Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

ik ga het nog één keer proberen

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> Door het geloof, leert men Hem kennen, herkennen,

> omdat Hij er eerder was.

>

> Hem horen is wat de behoefte aan Hem bevredigt, en

> verheugd maakt.

>

> Dat herkennen is wat het geloof voorstaat, om de

> weg te gaan in Hem op te gaan.

Ik moet me even door je taalgebruik worstelen maar dan klopt het wel.

Al denk ik dat helemaal (voortdurend) in Hem (ik neem aan Jezus Christus) opgaan er tijdens ons aardse verblijf nog niet inzit.

Mvg, Ellen

• Ellen-Josee

Als je die teksten er niet bij zet, heb je een tijdje geen kind meer aan ons… :)

Mvg, Ellen

• Stefan

Daarom moet je eerst jezelf kennen. Hoe kan je dit anders zo schrijven.

Zien en weten wie je bent, geeft vergeving en inzicht.

• Stefan

Ik heb ze al zo vaak geplaatst, in cursief, onderstreept, in brokken, in een zin, in andere woorden.

Al zeker een jaar lang.

• Gonnie

De waarheid zo als die is Steven, dat juich ik toe.

Denk jij soms dat ieder ander steke blind is, nee ik zie onderscheid in echt en onecht.

Zo als hier een oprecht gelovige, voor een atheist wordt uitgemaakt, heb ik jou niet gezien om daar in tegen te gaan.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ik heb ze al zo vaak geplaatst, in cursief,

> onderstreept, in brokken, in een zin, in andere

> woorden.

>

> Al zeker een jaar lang.

Die teksten plaats jij alleen maar om jouw Rozenkruiser geloof mee te maskeren!

Verder ben jij op en top een leerling van Jan van Rijckenborgh en de Leene clan.

Boaz.

• Frans

Elia Schreef:

——————————————————-

> Frans Schreef:

> ————————————————–

Geloven kan je alleen in wat je hebt leren kennen, God laat zich kennen op Zijn tijd. Daarna is het willen.

>

> God kijkt vanuit de hemel naar de mensen om te zien of er één verstandig is, één die God zoekt. (Ps 53)

>

> Wie mij liefheeft, heb ik ook lief, wie mij zoekt, zal mij vinden. (Spr 8)

>

> En zo nog vele bijbelteksten meer. Dus God kom niet zomaar om iemand te bekeren, er wordt aktie vanuit die persoon zelf verwacht. Je hoeft echt

> niet te denken dat mensen die opstandig zijn het eeuwige leven krijgen.

>

Zie, Ik kom aan de deur en Ik klop, weet je wel. Daarna is het aan ons om open te doen. Niet andersom dus.

> > Onze houding als medegelovigen is daar ook belangrijk in. Je kent het verhaal van die molensteen…..

>

> Ik zie hier best een aantal ‘zachtmoedige’ christenen die voor de verkeerde partij kiezen.

> Want een ware broeder / zuster valt of brandt je niet af.

> Je kunt het als ‘berispen’ beschouwen, maar dat is niet altijd terecht. Want dit soort opmerkingen doen pijn.

Het was al helemaal niet de bedoeling jou of wie dan ook pijn te doen. Afbranden doe ik al helemaal niet. Wat ik wilde zeggen is dat als gelovigen ongelovigen vijandig behandelen, dat degene die niet gelooft bevestigd wordt in het ongeloof, ze mogen er dan niet bijkomen is dan de boodschap die er achter ligt.

>

> Wat ik zie is dat jij een beetje met ongelovigen meepraat in de hoop dat ze jou een toffe peer vinden en dan jouw geloof aannemen. Maar zo werkt

> dat niet, als volgeling van Jezus moet je er dwars tegen godslaster in durven gaan. Zo niet dan ben je gewoon laf en gewoon je eigen weg aan het volgen.

Begrip hebben voor de gedachtengang van de ander is iets heel anders dan meepraten. Het is enkel de bereidheid te luisteren en daar vanuit geloof proberen het andere denken over te brengen.

> Dus houd je molensteen die je mij toebedacht hebt maar bij je… Ik weet allang dat ik door joden en christenen vervloekt ben.

> Gelukkig gaat Jezus Christus mij voor, Hij is het licht op mijn pad.

Ik heb jou in elk geval nooit vervloekt, Blijf je vasthouden aan dat laatste. En als ik toch even raad mag geven, ik denk nooit in partijen of kliekjes, dus ik praat met iedereen die dit wil. Dus als ik met jouw ‘vijand’ praat of zo dan maakt dat jou niet meteen mijn vijand. Dat is een keuze die je zelf moet maken.

> Jezus zeide: Ik zeg u: Een ieder, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook de Zoon des mensen

> belijden voor de engelen Gods; maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal verloochend worden voor de engelen Gods.

Juist! daar sta ik ook helemaal achter. Maar vergeet niet dat wij het evangelie horen uit te dragen voor het zover is.

> Hoe zou u ooit tot geloof kunnen komen? Van elkaar wilt u wel eer ontvangen, maar u zoekt niet de eer die de enige God u kan geven.

>

>

> Ellen

Alle eer komt God toe, geen moment doe ik het voor m'n eigen eer, wat voor zin zou het trouwens hebben op een prikbord met onbekenden ?

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> Daarom moet je eerst jezelf kennen. Hoe kan je dit

> anders zo schrijven.

Als jij het hebt over niet van jezelf getuigen en ik schrijf in die getuigenis (zie hieronder als volgt) wat is er dan niet goed aan mijn schrijven?

Ik kwam er dus achter dat ik eigenlijk voor mezelf niet besta of niet weet wat mijn bestaan inhoud, alleen dat ik probeer naar Jezus toe te reizen. Dat ik daar toch mijn vertrouwen, mijn kracht en mijn toekomst op gesteld heb, op Jezus en op God die hem aan ons gegeven heeft. In de wetenschap dat ook al begrijp ik het niet dat God mij ziet in mijn strijd.

Ik was eigenlijk vanmorgen wel blij (al vind ik het zwaar) dat ik aan alles van mijzelf twijfel, maar niet aan God of Jezus.

Dan mag ik gelukkig ook zeggen: Jezus alleen.

>

> Zien en weten wie je bent, geeft vergeving en

> inzicht.

Als je mijn verhaal leest dan ben ik zowiezo een reiziger…

Misschien moet jij ook eens twijfelen of je bent die je denkt dat je bent. Want je kent jezelf niet. Alleen God die jou gemaakt heeft kent jou ten volle.

Is dat niet spannend?

Ellen

• Sietse 45

Elia Schreef:

——————————————————-

> *Sietse 45* Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Elia Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Vertel?

> > >

> > >

> > > Ellen

> >

> > Dat het bij jou meer lijkt op een schone

> > schijnvertoning.

>

> Haha! Wat valt eraan te schijnvertonen als ik van

> mezelf zeg dat ik niet wist wie of wat ik was…

> Haha! Ik denk dat ik maar stop want nu wordt het

> weer te leuk.

Mooi dat je de humor er van in kunt zien:D

• Sietse 45

Ga ook eens goed bij jezelf te rade hoe het met je geestelijke gesteldheid is,

zou niet verkeerd zijn.