Richard II Schreef:
——————————————————-
Bart
> > De kerken zijn leeggelopen omdat er geen
> > Geestelijke boodschap te horen was, d.w.z. dat
> > Geest niet sprak maar theologie gepredikt werd.
>
> > De mens voelde zich echt niet thuis op een
> > gegeven
> > moment en bleef thuis.
Richard
> Welnee. Kerken zijn leeggelopen omdat die
> achterhaalde onzin bleven verkondigen, waar bijna
> niemand meer in geloofde.
> Veel “Geest” is er in kerken nooit geweest.
Bart,
Hoi Richard
Misschien zijn we het wel eens met elkaar, al moet ik zeggen dat ik in mijn jeugd veel mee naar de kerk moest, misdienaar geweest ben etc.
Toch zocht ik (als kind al) meer dan dat er te vinden was. Er was geen Levende Waarheid te horen, aan zeer veel zaken klopte iets niet.
Fin, dat resulteerde na jaren niet meer naar de kerken gaan in een eigen zoektocht. Ik werd opnieuw zoeker ( maar werd geleid nu) naar andere bronnen waar ik mijn voeding kon halen. Ja de kosmos weet wel wat je nodig hebt als je wil vinden, en dat krijg je dan ook op je weg.
Indien we ons zelf tot de schepper wenden…, dan komt er van alles op je pad dat je vanaf dat moment niet meer doet omkeren (nooit meer!)
Dan heb je het ware geloof gevonden. Je hoeft er de deur dus niet voor uit. Elke serieuze zoeker zal vinden..altijd, God laat zich vinden.
Eens je op weg bent blijf je zeker doorgaan op het pad, bid in stilte en leer Stilte in te bouwen in het samenzijn.
Probeer zelf een antwoord te vinden op de vraag "Kan ik als mens nog stil zijn……?
Leer wat die stem is in je hoofd ..die zegt dat je geen tijd hebt, of dat je het nog druk hebt, leer dat kwebbelaartje in het hoofd te ontmantelen als het onware zelf. Geef er geen energie meer aan door er in mee te gaan, door er langer naar te luisteren, dan dooft het uit die kwebbelaar. Dan is er een goede basis ontstaan. Het is ons onware zelf die de grootste blokkade is om het Goddelijke te naderen. Natuurlijk vraag je de hulp van Hem daarbij, en krijg je die om dit samen mogelijk te maken.