Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

WAT IS GODS RUST ?

• Johanan

Uit het eerste hfdst van Gen leren we dat Jehovah God in zes:dagen: de aarde bewoonbaar maakte voor mensen.

De bijbel zegt over het eind van elke dag in Genesis 1:5,8,13,19,23,31 En God noemde het licht voortaan Dag, maar de duisternis noemde hij Nacht. En het werd avond en het werd morgen: een eerste dag. Dit werd herhaald tot aan de zesde dag.

Dan staat er geschreven in Gen 2:1,2;… Zo kwamen de hemel en de aarde en hun gehele leger tot voltooiing. 2 En tegen de zevende dag kwam God tot de voltooiing van zijn werk dat hij gemaakt had, en hij ging ertoe over op de zevende dag te rusten van al zijn werk dat hij gemaakt had. Maar dan zegt Godin vers 3 van Hfdst 2 ;..Voorts zegende God de zevende dag en hij heiligde die, omdat hij daarop is blijven rusten van al zijn werk, dat God geschapen heeft om het te maken.

Wil dit zeggen dat God nog steeds rust ? Impliseerd dit dat de zevende dag nu nog steeds voortduurd ? Er staat nergens over de zevende dag,wat wel bij de voorgaande zes werd gezegd; En het werd avond en het werd morgen:de zevende dag.

Johanan.

• Richard II

Goeie vraag, Johanan, een heel goeie vraag!

Zie Joh. 5

14 Later kwam Jezus hem tegen in de tempel en toen zei hij tegen hem: ‘U bent nu gezond; zondig daarom niet meer, anders zal u iets ergers overkomen.’ 15 De man ging aan de Joden vertellen dat het Jezus was die hem gezond gemaakt had. 16 Het was omdat Jezus zulke dingen deed op sabbat, dat de Joden tegen hem optraden. 17 Maar Jezus zei: ‘Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe ik dat ook.’ 18

• Johanan

Wat is je punt ?

Johanan.

• Richard II

Wat denk je?

Heb je die bijbelpassage gelezen, vooral de laatste zin?

• Stefan

Dan is de 7e dag er om de Schepping af te maken..te vol-maken.

De Vol-making.

De 7.

Maar dat zal dan zowel in de mens, als met de aarde zijn; een nieuwe schepping.

Waarom een nieuwe?

Omdat deze er nog niet is.

• Johanan

Dan is Gods rustdag nog niet ten einde ? Of wel !

Johanan.

• Stefan

Nee; de Geest werkt aan één stuk door.

Dat schreef Richard al..;)

Maar het idee dat we nu in de 7e Scheppingsdag leven!

Hoe worden we een Nieuwe Schepping..

• Johanan

Hoe verklaar je dit dan ?

Hebreeën 4:3-4;.. Want wij die geloof hebben geoefend, gaan de rust wél binnen, zoals hij heeft gezegd: „Daarom heb ik in mijn toorn gezworen: ’Zij zullen mijn rust niet ingaan’”, hoewel zijn werken sedert de grondlegging der wereld voleindigd waren. 4 Want op één plaats heeft hij over de zevende dag het volgende gezegd: „En God rustte op de zevende dag van al zijn werken”,

Hebreeën 4:6;… Aangezien daarom sommigen er nog zullen binnengaan en degenen aan wie het goede nieuws het eerst werd bekendgemaakt, niet zijn binnengegaan wegens ongehoorzaamheid,

Hebreeën 4:9;… Er blijft dus een sabbatsrust over voor het volk van God.

Johanan.

• Johanan

We leven dus niet in de zevende dag ?

En wat is volgens jouw een nieuwe schepping ?

Johanan.

• Stefan

Wij leven wel in de 7e dag schreef ik. Maar die wij, zijn de ongehoorzamen.

De nieuwe Schepping is de Volmaking zoals Deze er is, maar niet in ons als ‘'levende doden’', als afgezonderden in deze wereld, maar door deze wereld te overwinnen welke de dood als heerschappij heeft, door Hem die in ons gewekt moet worden. Daarom vaak de opmerking; weet je al wie je bent, of het Ken U Zelve.

Het Eénworden met de Vader, door de Zoon is wat de verheerlijking is met het Al. De Alverzoening. 1 Kor.15 en Joh.17

Het Al is wat IS.

Maar zijn wij dat al, als afgezonderden van de Vader?

Daar gaat de Hebr. tekst over, die je in stukjes aan Richard voorlegde; de ongehoorzamen aan Hem, en het volk Gods.