Mijn topic is eraan verwant, een soort inleiding tot jouw vraag. Maar eerst de kabbalah.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Als volwassenen in gesprek zijn, dan behoor jij te
> zwijgen.
>
> Hoe ging het vandaag met je taakstraf? Morgen weer
> papier prikken? In een oranje hesje?
Ik heb nooit een taakstraf gehad, hoe kom je daarbij? Papier prikken is niet te min voor me, maar daar krijgen andere mensen geld voor, of ze hebben idd een taakstraf gekregen;)
Ik heb wel een geel hesje om te trimmen, mag dat ook?
Ben je bang dat ik je voor paal zet Fret?
Het komt allemaal steeds op hetzelfde neer; het omzetten of het heilige proces van de mens naar Mens; de Alchemie van het wezen.
Vandaar die Kor. tekst. En 2 Petrus 1 kan daar ook weer bij. en Rom. 8 en Joh 16 en 17..de standaardteksten ondertussen.
Oorsprong
“Kabbalah” refereert aan een esoterische dogmatiek over God en het universum, die als openbaring aan uitverkoren heiligen uit een ver verleden zou zijn overgedragen, en die aan slechts enkele bevoorrechte mensen zou worden overgeleverd.
Ik ben ooit met de Kabbalah begonnen.
Heb toen aangetoond dat de Sefirotische boom, het hebreeuws alphabet en de tarot met elkaar verband houden.
In het kort komt het erop neer dat je een weg moet bewandelen om een niveau te bereiken, waarbij het ‘goddelijke’ je tegemoet komt.
Maar dat is maar voor een heeeeeeeeel select clubje weggelegd.
Pure bullsh*t dus…
Niks d'r van!
Want dat sprak mij juist zo aan toen iemand mij voor het eerst het evangelie uitlegde.
Niks opwerken tot een bepaald niveau….
Jezus komt je in het begin al tegemoet door je zonden te vergeven en je een nieuw leven te geven, en dàn begin je pas aan een weg omhoog.
Dat grote verschil met die Kabbalah bullsh*t maakte dat ik ervan overtuigd raakte dat het evangelie waarheid is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?