Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

We gaan nog niet naar..... bed

• Ellen-Josee

Lucas 12

35 Laten uw lendenen omgord zijn en uw lampen brandende. 36 En gij, weest gelijk aan mensen, die op hun heer wachten, wanneer hij van de bruiloft wederkeert, om hem, als hij komt en klopt, terstond te kunnen opendoen. 37 Zalig die slaven, die de heer bij zijn komst wakende zal aantreffen. Voorwaar, Ik zeg u, hij zal zich omgorden en hen aan tafel nodigen, en bij hen komen om hen te bedienen. 38 En wanneer hij in de tweede of in de derde nachtwake komt en hen zó aantreft, zalig zijn zij.

Ik houd wel van een beetje nachtwaken…

Ellen

• Florin

Elia Schreef:

——————————————————-

> Lucas 12

>

> 35 Laten uw lendenen omgord zijn en uw lampen

> brandende. 36 En gij, weest gelijk aan mensen, die

> op hun heer wachten, wanneer hij van de bruiloft

> wederkeert, om hem, als hij komt en klopt,

> terstond te kunnen opendoen. 37 Zalig die slaven,

> die de heer bij zijn komst wakende zal aantreffen.

> Voorwaar, Ik zeg u, hij zal zich omgorden en hen

> aan tafel nodigen, en bij hen komen om hen te

> bedienen. 38 En wanneer hij in de tweede of in de

> derde nachtwake komt en hen zó aantreft, zalig

> zijn zij.

>

> Ik houd wel van een beetje nachtwaken…

Het gekke is dat Theo gelooft en anderen daarmee ook mee voor de gek houdt, dat ook degenen die die de Here niet wakende zal vinden dat die ook aan de tafel des Heren zullen zitten.

Florin

• Ellen-Josee

Florin Schreef:

——————————————————-

> Elia Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Lucas 12

> >

> > 35 Laten uw lendenen omgord zijn en uw lampen

> > brandende. 36 En gij, weest gelijk aan mensen,

> die

> > op hun heer wachten, wanneer hij van de

> bruiloft

> > wederkeert, om hem, als hij komt en klopt,

> > terstond te kunnen opendoen. 37 Zalig die

> slaven,

> > die de heer bij zijn komst wakende zal

> aantreffen.

> > Voorwaar, Ik zeg u, hij zal zich omgorden en

> hen

> > aan tafel nodigen, en bij hen komen om hen te

> > bedienen. 38 En wanneer hij in de tweede of in

> de

> > derde nachtwake komt en hen zó aantreft, zalig

> > zijn zij.

> >

> > Ik houd wel van een beetje nachtwaken…

>

> Het gekke is dat Theo gelooft en anderen daarmee

> ook mee voor de gek houdt, dat ook degenen die die

> de Here niet wakende zal vinden dat die ook aan de

> tafel des Heren zullen zitten.

>

> Florin

Ik heb het gezien, er zijn altijd veel mensen die graag mooipraters volgen.

http://www.youtube.com/watch?v=Z8CdpR159eE&feature=related

Ellen

• ­­¥ Lotje ­­¥

:)

• Sietse 45

Florin Schreef:

——————————————————-

> Elia Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Lucas 12

> >

> > 35 Laten uw lendenen omgord zijn en uw lampen

> > brandende. 36 En gij, weest gelijk aan mensen,

> die

> > op hun heer wachten, wanneer hij van de

> bruiloft

> > wederkeert, om hem, als hij komt en klopt,

> > terstond te kunnen opendoen. 37 Zalig die

> slaven,

> > die de heer bij zijn komst wakende zal

> aantreffen.

> > Voorwaar, Ik zeg u, hij zal zich omgorden en

> hen

> > aan tafel nodigen, en bij hen komen om hen te

> > bedienen. 38 En wanneer hij in de tweede of in

> de

> > derde nachtwake komt en hen zó aantreft, zalig

> > zijn zij.

> >

> > Ik houd wel van een beetje nachtwaken…

>

> Het gekke is dat Theo gelooft en anderen daarmee

> ook mee voor de gek houdt, dat ook degenen die die

> de Here niet wakende zal vinden dat die ook aan de

> tafel des Heren zullen zitten.

>

> Florin

Zie liever een waarachtig christen dan een geïndoctrineerde gek die meent dat hij alleen de waarheid kent.

• Florin

*Sietse 45* Schreef:

——————————————————-

> Zie liever een waarachtig christen dan een

> geïndoctrineerde gek die meent dat hij alleen de

> waarheid kent.

Op de PB hier is het helaas de omgekeerde wereld. Als iemand zwart op wit zegt niet de geloven wat God in Zijn Woord is juist hij de waarachtige ‘christen’ . Als iemand wel gelooft wat er geschreven staat namelijk dat zij die de Here niet wakende zal aantreffen Zijn Koninkrijk niet zullen binnen gaan gelijk geschreven staat, dan zijn zij de ‘geïndoctrineerde gekken’ .

'Daar zal het geween zijn en het tandengeknars, wanneer gij Abraham en Isaak en Jakob zult zien en al de profeten in het Koninkrijk Gods, maar uzelf buitengeworpen.'

'Later kwamen ook de andere maagden en zeiden: Heer, heer, doe ons open! Maar hij antwoordde en zeide: Voorwaar, ik zeg u, ik ken u niet. Waakt dan, want gij weet de dag noch het uur.'

Conclusie : Als je hier op een Bijbelprikbord openlijk zegt niet te geloven wat er geschreven staat ben je de waarachtige christen, en ‘toevallig’ zijn het de atheisten en de new agers die het zeggen, en als je wel gelooft wat God in Zijn Woord zegt ben je een ‘geïndoctrineerde gek’ .

'En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.' Openbaring 20:15

Zorg er maar beter allemaal voor door je te bekeren dat jullie namen geschreven worden in het boek des levens en gelooft niet langer de leugen want de Koning zal oordelen gelijk geschreven staat en niet anders.

'Wie overwint, zal deze dingen beërven, en Ik zal hem een God zijn en hij zal Mij een zoon zijn. Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.' Openbaring 21:7-8

Wie heeft het bij het juiste einde, Theo die de boel hier verleid en misleid door zijn vrome praatjes en iedereen de hemel inpraat of Jahweh ?

Florin

• Stefan

Conclusie : Als je hier op een Bijbelprikbord openlijk zegt niet te geloven wat er geschreven staat ben je de waarachtige christen, en ‘toevallig’ zijn het de atheisten en de new agers die het zeggen, en als je wel gelooft wat God in Zijn Woord zegt ben je een ‘geïndoctrineerde gek’ .

Het openlijk discussieren over wat er staat geschreven, is vrij logisch omdat daar lering en bemoediging uit voortkomt.

Vanuit het geloof beredeneert dan.

• Gonnie

Het geloof van jouw en jou geloofsgenoten vind ik rechtuit monsterachtig.!

Zo weet ik van mensen die in hun leven onnoemelijk geleden hebben ,zoals ik een vrouw heb gekend van 52 jaar die ruim 20 jaar zonder nieren, geamputeerde been en nog meer kwalen, die op eigen verzoek haar leven heeft laten beeindigen, en die vrouw zal even ze goed voor altijd verdoemd zijn, als zij niet in God zou geloven.

Je moet wel een afwijking in je denken hebben om dat te geloven.

Een monsterlijk geloof is dat toch zo..?

• Florin

Mijn posting ging over de leugenaar, de verleider en misleider Theo die met met vrome praatjes iedereen de hemel inpraat. Daarmee maakt Hij de Vader, de Zoon en de Heilige Geest tot leugenaars.

Er staat geschreven :

'Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden. Spreekt iemand een woord tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar spreekt iemand tegen de heilige Geest, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.' Mattheus 12:31-32

Ook jouw kennis Gonnie zal door de Here Jezus Christus reachtvaardig en dus niet onrechtvaardig worden geoordeeld.

Florin

• Florin

Het gaat mij dus om, dat Theo doordat hij de getuigenis uit de Bijbel van de Heilige Geest niet gelooft, de Heilige Geest dus tot een leugenaar maakt en dat is dus de zonde waar Jezus Christus het over heeft dat noch in deze noch in de toekomende eeuw zal worden vergeven.

Het staat ook in de contekst. De Here Jezus dreef de boze geesten uit door de Geest Gods en de farizeeén zeiden dat Hij het deed door de overste der geesten.

Florin