Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods toekomst plan..!

• ­­¥ Lotje ­­¥

Sta eens stil om over de toekomst na te denken. Welke gevoelens komen er dan bij je naar boven??De meesten mensen hebben wel een bepaalde mening over de tijd die voor ons ligt………..Maar twijfel je er niet aan OF we wel iets kunnen weten over wat ons te wachten staat?? Rijden we de toekomst niet tegemoet met niets anders dan ons achteruitkijk spiegel???

Is alles al gebeurd??Wat kunnen we verwachten?De wetenschapper A. Einstein Schreef eens:Ik denk nooit aan de toekomst , want die komt al snel genoeg.

Zou de toekomst een herhaling zijn van het verleden?

Wanneer we God toestaan om onze gedachten en gevoelens over de toekomst te vormen, Wordt angst vervangen door hoop, en vrees de deur uit gezet.

Want de bijbel maakt één ding heel duidelijk: God heeft een geweldig plan voor onze toekomst Die zo opwindend is dat het ons de gehele eeuwigheid zal kosten om er van te kunnen genieten.. Door de profetieën onthult God de hoogtepunten van de glorieuze toekomst die Hij voor ons bereid heeft..

Er staat in de bijbel:

Wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en wat in geen mensenhart is opgekomen. al wat God heeft bereid voor degenen, die Hem liefhebben. Want voor ons heeft God het geopenbaard door de Geest. ( 1 kor.2:9-10)

bron:toekomstige,genade

• Ellen-Josee

Ik schreef pas nog naar iemand die tegen de toekomst opzag: als je niet NU leeft, dan heb je niet geleefd.

Jezus zei er iets belangrijks over: Matt 6: 25 Daarom zeg ik jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten of drinken, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. Is het leven niet meer dan voedsel en het lichaam niet meer dan kleding? 26 Kijk naar de vogels in de lucht: ze zaaien niet en oogsten niet en vullen geen voorraadschuren, het is jullie hemelse Vader die ze voedt. Zijn jullie niet meer waard dan zij? 27 Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één el aan zijn levensduur toevoegen? 28 En wat maken jullie je zorgen over kleding? Kijk eens naar de lelies, kijk hoe ze groeien in het veld. Ze werken niet en weven niet. 29 Ik zeg jullie: zelfs Salomo ging in al zijn luister niet gekleed als een van hen. 30 Als God het groen dat vandaag nog op het veld staat en morgen in de oven gegooid wordt al met zo veel zorg kleedt, met hoeveel meer zorg zal hij jullie dan niet kleden, kleingelovigen? 31 Vraag je dus niet bezorgd af: “Wat zullen we eten?” of: “Wat zullen we drinken?” of: “Waarmee zullen we ons kleden?” – 32 dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen. Jullie hemelse Vader weet wel dat jullie dat alles nodig hebben. 33 Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. 34 Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last.

Zijn broer Jacobus zei erover: Jac 4: 13 Dan iets voor u die zegt: ‘Vandaag of morgen gaan wij naar die en die stad. Daar blijven we een jaar, we zullen er handeldrijven en geld verdienen.’ 14 U weet niet eens hoe uw leven er morgen uitziet. U bent immers maar damp, die heel even verschijnt en dan al verdwijnt. 15 U zou moeten zeggen: ‘Als de Heer het wil, zijn we dan in leven en zullen we dit of dat doen.’ 16 Maar u slaat een hoge toon aan en bent daar nog trots op ook. Dat soort trots is volkomen ongepast. 17 Als iemand weet hoe het hoort maar er niet naar handelt, dan zondigt hij.

Dat laatste vers heb ik er nog even bij laten staan vanwege de discussies hier de laatste tijd.

Goede topic en een fijne dag toegewenst,

Ellen

• Sietse 45

.

• Ellen-Josee

Bezint eer ge begint…

.

• Allen

Waarom plaats jij dit?

Leg eens uit wat er precies gezegd en bedoelt wordt met dit stuk,

daar ben ik toch wel benieuwd naar.

AllenB)

• Sfred+

allen schreef : bla bla bla

bla bla

blaB)

Miranda

• Boris

Reactie van breed, kan dus weg.

• Sfred+

Reageer je ook eens zonder quate;)

• Gerard..

Gepost door: Allen (—.upc-c.chello.nl)

Datum: 18 september 2011 13:58

Waarom plaats jij dit?

Leg eens uit wat er precies gezegd en bedoelt wordt met dit stuk,

daar ben ik toch wel benieuwd naar.

Wij zijn benieuwd hoe jou opvoeding is geweest vroeger ALLEN ?

Veel gepest op het schoolpleintje ?

Vertel eens afgekeurde trol.

Bij jou naam zoeken op alle datums hier geeft veel 666 invloeden.

• Johanan

Lotje !; De toekomst is slechts het verleden,alleen gehuld in een nieuwe jas.

Mattheüs 24:14;… En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.

Mattheüs 24:36-39;… Van die dag en dat uur weet niemand iets af, noch de engelen der hemelen noch de Zoon, dan de Vader alleen. 37 Want net zoals de dagen van Noach waren, zo zal de tegenwoordigheid van de Zoon des mensen zijn. 38 Want zoals zij in die dagen vóór de vloed waren, zij aten en zij dronken, mannen huwden en vrouwen werden ten huwelijk gegeven, tot op de dag waarop Noach de ark binnenging, 39 en zij sloegen er geen acht op totdat de vloed kwam en hen allen wegvaagde, zo zal de tegenwoordigheid van de Zoon des mensen zijn.

Johanan.