Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kain en Abel voor Richard

• Florin

Richard, je schreef aan mij :

“Als de bijbel Gods woord is, dan beschrijft die de ‘schepper’ precies zoals die is. Iemand die mensen tegen elkaar ophitst (bv. Kaïn en Abel)”

Uit welke verzen uit de Bijbel blijkt dat Jahweh Kain en Abel tegen elkaar had opgehitst ?

Florin

• Richard II

biblija.net doet het niet.

Daarom maar even dit linkje.

• Florin

Richard II Schreef:

——————————————————-

> biblija.net doet het niet.

>

> Daarom maar even dit linkje.

Ik vroeg niet naar een linkje maar naar de tekst waaruit dat blijkt. Je hoeft niet het hele tekst over te typen, geef alleen aan in de welke Boek, hoofdstuk en vers het staat.

Florin

• perihelium

Richard II Schreef:

——————————————————-

> biblija.net doet het niet.

>

> Daarom maar even dit linkje.

Biblia.net krijg ik nu inderdaad ook niet te pakken (goed dat je daar leest!), maar dat ‘uit de tuin gevlucht waar God ze gevangen had gehouden’ uit de eerste zin van je link klopt niet. Het spijt me maar dat moedigt niet echt aan om verder te lezen en dat heb ik dan ook niet gedaan.

• perihelium

http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=kain+abel&idq=38&l=nl&set=10&q1=1&qall=1&qids=ffffffffffffffffff3f

• Richard II

Genesis 4

Abel werd herder, Kaïn werd landbouwer. 3 Op een keer bracht Kaïn de HEER een offer van wat hij had geoogst. 4 Ook Abel bracht een offer; van de eerstgeboren dieren van zijn kudde koos hij de mooiste uit. De HEER merkte Abel en zijn offer op, 5 maar voor Kaïn en zijn offer had hij geen oog. Dat maakte Kaïn woedend, zijn blik werd donker.

• Florin

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Genesis 4

>

> Abel werd herder, Kaïn werd landbouwer. 3 Op een

> keer bracht Kaïn de HEER een offer van wat hij

> had geoogst. 4 Ook Abel bracht een offer; van de

> eerstgeboren dieren van zijn kudde koos hij de

> mooiste uit. De HEER merkte Abel en zijn offer op,

> 5 maar voor Kaïn en zijn offer had hij geen oog.

> Dat maakte Kaïn woedend, zijn blik werd donker.

Maar waar staat daarin dan dat Jahweh, Kain en Abel tegen heeft opgehitst dan want ik zie het nergens staan.

Florin

• Richard II

De HEER merkte Abel en zijn offer op,

> 5 maar voor Kaïn en zijn offer had hij geen oog.

• Florin

Misschien wil je specifiek de woorden aanhalen die jouw punt hard maken ? Het liefst ook een kleine uitleg erbij gewenst van waarom uit die woorden blijkt dat Jahweh Kain en Abel tegen elkaar heeft opgehitst.

Florin

• Richard II

Dat is toch helder? Hij maakt de een jaloers op de ander wat zo hoog oploopt dat het resultaat een moord is.