Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Sterven zonder God......

• ­­¥ Lotje ­­¥

Als vandaag een einde aan je leven zou komen en de dood in de ogen kijkt, ben je dan tevreden met het resultaat van je leven???

Zou je uitzien naar een ontmoeting met God, of zou je beven van angst voor Zijn oordeel??

Een ieder weet dat er na de dood een oordeel volgt. . En zoals het de mensen beschikt is eenmaal te sterven en daarna het oordeel(heb.9:27)

De angst voor en haat ten opzichte van goddelijk oordeel hebben zonder twijfel sommige mensen ertoe bewogen atheïst te worden.Het is niet dat ze het werk van de hand van een bovennatuurlijk wezen rondom hen niet zien, maar ze willen zichzelf ervan verzekeren dat ze nooit voor de troon van God komen te staan om verslag te doen van hun leven.En de beste manier om hunzelf gerust te stellen, is door steeds te blijven herhalen :: Er is geen God

En de oplossing staat vast als de dood in zicht komt.Veel atheïsten op de wereld,tegenspartelend uit angst voor het oordeel van God die volgens hun niet bestaat.

Maar God wil iedereen redden. Ook atheïsten .Is er dan teveel gevraagd om in God te geloven???

bron:toekomstige genade

• kees

Lotje al zou het nu op dit moment gebeuren ik ben er klaar voor.

• Frederik D

Er lag een man in het water en die riep: help mij, ik verzuip.

Er kwam een priester langs en hij vroeg aan de drenkeling: ben je katholiek? Nee, rochelde de drenkeling. Eigen schuld, zei de priester, dan red ik je lekker niet.

Toen kwam er een dominee langs en die vroeg: zeg, drenkeling, geloof je wel in het scheppingsverhaal? Nee, zei de drenkeling, die bijna verdronken was. Eigen schuld, sprak de dominee zalvend, dan red ik je niet, eigen schuld.

Toen kwam er een ongelovige langs en die vroeg niets. Zonder zelfs zijn mouwen op te stropen sprong hij in de sloot en redde de drenkeling.

Wie van de drie handelde het meest ethisch?

En op wie zou God het meeste lijken? Op de priester, op de dominee of op de ongelovige.

Graag een kort en eerlijk antwoord. Vooral van Kees.

• Marjorie

“Een ieder weet dat er na de dood een oordeel volgt ”

Niet iedereen weet dat. Sterker nog, niemand kan het weten.

• toeter

verschil tussen een gelovige en ongelovige is timing

• toeter

sorry maar ik weet het wel

• kees

Die ongelovige heeft misschien toch een gelovige gered

• Erik

..

• theo

Hoeveel (nogal strenggelovigen) denk je dat er bang zijn voor God, voor het oordeel van God?

Een niet gelovige is daar niet bang voor; dood is dood.

Strenggelovigen zeggen dat ze toch maar af moeten wachten dat ze door God worden toegelaten in de hemel.

In dit licht bezien moet je je stukje misschien een beetje herschrijven?

• toeter

ongelovigen worden door het oordeel in de 5de aion heen gered.