannië geboren, maar woont al jaren in de stad in de regio Toscane.

Tijdens de preek van pastoor Lorenzo Tanganelli, stond de man op, begon te schreeuwen en rukte zich eigenhandig de ogen uit.

Hij werd naar een ziekenhuis gebracht, waar hij een spoedoperatie onderging, maar de artsen konden niet voorkomen dat hij voortaan blind zal zijn.

Psychische problemen

De man is opgenomen in de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. Hij stond al bekend als een man met psychische problemen. De man zegt dat ‘'een stem’' hem tot zijn daad heeft aangezet.

Sommige kerkgangers vielen flauw, anderen hadden aanvankelijk niet in de gaten wat er aan de hand was.

—————————–

• Frederik D

Het was in Italië. Daar is Maria nogal geliefd. Dus wellicht hoorde hij de stem van de Maagd. En wie zijn wij om te zeggen dat het niet Maria was?

• Marjorie

Ik word er misselijk van…

• Allen

Heeft dus niets met religie te maken, de beste man is een geesteszieke.

Dit nieuws bevestigd voor mij het feit dat vele religieuzen ‘'geestesziek’' zijn.

In het bijzonder in de RK barst het van de geesteszieke en perverse figuren, men neme alleen al het woord kindermisbruik in gedachten,

en je weet wat ik bedoel.

AllenB)

• Sietse 45

Ze lopen meer buiten de inrichtingen dan er binnen.