LeSage Schreef:
——————————————————-
> Elia,
>
> Soms stormt het behoorlijk op dit bord.
Het is vandaag wel extreem. Maar meestal vrijdagavond een puinzooi.
Gelukkig krijg ik vanavond gezellig vrienden op bezoek.
> ik heb eens nagedacht over wat het is, als iemand
> zegt: "hoe je ook argumenteert….ik heb gelijk.
> En waarom ik gelijk heb? Omdat ik herhaal wat de
> bijbel zegt en daarom heb ik gelijk en jij
> ongelijk".
Dat kan, dat iemand zo denkt.
>
> Eigenlijk zegt zo iemand dus: we zijn hier op dit
> bord om met elkaar van gedachten te wisselen, maar
> ik heb altijd gelijk.
> Dat vind ik typisch een uiting van geweld.
> Weliswaar erg subtiel - maar toch!
>
> Vind jij dat ook?
Ik vind het (wanneer het echt zo gezegd wordt en dat heb ik nog niet zoveel gezien) een teken van onvermogen om goed te luisteren, wat voor een discussie noodzakelijk is. Agressief vind ik het niet. Er komt hier ook vaak voor dat mensen denken dat een bepaalde persoon altijd gelijk wil hebben. Vooral als een discussie wat stekelig wordt i.v.m. waarheidsvinding. Wat bij mij soms ook wel wil gebeuren.
Iedereen heeft het in zijn macht om te stoppen met een discussie.
Je bent zelfs niet verplicht om dit te melden. Hoewel je ook gewoon kunt zeggen dat je op dat moment niet verder komt.
Wat ik wel heel vervelend vind is het stalken en het helemaal over de rooie jagen van bepaalde personen. Dat heeft mijns inziens niets met discussie te maken.
Overigens heb ik gezien dat op meerdere prikborden de sfeer verziekt wordt door personen die overal nonsense berichten plaatsen.
Open je een topic, heb je weer zo'n kutberichtje. Zonde van de tijd. Gewoon rustig uit laten razen, Paul zal de boel wel gaan schoonvegen als hij er weer is.
En tegen bepaalde figuren is echt niets te doen. Als die druk zijn is het beste; gewoon off-line gaan, vooral als jouw naam gebruikt wordt. En vooral niet reageren.
>
> en is die passage uit psalm 5 dan niet van
> toepassing?
Welke passage bedoel je?
8 Maar ik mag door uw grote liefde uw huis binnengaan, van ontzag vervuld mij buigen in uw heilige tempel.
of
10b Onwaarheid komt uit hun mond, onheil huist in hun hart, een open graf is hun keel, gespleten hun tong.