Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Atheïsten verscheuren Bijbelpassages

• perihelium

Een atheïstische groepering heeft zaterdag tijdens een demonstratie enkele passages uit de Bijbel gescheurd. Dat deden ze omdat ze bepaalde Bijbelgedeelten als immoreel beschouwen, alhoewel men ook passages in de Bijbel vindt waar men geen problemen mee heeft. “We proberen geen mensen te beledigen, hoewel we erkennen dat we mensen boos maken door het verscheuren van passages uit de Bijbel,” zei Bruce Gleason, oprichter van de atheïstische organisatie Orange County zaterdag.

Een voorbeeld van een immoreel Bijbelgedeelte is volgens Gleason Deuteronomium 22:14-31, waarin staat dat een vrouw die niet als maagd haar huwelijksnacht ingaat moet worden gestenigd. Ook wijst Gleason op 1 Timotheüs 2:9-10. In deze verzen wordt verteld hoe vrouwen zich moeten kleden. Gleason: “We proberen de Bijbel niet onheilig te verklaren, maar we proberen wel anderen te laten zien dat er passages in de Bijbel staan waar christenen het waarschijnlijk zelf niet mee eens zijn.”

Minderwaardigheidscomplex

Evangelist Ray Comfort is van mening dat de organisatie van Gleason een aantal zeer belangrijke zaken negeert. “Ik denk dat we een aantal dingen in oog moeten houden, voordat we gaan kijken naar een cultuur van drieduizend jaar geleden. Delen van de Bijbel zijn opgenomen in het burgerlijk recht in de Verenigde Staten en worden in ons land op meerdere manieren toegepast.” Over atheïsten zegt Comfort dat ze een minderheid vormen. “Ze lijken op chihuahua's; kleine wezentjes die kampen met een minderwaardigheidscomplex.”

Gleason zegt zich op de Bijbel te richten, omdat er in de VS meer christenen wonen dan mensen die andere religies aanhangen. Maar toch vindt Comfort dat de atheïst niet eerlijk handelt. “Als hij zo nodig een statement wil maken tegenover alle religies, moet hij niet alleen het christendom erbij pakken. Veel atheïsten realiseren het zich niet, maar wij houden van ze. We zijn bezorgd om hen. We zien hen graag tot God komen, zodat ze Zijn vergeving leren kennen.”

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=24598 (met video)

• Stefan

Als één tekst je raakt, kan dat van alles losmaken.

• perihelium

http://www.youtube.com/watch?v=Xhr88HZtkmE

http://exatheist.net/

• theo

Als een atheist die teksten eruit scheurt….

of wij christenen nemen die teksten niet serieus want we brengen ze niet meer in praktijk….

Wat is het verschil???

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Als een atheist die teksten eruit scheurt….

>

> of wij christenen nemen die teksten niet serieus

> want we brengen ze niet meer in praktijk….

>

>

> Wat is het verschil???

Jezus is het verschil! Het gaat er niet om wat we doen maar wie we toebehoren.

• theo

Tsja, je durft geen antwoord te geven zo begrijp ik.

• Stefan

Ik heb geen geluid op mijn computer, en zonder geluid ontgaat mij de boodschap van het filmpje.

Wel zag ik, dat de verkeerslichten áchter de kruisingen staan opgesteld.

Door rood rijden is daarmee minder gevaarlijk dan hier lijkt mij. Ik weet wel; oh, damagnie..maar je snapt me wel.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Tsja, je durft geen antwoord te geven zo begrijp

> ik.

Je vraagt toch wat het verschil is? Ik zeg Jezus!

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Als een atheist die teksten eruit scheurt….

> >

> > of wij christenen nemen die teksten niet

> serieus

> > want we brengen ze niet meer in praktijk….

> >

> >

> > Wat is het verschil???

> >

perihelium Schreef:

——————————————————-

>

>

> Jezus is het verschil! Het gaat er niet om wat we

> doen maar wie we toebehoren.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ik heb geen geluid op mijn computer, en zonder

> geluid ontgaat mij de boodschap van het filmpje.

Heb je een koptelefoon? (headset klinkt iets vriendelijker..)

>

> Wel zag ik, dat de verkeerslichten áchter de

> kruisingen staan opgesteld.

>

> Door rood rijden is daarmee minder gevaarlijk dan

> hier lijkt mij. Ik weet wel; oh, damagnie..maar je

> snapt me wel.

Ik kom net uit de nachtdienst en ik rij geen auto of motor dus weet het ff niet.. ;)

• Stefan

Maar wat is de boodschap van het filmpje?