Waarom zetten veel mensen die door de gnostiek sterk zijn beinvloed zich af tegen het bijbels-christelijke geloof?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlMooi dat je dat vraagt.
Ik heb namelijk andere ervaringen.
Waarom zetten veel mensen zich af tegen het bijbel-christelijk geloof?
Maar de Bijbel vertelt ons dat Hij een persoon is en dat Hij dicht bij ons is. Jakobus, een man waarvan de geschiedenis ons vertelt dat hij de broer van Jezus was, vertelt ons dat als we dichter tot God proberen te komen, dat Hij dan dichter tot ons zal komen (Jakobus 4:8). Wat zouden we nog meer willen? Geeft dat je niet het gevoel dat je een knuffel krijgt? Dat zou misschien wel zo moeten zijn - God verlangt er naar om je in Zijn armen te houden. http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14580613/14580886/re-het-geloof-in-de-here-jezus-maakt-ht-verschil;-lifeletter#msg-14580886
Want heb je nu een antwoord? http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14578680/14584827/re-romeinen-8#msg-14584827
Volgens mij projecteer je nu, het is net andersom.
Als God buiten de mens staat volgens jou, heb je toch een andere invalshoek m.b.t. de Schrift dan ik.
In die zin vind ik de gnostiek niet gek, want het gebeurt “in” de mens en niet erbuiten.
Houd jij je trouwens aan de regels van God? En welke zijn dat dan volgens jou?
Douce
thomas Schreef:
——————————————————-
> Mooi dat je dat vraagt.
>
> Ik heb namelijk andere ervaringen.
Zijn dat ervaringen via de gewone zintuigen of langs de weg van het geloof, of via het ‘innerlijk weten’?
>
> Waarom zetten veel mensen zich af tegen het
> bijbel-christelijk geloof?
>
> Maar de Bijbel vertelt ons dat Hij een persoon is
> en dat Hij dicht bij ons is. Jakobus, een man
> waarvan de geschiedenis ons vertelt dat hij de
> broer van Jezus was, vertelt ons dat als we
> dichter tot God proberen te komen, dat Hij dan
> dichter tot ons zal komen (Jakobus 4:8). Wat
> zouden we nog meer willen? Geeft dat je niet het
> gevoel dat je een knuffel krijgt? Dat zou
> misschien wel zo moeten zijn - God verlangt er
> naar om je in Zijn armen te houden.
> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14580613/145
> 80886/re-het-geloof-in-de-here-jezus-maakt-ht-vers
> chil;-lifeletter#msg-14580886
>
> Want heb je nu een antwoord?
> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14578680/145
> 84827/re-romeinen-8#msg-14584827
wat wil je zeggen?
Douce Schreef:
——————————————————-
> Volgens mij projecteer je nu, het is net
> andersom.
> Als God buiten de mens staat volgens jou, heb je
> toch een andere invalshoek m.b.t. de Schrift dan
> ik.
> In die zin vind ik de gnostiek niet gek, want het
> gebeurt “in” de mens en niet erbuiten.
Ik basseer mijn geloof liever op de objectieve goddelijke openbaring dan op de subjectieve menselijke ervaring.
>
> Houd jij je trouwens aan de regels van God?
Gaat je dat ook maar iets aan? Dat is tussen ieder van ons en God.
> En
> welke zijn dat dan volgens jou?
>
> Douce
Volgens mij zijn dat de regels die ik zelf schrijf.. Maar dat is niet Bijbels en ik volg Jezus en niet mezelf.
thomas Schreef:
——————————————————-
> Ervaringen zoals ik net aangaf in de reactie over
> de misleidende boodschap in jouw link.
misleidende link?
>
> Ervaringen in wat ik lees wat geschreven en
> beweerd wordt.
?
>
> Heb je nog een antwoord op mijn vraag,
welke?
> hoewel je
> topic titel boekdelen spreekt.
Kan je duidelijker zijn?
> Maar geen NT bijbelse boekdelen.
Romeinen 1:18-23
En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen. Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd. Terwijl ze beweren wijs te zijn, zijn ze dwaas en hebben ze de majesteit van de onvergankelijke God ingewisseld
Kan ik duidelijker zijn over je topic titel dat schrijft dat God buiten de mens staat en de mens regels geeft?
Ik schrijf dat dat in strijd is met alles wat het NT brengt; Verlossing door de Zoon, door het geloof van Hem.
Dan kom je met een tekst die bewijzen moet dat je titel deugt, terwijl het NT bewijst dat de titel niet deugt?
>> Heb je nog een antwoord op mijn vraag,
>welke?
Deze vraag; Want heb je nu een antwoord? http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14585496/14585645/re-god-staat-buiten-de-mens-en-geeft-de-mens-regels#msg-14585645
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?