Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waar is een mens eigenlijk toe in staat ?

• Houtm035

John 14:12

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader;

Dus een mens kan doen wat Jezus deed.

Mat 6:14-15

14 Want indien gij de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven;

15 maar indien gij de mensen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven.

Dus God zal je nooit veroordelen als je zelf niet oordeelt..

Maar als God je zou veroordelen omdat jij oordeelt, zou God zelf oordelen ?!

Tenzij je God als Zijns-toestand ziet; Dat je pas een met/in God bent, als je lief hebt zonder oordeel.

• theo

Een mens kan negatief moordend en stelend en verkrachtend en roddelend door het leven gaan.

Een mens kan ook zeer positief bergen verzetten.

• Houtm035

Waar, maar ik bedoelde eigenlijk het idee te opperen dat we nog meer kunnen.. dus doen als Jezus en als God ZIJN / Een met God zijn / terugkeren van ‘de val’.. (Niet dat ik het bewijs heb gezien ofzo ;P )

• theo

Houtm035 Schreef:

——————————————————-

> Waar, maar ik bedoelde eigenlijk het idee te

> opperen dat we nog meer kunnen.. dus doen als

> Jezus en als God ZIJN / Een met God zijn /

> terugkeren van ‘de val’.. (Niet dat ik het bewijs

> heb gezien ofzo ;P )

Eén met God zijn kan wel degelijk, doen als Jezus kan wel degelijk.

ALS God zijn lijkt me onmogelijk.

Ken jij geen mensen die bergen verzetten? Die eerst blind of doof waren vanwege verdriet of leed hun door anderen aangedaan en nu weer kunnen zien en horen?

Ken jij geen mensen die met ontferming zijn bewogen en belangeloos zomaar, om niet voor anderen klaarstaan??

Ken jij geen mensen die naar medemensen omzien die verlamd door het leven gaan/gingen en ze weer hebben OP kunnen richten?

• Houtm035

theo Schreef:

——————————————————-

> Eén met God zijn kan wel degelijk, doen als Jezus kan wel degelijk.

>

> ALS God zijn lijkt me onmogelijk.

Ok. Ik bedoeld ‘als god’ in zijn manier van liefhebben

> Ken jij geen mensen die bergen verzetten? Die eerst blind of doof waren vanwege verdriet of leed

> hun door anderen aangedaan en nu weer kunnen zien en horen?

Nope

> Ken jij geen mensen die met ontferming zijn bewogen en belangeloos zomaar, om niet voor anderen klaarstaan??

Jawel. Maar echt belangeloos zijn er niet velen.. jezelf een goed gevoel geven is ook een belang.

Maar idd. ze zijn er. Eentje die ik zo weet die voor iedereen klaar staat: http://www.amritapuri.org

In eigen kring, is het eigenlijk altijd op basis van een persoonlijke relatie.

> Ken jij geen mensen die naar medemensen omzien die verlamd door het leven gaan/gingen en ze weer hebben OP kunnen richten?

Ja, mbt de link hierboven. Een Indiër die als vrijwilliger met de Amma Europa caravaan mee reisde vertelde me zijn persoonlijke genezings verhaal.

• LeSage

Je kunt niet liefhebben zonder oordeel, Hout. Je kunt uberhaupt niets doen zonder oordeel. Elke handeling van jou heeft een oordeel over iets als oorzaak.

• theo

Ik ken talloze mense ndie als vrijwilliger in verpleegtehuizen werken, die belangeloos omzien naar een buurman/vrouw, die belangeloos………

Jammer dat jij niet van “”dat soort“” mensen in je omgeving hebt/kent.

• Houtm035

Jammer idd.

• Houtm035

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Je kunt niet liefhebben zonder oordeel, Hout. Je kunt uberhaupt niets doen zonder oordeel. Elke

> handeling van jou heeft een oordeel over iets als oorzaak.

De crux lijkt me er in te zitten of je op basis van je ‘bevinding’ je mengt in het voorval.

En mengen gaat al zo ver als een je gedachte erover laten gaan.

De volgende video (stukje ervan van 5 minuten) verteld wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken.

De bovenste video op : http://bill.inelia.com/video-and-audio.html vanaf 0:58:00 t/m 1:03:05

• perihelium

Job 28 (vooral de NLT naar mijn mening) geeft goed aan waar de mens toe in staat is. Ook waarin de mens tekort schiet, het vinden van wijsheid, en hoe we dat kunnen vinden.

En hij sprak tot de mens:

‘Ontzag voor de Heer – dat is wijsheid;

het kwaad mijden – dat is inzicht.’