Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Voor Theo

• ­­¥ Lotje ­­¥

Gepost door: theo (—.sub235.dcf.nl)

Datum: 24 september 2011 19:44

Zie elders mijn reactie: WELK geloof kan Gods goedkeuring wegdragen?

Welke van de honderden die er zijn?

********************************************************************************************************

Er is maar één geloof.God accepteert alleen aanbidding die op zijn Woord van waarheid is gebaseerd Alle ware aanbidders zijn verenigd in één geloof

bron: Joh.4:23,24- Eleziers 4:4,5)

en in Mattheus staat: het is als een weg die naar het leven leidt, Jezus zei over die weg:Weinigen zijn er die hem vinden. Matt. 7:14

kom op Theo je bent er , dat zie ik ;)

• theo

Geweldig Lotje maar …

Ik hoef je toch niet te vertellen hoeveel christenen er zijn die onderling fundamenteel verschillen in uitleg van Woord en Waarheid

Ze claimen allemaal dat ze de enige juiste Waarheid hebben en TOCH verschillen ze fundamenteel van bijbeluitleg en geloofsopvattingen.

Welke zijn nu de Ware aanbidders?

Overigens ging er iets aan vooraf in die discussie: God straft- straft God mensen die niet of fout geloven in het hier of hiernamals

OF straft God mensen die onrecht doen?

• ­­¥ Lotje ­­¥

theo Schreef:

——————————————————-

> Geweldig Lotje maar …

>

> Ik hoef je toch niet te vertellen hoeveel

> christenen er zijn die onderling fundamenteel

> verschillen in uitleg van Woord en Waarheidnee dat weet ik zelf wel

>

> Ze claimen allemaal dat ze de enige juiste

> Waarheid hebben en TOCH verschillen ze

> fundamenteel van bijbeluitleg en

> geloofsopvattingen.ja

>

> Welke zijn nu de Ware aanbidders? lezen Theo er staat er duidelijk in mijn topic, niet gaan draaien

>

> Overigens ging er iets aan vooraf in die

> discussie: God straft- straft God mensen die niet

> of fout geloven in het hier of hiernamals lees de topic hier nog maar eens en laat het doordringen

>

> OF straft God mensen die onrecht doen?zou kunnen .

ow je bent er al 8-) zo nu kan ik weer gaan . fijne dag.

• LeSage

Wat vind jij Theo, straft God? En zo ja: hier en nu of dan en later?

• theo

Tsja, sorry hoor maar het zal wel aan mij liggen dat ik niks van je reacties begrijp.

• theo

God straft hier en nu maar ik durf absoluut niet te zeggen wie en hoe.

EN..wat ik eerder schreef..kwaad straft zichzelf (ook), is het niet vroeg dan is het wel laat en is het niet onszelf dan wel onze kinderen.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Das altijd makkelijk om zoiets te schrijven als je niet weet wat je zeggen moet . daar lees ik gewoon doorheen , met andere woorden ik geloof dat niet, nou hier nog eens het geplakte dan . misschien dat je dat dan geloofd . je kan daar niet onderuit komen Theo en ja van de bijbel anders krijg ik dat weer voor me voeten . ik ben er nu vandoor andere dingen . ik heb even op je gewacht . maar had net zogoed gelijk kunnen gaan voor dit antwoord dat je geeft

Er is maar één geloof.God accepteert alleen aanbidding die op zijn Woord van waarheid is gebaseerd Alle ware aanbidders zijn verenigd in één geloof

bron: Joh.4:23,24- Eleziers 4:4,5)

en in Mattheus staat: het is als een weg die naar het leven leidt, Jezus zei over die weg:Weinigen zijn er die hem vinden. Matt. 7:14

• theo

Ik ken die teksten wel Lotje.

Laat verder maar, jij dringt niet tot mij door of ik niet tot jou.

Bovendien heb ik er niet zo veel lol aan iemand schrijft; citaat: Das altijd makkelijk om zoiets te schrijven als je niet weet wat je zeggen moet - einde citaat.

Ik weet wel wat ik moet zeggen/schrijven, ik deed dat ook wel maar het komt neit oevr zo blijkt.

Laat verder dus maar.

• Stefan

Joh.4

23 Maar de ure komt, en is nu, wanneer de ware aanbidders de Vader aanbidden zullen in geest en waarheid; want de Vader zoekt ook zulken, die Hem alzo aanbidden.

24 God is een Geest, en die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.

En dat wordt op een gegeven moment herkend in de ander.

• LeSage

het lijkt wel karma wat je daar beschrijft :)