Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alle mensen zondaars

• Sietse 45

Alle mensen zondaars

9 Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn, 10 gelijk geschreven staat:

Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden;

er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één.

13 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen; 14 hun mond is van vloek en bitterheid vol;

15 Snel zijn hun voeten om bloed te vergieten, 16 verwoesting en ellende zijn op hun wegen,

17 en de weg des vredes kennen zij niet. 18 De vreze Gods staat hun niet voor ogen.

19 Nu weten wij, dat de wet, bij al wat zij zegt, tot hén spreekt, die onder de wet zijn, opdat alle mond gestopt en de gehele wereld strafwaardig worde voor God, 20 daarom, dat uit werken der wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd zal worden, want wet doet zonde kennen.

Rom 3:9-20

Uit: NBG-vertaling 1951

© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap

• Richard II

Wat zijn we slecht, hè?

>Nu weten wij, dat de wet, bij al wat zij zegt, tot hén spreekt, die onder de wet zijn, opdat alle mond gestopt en de gehele wereld >strafwaardig worde voor God, 20 daarom, dat uit werken der wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd zal worden, want wet doet >zonde kennen.

Ik doe mijn uiterste best voortdurend zoveel mogelijk van alles wat met wetten en regels te maken heeft te vergeten. Verkeersregels, fatsoensregels, belastingregels, regels dat ik niet mag stelen, moorden etc. om toch maar vooral de zonde niet te kennen.

Lastig trouwens, want de burger wordt geacht de wet te kennen.

• Sietse 45

Valt allemaal niet mee Richard ll { doe wel en zie niet om }

heb een ding wel geleerd blijf bij jezelf :D

• Richard II

Ik doe mijn best bij mijzelf te blijven.

Maar je zult maar advocaat of rechter zijn. Dan bestaat je hele leven uit wetskennis.

Zulke mensen kome in een onmogelijke positie. Hoe meer wetskennis, hoe meer zonde.

• Sietse 45

Lijkt me vandaag de dag steeds moeilijker met al die veranderingen die er plaatsvinden.

Gelukkig kunnen we ons nog vrij bewegen ondanks alle regels die je door de strot worden geduwd,

hier valt het nog mee, hier hebben ze dan ook hun eigen regels in de Friese wouden:D

• perihelium

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Ik doe mijn best bij mijzelf te blijven.

>

> Maar je zult maar advocaat of rechter zijn. Dan

> bestaat je hele leven uit wetskennis.

> Zulke mensen kome in een onmogelijke positie. Hoe

> meer wetskennis, hoe meer zonde.

Met ‘degene die onder de wet zijn’ bedoelt Paulus de Joden.

• Sietse 45

Telt dit vandaag de dag hier niet dan.

• perihelium

*Sietse 45* Schreef:

——————————————————-

> Telt dit vandaag de dag hier niet dan.

Alleen voor hen die niet in Jezus Christus geloven.

Galaten 3:22-29

Maar de Schrift heeft alles in de macht van de zonde gelegd, zodat de belofte kon worden gegeven op grond van geloof in Jezus Christus, aan wie op hem vertrouwen. Voordat dit geloof kwam, werden we door de wet bewaakt; we leefden in gevangenschap tot het geloof geopenbaard zou worden. Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. Maar nu het geloof gekomen is, staan we niet langer onder toezicht, want door het geloof en in Christus Jezus bent u allen kinderen van God. U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.

• Richard II

Hoe zit het dan met een christelijke rechter of advocaat?

• Sietse 45

De houding tegenover de dwaalleraars

14 Blijf dit in herinnering brengen en betuig in de tegenwoordigheid van God, dat men geen woordenstrijd moet voeren, die tot niets nut is, (ja) verderf brengt aan wie ernaar horen. 15 Maak er ernst mede u wèl beproefd ten dienste van God te stellen, als een arbeider, die zich niet behoeft te schamen, doch rechte voren trekt bij het brengen van het woord der waarheid. 16 Maar vermijd de onheilige, holle klanken; want zij zullen de goddeloosheid nog verder drijven, 17 en hun woord zal voortwoekeren als de kanker. Tot hen behoren Hymeneüs en Filetus, 18 die uit het spoor der waarheid geraakt zijn met hun bewering, dat de opstanding reeds heeft plaatsgehad, waardoor zij het geloof van sommigen afbreken. 19 En toch staat ongeschokt het hechte fundament Gods met dit merk: De Here kent de zijnen, en: Een ieder, die de naam des Heren noemt, breke met de ongerechtigheid. 20 Doch in een groot huis zijn niet alleen voorwerpen van goud en van zilver, maar ook van hout en van aardewerk, en wel deels met eervolle, deels met minder eervolle bestemming; 21 indien iemand zich nu hiervan gereinigd heeft, zal hij een voorwerp zijn met eervolle bestemming, geheiligd, bruikbaar voor de eigenaar, voor iedere goede taak gereed. 22 Schuw de begeerten der jeugd en jaag naar gerechtigheid, naar trouw, naar liefde en vrede met hen, die de Here aanroepen uit een rein hart. 23 Maar wees afkerig van de dwaze en onverstandige strijdvragen; gij weet immers, dat zij twisten teweegbrengen; 24 en een dienstknecht des Heren moet niet twisten, maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te onderwijzen, geduldig, 25 met zachtmoedigheid de dwarsdrijvers bestraffende. Het kon zijn, dat God hun gaf zich tot erkentenis der waarheid te keren 26 en, ontnuchterd, zich te wenden tot de wil van Hem, (losgekomen) uit de strik des duivels, die hen gevangen hield.

2Tim 2