Door dit soort antwoorden kun je toch eigenlijk beter Atheïst zijn.
Sytse
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWat maakt nu het verschil als je in God gelooft? Hoop is één van die verschillen. Lees maar in 1 Thessalonicenzen 4:13-18 “Want indien wij geloven dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal God ook zó hen, die ontslapen zijn, door Jezus weerbrengen met Hem.” Ook wij kunnen dit geloven. Hoe? Door het volgende niet uit het oog te verliezen: Laat ons oog daarbij (alleen) gericht zijn op Jezus, de leidsman en de voleinder des geloofs, die, om de vreugde, welke vóór Hem lag , het kruis op Zich genomen heeft, de schande niet achtende, en gezeten is ter rechterzijde van de troon Gods. (Hebreeën 12:1-2). Geef het niet op! http://www.dehoop.org/19689/het-geloof-in-de-here-jezus-maakt-het-verschil.html
2 Ziende op de overste Leidsman en Voleinder des geloofs, Jezus, Die, voor de vreugde, die Hem voorgesteld was, het kruis heeft verdragen, en schande veracht, en is gezeten aan de rechter hand van de troon van God.
Dat betekent; volg Hem na. Jezus is de Voleinder des geloofs. Hij heeft het Volbracht.
Nu wij nog.
thomas Schreef:
——————————————————-
> 2 Ziende op de overste Leidsman en Voleinder des
> geloofs, Jezus, Die, voor de vreugde, die Hem
> voorgesteld was, het kruis heeft verdragen, en
> schande veracht, en is gezeten aan de rechter hand
> van de troon van God.
>
> Dat betekent; volg Hem na. Jezus is de Voleinder
> des geloofs. Hij heeft het Volbracht.
>
> Nu wij nog.
Efeziërs 2:8-9
Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; niet uit werken, opdat niemand roeme.
thomas Schreef:
——————————————————-
> En dat is het begin.
Nee, we moeten onze behoefte aan een Verlosser erkennen en het volbrachte werk van Jezus Christus aanvaarden voor onze verzoening.
Eerst moeten we erkennen dat God de Schepper van alles is, en onze onderdanige positie in God's Schepping erkennen. “U komen alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.” (Openbaring 4:11).
Vervolgens moeten we ons realiseren dat we zondaars zijn. “Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God.” (Romeinen 3:23).
Omdat we zondaars zijn, zijn we tot de dood veroordeeld. “Het loon van de zonde is de dood” (Romeinen 6:23). Dit houdt ook een eeuwige afscheiding van God in.
Maar God heeft elk van ons zo lief dat Hij Zijn enige Zoon, Jezus, naar ons toe stuurde om onze zonden te dragen in onze plaats te sterven. “Maar God bewees ons zijn liefde doordat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren.” (Romeinen 5:8). Hoewel we niet kunnen bevatten hoe, vertelde God ons dat onze zonden op Jezus' schouders werden geplaatst en dat Hij in onze plaats stierf. Jezus werd onze vervanger.
In de Bijbel vraagt een gevangenisbewaarder aan zijn gevangenen, Paulus en Silas: “Zegt u mij, heren, wat moet ik doen om gered te worden?” En zij antwoordden dus, “Geloof in de Heer Jezus en u zult gered worden” (Handelingen 16:30-31).
Het is zeer duidelijk in de Bijbel: geloof in Jezus als degene die jouw zonden droeg in jouw plaats stierf, begraven werd, en door God uit de dood werd herrezen. Het is het bloed van Christus en de herrijzenis die ons verzekeren van eeuwig leven, als we Hem aanroepen als onze Heer en Verlosser. “Want er staat: ‘Ieder die de naam van de Heer aanroept, zal worden gered.’” (Romeinen 10:13). Met “ieder” wordt dus iedereen onder ons bedoeld.
Als nu dus begrijpt dat je een zondaar bent, en als je begrijpt dat Jezus Christus als de enige Verlosser van zonde naar de aarde kwam, dan begrijp je nu ook het plan van verlossing. De vraag is - ben je er klaar voor om dit gebed uit te voeren, door God's geschenk van Zijn zoon, Jezus Christus, te ontvangen? Als dat zo is, geloof dan in Christus, heb berouw van je zonden, en wijdt de rest van je leven aan Hem als Heer:
“Vader, ik weet dat ik Uw wetten heb gebroken en dat mijn zonden mij van U hebben weggehouden. Het spijt me echt, en ik wil nu van mijn vroegere zondige leven tegenover U weglopen. Vergeef mij alstublieft, en help me om niet meer te zondigen. Ik geloof dat Uw zoon, Jezus Christus, voor mijn zonden stierf, dat Hij uit de dood is opgestaan, leeft, en mijn gebeden hoort. Ik nodig Jezus uit om de Heer van mijn leven te worden, om vanaf vandaag in mijn hart te heersen en te regeren. Zend alstublieft Uw Heilige Geest om mij te helpen U te gehoorzamen, en om voor de rest van mijn leven Uw wil te volbrengen. Ik bid hiervoor in de naam van Jezus. Amen.”
“Keer u af van uw huidige leven en laat u dopen onder aanroeping van Jezus Christus om vergeving te krijgen voor uw zonden. Dan zal de heilige Geest u geschonken worden.”(Handelingen 2:38) http://www.allaboutgod.com/Dutch/plan-van-verlossing.htm
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?