Wat is het verschil tussen extremisme bij christen en moslims.
Beide geloven hebben het zelfde onverdraagzaamheid tegenover anders denkenden , maar er is volgens mij nog maar een kleine drempel bij de extreme christenen om tot geweld over te gaan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlKen je wel extreme christenen en moslims dan?
En hoe dat je deze twee partijen over één kam scheert, zijn ze wat jou betreft hetzelfde?
Ik kan me niet echt heugen dat door jou genoemde extreme christenen gewelddadig werden.
Hooguit dat vroeger wanneer je op zondag in een korte broek door Staphorst fietste je met de hooivork achterna gezeten werd.
Maar dat was nou ook weer lekker spannend natuurlijk.
Ellen
Persoonlijk ken ik geen extreme moslims maar genoeg in de publiciteit geweest, denk maar alleen al aan de moordenaar van Theo van Gogh en de doods bedreigingen aan de afvalligen van hun geloof. En neem mij niet kwalijk hoe hier ( anders denkenden) op een agressiefe toon door zich zelf noemende ‘'christenen’' aangevallen worden.
Heel verhelderend is dat vers van de Hindoe!, dat Baldu geplaatst heeft;
Oh mens, het is niet de fout van de Aanwezige,
dat je de goddelijke Geliefde niet ziet,
dat je de goddelijke Geliefde niet hoort.
De Ene is voortdurend aanwezig,
de Ene spreekt voortdurend tot je.
Als jij dat niet hoort en als jij dat niet ziet,
is dat jouw fout.
Hindoe vers
http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14590658/niet-zijn-maar-jouw-fout#msg-14590658
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?