Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

@ Boaz

• toeter

hallo Boaz,

ik wilde graag op je reageren over buitenaardsen maar de discussie was dusdanig verstoord door de zogenaamde vrijdenkende intellectuelen dat ik een nieuwe draad begin. Even: op Fred nogwat reageer ik niet meer, tijdsverspilling. En Miranda mag lekker met haar pop spelen, daar reageer ik ook niet op.

Welnu mijn reactie: het boek Henoch leert ons dat er een volkje op arde is, in het vlees dat tegelijk met ons hier rond doolt. Mijns inziens zijn dit de gray aliens. Volgens mij staat het in 15:8.

Verder leert de bijbel dat er ook engelen zijn daarboven. Engelen zijn niets anders dan boodschappers van god, een soort postbodes. Er zijn miljoenen hemelse machten en heersers daarboven onze hoofden. Dus ik geloof zeker niet dat alle wezens die ons bezoeken demonen zijn. Bovendien zijn demonen niet per sé dezlfden als gevallen engelen.

Laten we niet vergeten dat Michael ook nog steeds een strijd aangaat boven onze hoofden en er ook goedwillende wezens zijn. Het volkje dat ons ontvoert zijn handlangers van satan maar ze zijn wel degelijk in het vlees. Juist daarom zijn ze gevaarlijker dan de onzichtbare demonen.

gr.

• Frederik D

Geef de bijbehorende passages even weer, beste Toeter.

En staat Henoch als boek in de Bijbel? In elk geval niet in de mijne.

En aliens die globaal op mensen lijken, zijn geen aliens maar of producten van de menselijke fantasie of op aarde door mensen in elkaar geknutselde nepaliens.

Weest kritisch.

• toeter

ik ben duidelijk geweest over jou met mensen met wie niet te communiceren valt, ga ik niet in discussie.

• Richard II

> Verder leert de bijbel dat er ook engelen zijn

> daarboven. Engelen zijn niets anders dan

> boodschappers van god, een soort postbodes.

Het gaat niet zo goed met de post en met TNT Post.

Als die engelen hun baan kwijt raken, komen ze vast als demonen ons bezoeken.

• toeter

het aardse is inderdaad een afspiegeling van het hemelse. Een strijd hier, is al eerder gevoerd in de hemel. Of met engelen specifiek TNT postbodes worden bedoeld laat ik in het midden.

• Frederik D

En dat is jouw zwakte, beste Toeter. Je hebt geen bewijzen en je bent bang voor mensen met goed onderbouwde tegenargumenten. Jammer.

Toch denk ik dat jij talenten hebt. Als jij je ontdoet van je bijgeloofjes, dan kan jij je ontpoppen tot een sterke bijgeloof-debunker. Maar dan moet je eerst jezelf debunken. Het lijkt mij een mooie, zelfs ontroerende taak als ik op nederige wijze jou mag helpen in je zelf-debunking.

En allerbeste Toeter, schelden verzwakt je zaak.

Overigens, hoe was je avondmaaltje? :)

• Richard II

Vroeg of laat schakelen hemelse wezens ook over op digitaal.

Kijk maar eens wat een ellende er nu al is met virussen, hackers enz.

Dan worden engelen overbodig.

Als Maria een mobieltje had gehad, dan kan God rechtstreeks sms'en dat ze zwanger wordt van de HG.

• toeter

is het voor een vrijdenker nou echt zo moeilijk om op nivo te discussieren?

• Douce.

Daar geloof ik in, zo boven zo onder.

Douce

• Frederik D

Beste Boaz

Je gelooft in demonen. Maar wat voor harde bewijzen heb je dat er daadwerkelijk demonen bestaan?

Ja, ik ben dol op bewijzen. Want weet je, men beweert van alles maar wat moet je nou geloven? Heb jij dat nou ook dat je denkt: “Eerst harde bewijzen, dan pas geloven”? Of geloof jij iemand op zijn blauwe ogen?

En waar zitten demonen in je brein? In welke kwab? En is er nog wel plaats voor demonen in een inhoudsrijk brein?