theo Schreef:
——————————————————-
> Tegen kortzichtigheid en domheid kan niemand op
> Allen.
Dat is zo theo;)
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBOAZ Schreef:
——————————————————-
> theo Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Tegen kortzichtigheid en domheid kan niemand op
> > Allen.
>
> Jij hebt hier zelf op PB geschreven dat jij twee
> vrijende mannen walgelijk vind, maar wel
> opgewonden raakt van twee vrijende lesbiennes.
Nou vooruit laat ik het eens opnemen voor Theo.
Hij bedoelde natuurlijk dat wanneer HIJ als vrouw werd geboren ( hij is man ) dan lesbisch zou worden.
Een Theo-grapje dus..
>
> Boaz.
Daan Schreef:
——————————————————-
> BOAZ Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > theo Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > Tegen kortzichtigheid en domheid kan niemand
> op
> > > Allen.
> >
> > Jij hebt hier zelf op PB geschreven dat jij
> twee
> > vrijende mannen walgelijk vind, maar wel
> > opgewonden raakt van twee vrijende lesbiennes.
En?
>
>
> Nou vooruit laat ik het eens opnemen voor Theo.
>
> Hij bedoelde natuurlijk dat wanneer HIJ als vrouw
> werd geboren ( hij is man ) dan lesbisch zou
> worden.
>
> Een Theo-grapje dus..
>
>
>
>
>
>
> >
> > Boaz.
theo Schreef:
——————————————————-
> bart.klinton Schreef:
> ————————————————–
> ;Citaat: De psalmen leren ons bidden, leren ons
> antwoorden te krijgen op alle levensvragen- einde
> citaat
>
theo Schreef daarop;
>> Mijn vraag was meer: Hoe kom je erop dat de
>> psalmen ons leren antwoorden te krijgen op al onze
>> levensvragen.
> >
> >Althans dat probeerde ik , misschien was ik niet
> >duidelijk genoeg.
> >
> >Zie verder het debatje tussen thomas en theo
> >hierover.
>
Ik versta Thomas heel goed (zijn taal resoneert), het “debatje” is helder, dat je met Thomas had.
Jou vraag is dus hoe kom je aan antwoorden aangaande dat onderwerp, en is er een link te ontdekken met psalmen…,hoe kunnen psalmen iemand daarbij helpen, om levensvragen waar we mee zitten helder te krijgen. In psalmen kan men de roep van de vader voelen, het kan de mens innerlijk raken, maar dat kan op vele manieren, dus ook in andere mooie teksten.
Er gaat dus iets vooraf, aan he tbewustzijn dat we antwoorden op levensvragen krijgen. Het is dus een spirueel groeiproces waar ieder in meegenomen kan worden.
Niet door mij, begrijp me hier niet verkeerd, maar door de Vader zelf, die ieder aan de hand wil nemen die toenadering zoekt!
Het “debatje” dat je aanhaalde ging over lichamelijke zaken, een punt dat de ziel op een gegeven moment beschouwt als een gepasseerd station. Ik kan alleen zeggen dat ik in mijn eigen leven op een gegeven moment ontdekte, dat ik in mijn zoektocht in fysieke relaties naar liefde steeds tot de conclusie kwam, dat ik niet kon vinden naar waar ik werkelijk naar op zoek was. Ik wist dat er iets moest zijn dat ik nog niet gevonden had in mijn leven tot dat moment. Het "Ik' in mij was geen liefde(!), en dat werd me pijnlijk helder. Dat kantelpunt was cruciaal voor me, om in te zien.
Toen ben ik blijven zoeken naar de Liefde van God, en meer en meer kon ik ervaren dat er niet alleen langs mijn kant toenadering was! Dat wat op een gegeven moment in het hart ontstoken wordt, groeit, en blijft groeien, het is iets dat grote dankbaarheid oproept. Eens men genade van de Vader heeft ontvangen, weet men voor altijd het onderscheid tussen schijn genade (die in de kerken gegeven werd), en echte genade. Ik schrijf dit niet door de kerken in een kwaad daglicht te zetten, maar om de zoeker te stimuleren om los te komen van rituelen en gebruiken die niet helpen om de genade van God te vinden.
De mens die deze essentie gevonden heeft is gereed voor de dag dat de bokken van de schapen worden gescheiden.
Alle illusie dat we iets zijn, of dat we dit lichaam zijn, wordt van de tafel geveegd. De lusten maar ook de lasten van al die drama's worden vervangen door die ervaring van Zijn Liefde die gevoeld kan worden, die groeit. Het gaat dan allang niet meer op zaken gericht op lichamelijkheid, of liefde gericht op een bepaalde persoon, of beperkend tot het gezin etc. De familie is er nog wel natuurlijk, en dat ik OKee op zich, maar er is geen beknellende band meer die verwachtingen koestert.
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> We weten allemaal wat Miranda bedoelt met "mensen
> die op hetzelfde geslacht vallen".
Nee, je generaliseert niet alleen, maar je vult ook nog eens in
Als ik invul wat iemand bedoeld, dan projecteer ik slechts mijn eigen denkbeeld op de ander
> Daar bedoelt ze geen mannen mee die verliefd zijn
> op elkaar, en er een platonische relatie op na
> houden.
heb je het Miranda gevraagd?
Baldu
Daan Schreef:
——————————————————-
> BOAZ Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > theo Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > Tegen kortzichtigheid en domheid kan niemand
> op
> > > Allen.
> >
> > Jij hebt hier zelf op PB geschreven dat jij
> twee
> > vrijende mannen walgelijk vind, maar wel
> > opgewonden raakt van twee vrijende lesbiennes.
>
>
> Nou vooruit laat ik het eens opnemen voor Theo.
>
> Hij bedoelde natuurlijk dat wanneer HIJ als vrouw
> werd geboren ( hij is man ) dan lesbisch zou
> worden.
>
> Een Theo-grapje dus..
Ik denk dat Boaz het over iets anders heeft.
Precies 2 jaar geleden had hij het er ook al over.
http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,9746755,9748211#msg-9748211
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?